Kawasaki Z750/Z1000-tråden

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Varför vill inte min hoj gå fortare än 230 km/h ?:mad: Är där någon form av spärr, eller dom är bara lite trötta när dom är orginal. 10 000 rpm på 5:an, sen hände inte mer:confused:.
Hade en powercommander och luftfilter ordnat till det? Har gpr slip on på.
Hur mycket effekt stjäler katten? Kanske ett helsystem måste till (dyrt)?

5ans växel? Skrivfel eller glömde du 6an?:p
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
5ans växel? Skrivfel eller glömde du 6an?:p

Nä, jag glömde inte 6:an. men det gjorde ingen skillnad när jag växlade upp.
Men problemen ska åtgärdas i mitten på juli.
Då ska pc och luftfilter på, luftburken ska byggas om och den ska drevas ner en kugg fram :banana
Ska även köras i bänk, så allt blir pefekt:tummenupp
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Nä, jag glömde inte 6:an. men det gjorde ingen skillnad när jag växlade upp.
Men problemen ska åtgärdas i mitten på juli.
Då ska pc och luftfilter på, luftburken ska byggas om och den ska drevas ner en kugg fram :banana
Ska även köras i bänk, så allt blir pefekt:tummenupp

Jag har pc3, leovince evo factory II samt filter, min gör 265, bara mappad. 240 på 5an.
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Jaha! då va det dags igen!

Köpte en beg Z750 -06 i våras och har nu kört 200mil.

häromveckan fick jag en impuls, ringde och beställde en ny cykel på stibix. (Svart Z750 2009.) Ska förhoppningsvis hämtas i mitten av kommande vecka.

Har ett Mivv Gp-system på min nuvarande hoj och är självklart sugen på ett slipon till den nya också.

Har snaglat endel på SC-Project systemen. såg att detta varit uppe på diskussion tidigare, men nu till min fråga:

Är det någon som kör med SC-project? gott ljud? (själklart individuellt tycke och smak.), kvalitet? Priset på 340 Euro är ju ganska överkomligt.

// Daniel
 

Bifogat

  • kawasaki_z750_sc_project_carbon_007.jpg
    kawasaki_z750_sc_project_carbon_007.jpg
    43.2 KB · Visningar: 130
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Jag vet att det finns till modellen ZR-7 99-03 där dom valt att kalla den för "Hugger innerskärm"
Någon som vet vad jag menar och kanske har hittat en sådan???

Ja precis det kallas för Hugger... gå in på ermax.fr och se vilken du vill ha, sen beatäll via bikersneed.se det tar 2½ vecka då det skickas från Frankrike, fungerar klockrent.

Lycka till.
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Jaha! då va det dags igen!

Köpte en beg Z750 -06 i våras och har nu kört 200mil.

häromveckan fick jag en impuls, ringde och beställde en ny cykel på stibix. (Svart Z750 2009.) Ska förhoppningsvis hämtas i mitten av kommande vecka.

Har ett Mivv Gp-system på min nuvarande hoj och är självklart sugen på ett slipon till den nya också.

Har snaglat endel på SC-Project systemen. såg att detta varit uppe på diskussion tidigare, men nu till min fråga:

Är det någon som kör med SC-project? gott ljud? (själklart individuellt tycke och smak.), kvalitet? Priset på 340 Euro är ju ganska överkomligt.

// Daniel

Hittade en länk med ljudklipp som knaske kan vara något http://www.youtube.com/watch?v=tO-2i29rOFE
 

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
V-ö
Hoj
Z1000 -08
Är det någon som har provat "rutan" som finns att köpa som tillval till Z1000 -08?

Isf skillnad?
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Har läst lite runt på nätet om Z1000 (07--) och funnit bla följande som verkar återkomma
i flera kommentarer:
- Ostabil i höga farter.
- irriterande vibrationer med ökande varvtal.
- Sadeln är för hård.
- Sadeln har för mycket lutning framåt vilket gör att tanken "sitter i
skrevet" som någon skrev.

Hur uppfattar ni det som äger en sådan hoj här på sporthoj.com..?
Någon som vet om någon affär har en demohoj..?
 

Bryne

Den med mest prylar då han dör vinner
Gick med
15 Aug 2007
Ort
Vasa, Finland
Hoj
Kawasaki Z1000 -08 & Yamaha YZF750R -93 FIGHTER
Har läst lite runt på nätet om Z1000 (07--) och funnit bla följande som verkar återkomma
i flera kommentarer:
- Ostabil i höga farter.
- irriterande vibrationer med ökande varvtal.
- Sadeln är för hård.
- Sadeln har för mycket lutning framåt vilket gör att tanken "sitter i
skrevet" som någon skrev.

Hur uppfattar ni det som äger en sådan hoj här på sporthoj.com..?
Någon som vet om någon affär har en demohoj..?

-Jag märkte inte av några ostabilitet i högre farter. 200km/h går bra, efter det är det inte kul utan kåpor på någon hoj.
-Vibrationerna är värre på gamla modellen före -07. Inget jag störde mig på.
-Sadeln är rätt hård. Gjorde en långresa med cykeln, och röven var ganska mörbultad. Inget problem på kortare sträckor dock.
-Sadeln lutar framåt, men come on, bättre att få gnida skrevet mot tanken än inget alls... :)
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Är det någon som har provat "rutan" som finns att köpa som tillval till Z1000 -08?

Isf skillnad?

