Kawasaki Z750/Z1000-tråden

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
hej alla nöjda Z ägare :)

nu när jag äntligen fått tummen ur o fått till hojjen nästan som jag vill ha den plus lite putsning, tänkte jag också slänga upp några bilder här på forumet..
ett cross styre skulle sitta fint nu med

Bifogat

• mc 013 forum.JPG
    mc 013 forum.JPG
    130.6 KB · Visningar: 145
  • mc 014 cm.JPG
    mc 014 cm.JPG
    148.9 KB · Visningar: 194
  • mc 016 forum.JPG
    mc 016 forum.JPG
    135.2 KB · Visningar: 191

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Kraschade min z1000 i måndags förra veckan, jag fick gashäng efter en tvätt så jag flög av i 40 blås ungefär.
Jag märkte att gasen strulade, gick tungt... så jag åkte runt o lyssnade efter missljud, sen släpper felet o man får bra med gas. Då jag inte är med på det så åker jag bakåt av "rekylen" o kan inte bromsa i tid utan får nästan mer gas då jag försöker greppa styret riktigt.

Hojen är på väg in i en garagevägg o jag inser detta i tid.. så jag hoppar av o rullar runt på asfalten o in i BMW som stod parkerad. Fort som fan upp på benen igen o ser mina skador på armar... men det var inte så farligt inser jag trots att jag hade t-shirt o jeans på mig.
Men sen börjar värk komma i magen o vårdcentralen skickar mig till Borås lasarett och akuten.
Allt resulterar i en mjälte mindre och 5 dagar på sjukhus, allt detta för en sån skitsak kan man tycka, men samtidigt så kunde det gått värre då man inte hade hjälm på sig.... så man slapp skallskador.

Är hemma nu o mår bra, lite ont i magen om jag anstränger magmusklerna självklart men gå o äta o ligga är inga problem så jag åker snart igen...

Jag får ut en ny hoj på försäkringen, eller som det ser ut nu... så det tar ettag innan man åker igen men jag är inte rädd utan ser fram emot det som fan, saknar det redan.
Massa saker på en gång, först ut på en åker pga en bilist som kör på fel sida o nu detta... men men... jag är inte bitter. ;)

Vill inte avskräcka någon etc för jag är inte rädd för att åka vidare men använd för fan skinnställ, det ska jag nu även vid tvätt hehe...

Kör hårt men säkert, älskar det själv!

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Kraschade min z1000 i måndags förra veckan, jag fick gashäng efter en tvätt så jag flög av i 40 blås ungefär.
Jag märkte att gasen strulade, gick tungt... så jag åkte runt o lyssnade efter missljud, sen släpper felet o man får bra med gas. Då jag inte är med på det så åker jag bakåt av "rekylen" o kan inte bromsa i tid utan får nästan mer gas då jag försöker greppa styret riktigt.

Hojen är på väg in i en garagevägg o jag inser detta i tid.. så jag hoppar av o rullar runt på asfalten o in i BMW som stod parkerad. Fort som fan upp på benen igen o ser mina skador på armar... men det var inte så farligt inser jag trots att jag hade t-shirt o jeans på mig.
Men sen börjar värk komma i magen o vårdcentralen skickar mig till Borås lasarett och akuten.
Allt resulterar i en mjälte mindre och 5 dagar på sjukhus, allt detta för en sån skitsak kan man tycka, men samtidigt så kunde det gått värre då man inte hade hjälm på sig.... så man slapp skallskador.

Är hemma nu o mår bra, lite ont i magen om jag anstränger magmusklerna självklart men gå o äta o ligga är inga problem så jag åker snart igen...

Jag får ut en ny hoj på försäkringen, eller som det ser ut nu... så det tar ettag innan man åker igen men jag är inte rädd utan ser fram emot det som fan, saknar det redan.
Massa saker på en gång, först ut på en åker pga en bilist som kör på fel sida o nu detta... men men... jag är inte bitter. ;)

Vill inte avskräcka någon etc för jag är inte rädd för att åka vidare men använd för fan skinnställ, det ska jag nu även vid tvätt hehe...

