Fråga till Hyll, bytte dom alla delar utan kvitto med? min är rätt omkullagd men inte ringt in skadan än. Suck :/ visst ligger självrisken på 10k och hur löstes det. Samt fick du inte välja färg på nya maskinen osv..
Å kraschade inte du i låg fart? vettefan om dom inte löser in min med då :/
undra bara vad dom säger om rensad katt,pc3 och styrdämpare, kanske yrkar på att det är bidragande orsak till krasch å betalar nada :/
Tjo!
De på Stibix visste i princip vilka tillbehör jag hade på hojen men när besiktningsmannen kom så ringde det för att bekräfta, så jag sa helt enkelt vilka produkter som satt på tex, slipon, pc3, filter, hugger, skylthållare, kraschpuckar, Xenonljus m.m.
Allt utom Xenonljuset och skylthållaren var köpt via Stibix, de krävde dock inget kvitto av mig utan frågade bara vad det kostade.
Försäkringsbolaget täcker en kostnad upp till 25000kr på bara tillbehör, mitt gick på 24800 om jag inte minns fel och då står sliponen för 12000kr.
Då jag hade vagnskadegarantin kvar så blev min självrisk på 3000kr istället för 10000kr, den betalade jag när jag hämtade ut hojen.
Färg på hojen fick jag välja, ja av svart, silver/vit och svart/röd(orange).
En svart har min kompis så det var uteslutet, den silver/vita var för lik min gamla... sen så tyckte jag den svart/röd(orange) var mest kaxig av de tre.
Som tur var så hade de en svar/röd hemma så det gick snabbt.
Jo jag kraschade i låg fart, 40km/h rätt in i väggen, eller jag hoppade av innan men hojen åkte rakt in. Ramen blev knäckt på 4-5 ställen, motorn åkte upp i tanken, gaffeln blev helt intryckt o sne, framfälgen blev platt, bakpartiet blev snett, ja rätt sjukt att hojen blev mos av en sådan liten hastighet.
Kraschpuckarna gjorde sitt iaf hehe.
Jag tror inte besiktningsmannen bryr sig om du har "moddat" din lite, mitt gick ju rakt igenom iaf utan problem, han var inte där länge, han struntar ju i om min hoj blir lagad eller ej, han har ju ett jobb att sköta bara.
Lycka till nu med din, hoppas din krasch gick bra!
/Hyll