Förvisso en 750 -07a men jag tror att rutan är densamma??
Monterade min igår och tog ett par mil längs glafsfjorden i fagra värmland, hursomhelst var det direkt otrevligt att ligga i 130 innan, men med rutan är det inga problem alls!

Dessutom va den lätt att montera, borra fyra st 9,6mm hål i orginalkåpan, i med expandermuttrarna och dra åt!
 

Adde@Z1000

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
V-ö
Hoj
Z1000 -08
Förvisso en 750 -07a men jag tror att rutan är densamma??
Monterade min igår och tog ett par mil längs glafsfjorden i fagra värmland, hursomhelst var det direkt otrevligt att ligga i 130 innan, men med rutan är det inga problem alls!

Dessutom va den lätt att montera, borra fyra st 9,6mm hål i orginalkåpan, i med expandermuttrarna och dra åt!


Ok tack för svar!
Men 750in har ingen ruta original va?
på 1000 sitter det ju en liten, sen den som man kan byta till är lite bredare och högre!
Kanske är samma man använder till 750in ja vet inte! :va
Jag beställer en och testar, hoppas man slipper ligga med hakan på tanken:)

Edit: denna ruta är det jag talar om--> http://kawasaki.se/product.asp?Id=34044997773&Sub=5&SId=34047623331
 

kawasakibob

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Uppsala
Hoj
08, Kawasaki, z750
Rätt ny här, jag har väl precis bestämt mig för att köpa en kawasaki z750 som första hoj och det blir nog en bättre begagnad. Jag hoppas kunna få med mig ngn kunnig person som får bedömma den saken.

Hursomhelst så funderar jag på utrustning, är det någon som kör eller kan säga ngt om dessa skor (man måste börja ngnstans :))

KAWASAKI CITY 1, på kawasaki.se står det att läsa "Högskaftade sportskor. Ovandel i svart läder och limegrönt foder. Nätfoder som andas.". De hade ju ett rätt bra pris och sedan så såg de riktigt coola ut.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Ok tack för svar!
Men 750in har ingen ruta original va?
på 1000 sitter det ju en liten, sen den som man kan byta till är lite bredare och högre!
Kanske är samma man använder till 750in ja vet inte! :va
Jag beställer en och testar, hoppas man slipper ligga med hakan på tanken:)

Edit: denna ruta är det jag talar om--> http://kawasaki.se/product.asp?Id=34044997773&Sub=5&SId=34047623331

Nej 750´n har ingen ruta men det är samma ruta till både 750 och 1000 iaf, jag tyckte den hjälpte helt klart. Även när man sitter rätt upp!
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Rätt ny här, jag har väl precis bestämt mig för att köpa en kawasaki z750 som första hoj och det blir nog en bättre begagnad. Jag hoppas kunna få med mig ngn kunnig person som får bedömma den saken.

Hursomhelst så funderar jag på utrustning, är det någon som kör eller kan säga ngt om dessa skor (man måste börja ngnstans :))

KAWASAKI CITY 1, på kawasaki.se står det att läsa "Högskaftade sportskor. Ovandel i svart läder och limegrönt foder. Nätfoder som andas.". De hade ju ett rätt bra pris och sedan så såg de riktigt coola ut.

Skyddsmässigt är det nog ingen fråga om saken. Antingen köpa riktiga stövlar med skydd upp mot smalbenet eller inga alls och bara ta några gympadojjor hemma att vandra stan med. Dock inte kul att få 230kg mc på foten om du skulle välta den.. Kolla blocket om du inte vill lägga ut 10.000+ på komplett utrustning i butik. Lindstrands, halvarssons och jofama har endel bra och snyggt även i allväderställ (jackor + byxor).
 

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Är det någon som vet hur många liter motor olja det går in i en z1000 2007
ink oljefilter?????????:va
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Rätt ny här, jag har väl precis bestämt mig för att köpa en kawasaki z750 som första hoj och det blir nog en bättre begagnad. Jag hoppas kunna få med mig ngn kunnig person som får bedömma den saken.

Hursomhelst så funderar jag på utrustning, är det någon som kör eller kan säga ngt om dessa skor (man måste börja ngnstans :))

KAWASAKI CITY 1, på kawasaki.se står det att läsa "Högskaftade sportskor. Ovandel i svart läder och limegrönt foder. Nätfoder som andas.". De hade ju ett rätt bra pris och sedan så såg de riktigt coola ut.

Det är ingen bra skyddsutrustning på en sporthoj. Köp riktiga mc-stövlar istället t.ex tcx, Alpinestars. Sedan behöver du ett bra skinnställ (helst) eller textilställ och handskar samt glasfiberhjälm och separat ryggskydd.
Det ingen bra idé att snåla skyddsutrustningen för en nybörjare. Det är så lätt, speciellt som nybörjare att göra ett misstag och "gå i backen". Jag har många exempel från banköringar där utrustningen ser ut som "skrot" efter en vurpa, MEN killen/tjejen mest är förbannad över att hojen är trasig.
 

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Är det någon som vet hur många liter motor olja det går in i en z1000 2007
ink oljefilter?????????:va

3,3L olja om du även byter filter och en helt torr motor 3,8L.
 
Last edited:

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Vit Z 1000 -08
Äntligen har man fått tummen ur och satt på Svart Fatbar.

Man märker att reglagen är gjorda för ett orginalstyre, eftersom de sitter lite annorlunda nu, och var inte helt lätta att skruva dit.

Ska försöka trolla fram lite bilder under dagen :)

Ska ut och testa körställningen nu med :yoparty

PS. Bredare blev det iaf :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top