Kawasaki Z750/Z1000-tråden

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Äntligen har man fått tummen ur och satt på Svart Fatbar.

Man märker att reglagen är gjorda för ett orginalstyre, eftersom de sitter lite annorlunda nu, och var inte helt lätta att skruva dit.

Ska försöka trolla fram lite bilder under dagen :)

Ska ut och testa körställningen nu med :yoparty

PS. Bredare blev det iaf :)

Borrade du hål för piggarna ?
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Det var några styrpinnar som gav mig lite huvudbry!

Äntligen har man fått tummen ur och satt på Svart Fatbar.

Man märker att reglagen är gjorda för ett orginalstyre, eftersom de sitter lite annorlunda nu, och var inte helt lätta att skruva dit.

Ska försöka trolla fram lite bilder under dagen :)

Ska ut och testa körställningen nu med :yoparty

PS. Bredare blev det iaf :)
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Speedtech slipons

Tjena, har nu beställt speedtech slipons.

Är det någon som kör med dessa? Och hur är det nu med de vajrarna som sitter på orginal rören. Kan man bara koppla ur dessa utan att det blir strul??

Tänkte ge mig på detta själv men är ingen mekaniker...något speciellt man bör tänka på? Förresten, fanns här fler Z ägare från malmö trakten??
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Detta upptäckte jag på hojen idag, för er som inte känner igen det så är det ramen som löper utanpå motorn. Hojen har gått runt 450mil
usa468.jpg
 

BHFanaticos

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
hoj
tja! jag har en Z750 2006:a, det jag undrar är om någon vet om det finns en skylthållare som man kan ha kvar sina orginalblinkers på? jag vill få bort all plast där bak men vill ändå ha kvar orginalblinkersen :)

tacksam för svar! PM el här...

ha det bra!
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Detta upptäckte jag på hojen idag, för er som inte känner igen det så är det ramen som löper utanpå motorn. Hojen har gått runt 450mil

Jo jag vet, det är ett "känt" problem... om du håller på o kör på slangen o grejer så kan det sluta så... tål inte allt för mycket det där o det antar jag att du har gjort då det ser ut så där.

Jag vet en kund på Stibix som kom in två gånger på en vecka eller nått med samma problem o han höll på o stunta med sin z1000.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jo jag vet, det är ett "känt" problem... om du håller på o kör på slangen o grejer så kan det sluta så... tål inte allt för mycket det där o det antar jag att du har gjort då det ser ut så där.

Jag vet en kund på Stibix som kom in två gånger på en vecka eller nått med samma problem o han höll på o stunta med sin z1000.

Också hör det, men ni måste hålla med om att det är lite märkligt :va
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Inte bara lite märkligt, inte kan väll Kawasaki vara så dum att man släpper en hoj inom Streetfighter-segmentet och inte tro att en stor del av kunderna kommer busa på balhjulet:confused:

Gäller samma för 750´n?

nån som har kawas aluspeglar monterade och har bilder? är lite sugen på att byta ut mina mussepiggöron! (är priset angett per par på deras hemsida?)
 

The Z1000 Eagle

The Eagle
Gick med
23 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
Kawa Z1000 -08
Tjena, har nu beställt speedtech slipons.

Är det någon som kör med dessa? Och hur är det nu med de vajrarna som sitter på orginal rören. Kan man bara koppla ur dessa utan att det blir strul??

Tänkte ge mig på detta själv men är ingen mekaniker...något speciellt man bör tänka på? Förresten, fanns här fler Z ägare från malmö trakten??

har nyligen bytt ut mina original gjorde inte det själv då jag heller inte är duktig på mkaniken. lämnade in min på ebos i malmö, dom gjorde ett mkt bra jobb snabbt och billigt. kan jag rekomendera om du inte gör det själv.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
ang byta rör så är det en barnlek även för den ovane och ang vajrarna så tar man bort dom från infästningen där dom slutar vid luftfiltret. kan leta fram en instruktion på hur de går till ifall du bestämmer dig för att göra det själv.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top