Kör hårt men säkert, älskar det själv!

Efter de här veckorna kanske det är dags att köpa en trisslott, turen måste ju vända någon gång.

Skönt att det gick hyffsat med dig, kunde blivit mycket värre, hoppas vi syns på vägarna snart igen.

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Det va satan va du är i farten hyll, synd på mjälten men du verkar ju vara ok efter omständigheterna iaf! Lider med dig att du inte kan va ute och åka, har nyss kommit hem från 2h slingervägar i västra värmland!

Krya på dig!

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Då var baken klar med rätt tempo på blinkningar och allt.. Plockade loss framblinkarna idag för att kolla vad som behövdes för att fästa dom nya miniblinkersarna där, men kommer inte på riktigt hur jag skall göra.. Såg att någon mer tidigare i tråden frågat, men utan framgång..
Så jag tar upp det igen, hur har ni andra gjort med färstet i fram på 750?

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
hej alla nöjda Z ägare :)

nu när jag äntligen fått tummen ur o fått till hojjen nästan som jag vill ha den plus lite putsning, tänkte jag också slänga upp några bilder här på forumet..
ett cross styre skulle sitta fint nu med

snygg maskin.
vad har du för blinkare på din?

/erik

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Då var baken klar med rätt tempo på blinkningar och allt.. Plockade loss framblinkarna idag för att kolla vad som behövdes för att fästa dom nya miniblinkersarna där, men kommer inte på riktigt hur jag skall göra.. Såg att någon mer tidigare i tråden frågat, men utan framgång..

Jag köpte täckbrickorna för kawa på nccr.se och de passade kanonbra, se bilder på förra sidan!

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
snygg maskin.
vad har du för blinkare på din?

/erik

tja.
ja man tackar :)
mina blinkis kommer från duells.se men dom finns på touringbutiken.se också.
artikelnummer du kan söka på på duells.se är 15-918
kostar 198:-/par o dom e e-godtjända så d e ju prisvärt.
enda problemet jag har är att jag inte kan använda varningsblinkis,
men jag klarar mig ganska bra utan :)

Moije

Medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
2009 Kawasaki z1000
däck

gokväll,nybörjare e man ,tips på bra däck?: till z1000,lägger ju inte cykeln så mycket,så sliter mest i mitten :arsele

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Nu är styret och speglarna utbytta. (Enormt tack underbara Rammstein!)
Resultat: Ännu mer lättstyrd och skönare att köra med. Dessutom ser jag bättre i backspeglarna.
Det bästa är att nu ser min älskade pärla riktigt härligt kaxigt elak ut framifrån. :D

Bifogat

• DSC_0697[1].jpg
    DSC_0697[1].jpg
    233.5 KB · Visningar: 294

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Nu är styret och speglarna utbytta. (Enormt tack underbara Rammstein!)
Resultat: Ännu mer lättstyrd och skönare att köra med. Dessutom ser jag bättre i backspeglarna.
Det bästa är att nu ser min älskade pärla riktigt härligt kaxigt elak ut framifrån. :D

Ser bra ut! :tummenupp

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
någon som vet vad det är för gänga till muttern på framdrevet???'
har slitit som satan åt båda hållen men den sitter satan.
jag bör nog veta vilket håll jag ska vrida åt innan jag fortsätter

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!

Jag satte mina strax ovanför, där finns ett fäste till kåpan, borrade upp de hålet 1mm och tycker själv att det blev kanon! ska försöka fixa bild.. // Daniel

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jag betalar 4076:- per år helförsäkrad för en Z1000 -07.

Bor i zon 1 stockholms innerstad.
30 år
kort i 10 år +
olåst garage.

En Z750 skulle kosta ca 3400:-

Det var det absolut billigaste jag hittade när jag kollade runt.

Bilsport ville ha 16.782 kr av mig för samma försäkring.
/j

Som sakt, vilket bolag? svinen vill ha 14 000:- av mig nu när vagnskadegarantin gått ut.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln