Kawasaki Z750/Z1000-tråden

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
I all hast så ska jag byta in hojen imot en skoter och tänkte se om nån under helgen blir sugen på

Leo vince pipor i carbon, tänkte mig 5500:-, nypris är 12 000:- men mest troligt bara under helgen för sen byter jag in maskinen, kan även möjligtvis sälja pc3:an med.
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Beställde idag fälgstripes & stålomspunna bromsslangar fram & bak samt ett K&N filter men det skall monteras när den skall in på avamc och mappas.
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
jag har fått ett skavande ljud nånstans i bakre regionen på hojen efter att jag hade inne den på 600 milsservice då även bakdäcket byttes.
nästan som om ett lager är på väg att ge upp.
men jag hittar inget som verkar vara dåligt.
jag trodde det var nåt i bakhjulet först som blivit felmonterat eller så men jag hade nere det och kollade över det. allt är uppsmort och fint, kedjan sitter rakt och är inte sliten och hjulet rullar lätt och fint utan konstigheter

jag har börjat leta mej framåt på hojen så nästa steg är att kolla utgående axeln men det känns som ett långskott när dom bara har haft ner hjulet för att kränga däck...

jävligt störande är det iaf.
nån som varit med om ngt liknande?
förslag på va det kan vara?

eller är "lösningen" att stoppa hörselproppar i öronen?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
jag har fått ett skavande ljud nånstans i bakre regionen på hojen efter att jag hade inne den på 600 milsservice då även bakdäcket byttes.
nästan som om ett lager är på väg att ge upp.
men jag hittar inget som verkar vara dåligt.
jag trodde det var nåt i bakhjulet först som blivit felmonterat eller så men jag hade nere det och kollade över det. allt är uppsmort och fint, kedjan sitter rakt och är inte sliten och hjulet rullar lätt och fint utan konstigheter

jag har börjat leta mej framåt på hojen så nästa steg är att kolla utgående axeln men det känns som ett långskott när dom bara har haft ner hjulet för att kränga däck...

jävligt störande är det iaf.
nån som varit med om ngt liknande?
förslag på va det kan vara?

eller är "lösningen" att stoppa hörselproppar i öronen?

Lämna in den och be dom lyssna och kolla upp det, du borde ha garanti kvar, inte roligt när ett lager nyper i fel hastighet.
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Tänkte kolla mer er är det nån här som testat denna vindruta funkar den gör den nån nytta ? Tycker att över 120 så är det inge vidare att köra på motorvägen..
 

Bifogat

  • vindruta z750.jpg
    vindruta z750.jpg
    19.2 KB · Visningar: 72

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Lämna in den och be dom lyssna och kolla upp det, du borde ha garanti kvar, inte roligt när ett lager nyper i fel hastighet.

japp, jag har garanti kvar
dessutom borde nog verkstan ta hand om det då det uppkom efter att dom servat/bytt bakdäck.

tänkte om nån hade nån idé tpå vad det kunde varit.
 

BMW

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Söker ny
Zxr750

Hej.
Är det någon som vet mycket om zxr750 från 92. Det är den gamla goa med rör ner i tanken. Har kört cbr 900 innan men vill ha en gammal goding som man inte behöver vara så rädd om i stan. Är den mycket slöare och har den några specifika problem man ska titta efter.

Har hittat en 92 som gått 3500 mil den gröna. Ska få den för 20 är det ett rimligt pris behöver hjälp från er som vet...

Hoppas på snabbt svar ska kika på den imorgon..
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Monterade fälgstipes från bikersneed idag.

Vart hyffsat nöjd va lite pilligt och ena sidan på bak fälgen skulle man ju gärna göra om men men.

Tror det är mycket lättare om man köper sånna som är i fyra delar denna från bikersneed är i ett stycke dock väldigt formbar.
 

Bifogat

  • fälgdtipesframobak.jpg
    fälgdtipesframobak.jpg
    64 KB · Visningar: 93
  • fälgstripes.jpg
    fälgstripes.jpg
    63.5 KB · Visningar: 92

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Monterade fälgstipes från bikersneed idag.

Vart hyffsat nöjd va lite pilligt och ena sidan på bak fälgen skulle man ju gärna göra om men men.

Tror det är mycket lättare om man köper sånna som är i fyra delar denna från bikersneed är i ett stycke dock väldigt formbar.

Det blev ju riktigt snyggt med grönt till det svarta :tummenupp
 

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Ort
hörby
Hoj
KTM 990 smt 2011
Någon här som försökt ställa in dämparna på sin Z1000.
Tyckte min var "svajig" i röven. Hittade en artikel i MC-nytt nr 8.2009 om just inställning av dämpare. Jippie, tänkte Peter, nu ska det bli perfabra:tummenupp
I artiklen stod det att
differensen mellan "fritthäng" och "obelastatläge" ska ligga mellan 5-15mm bak och 20-30mm fram.
Differensen mellan "fritthäng" och "normalbelastat" ska ligga mellan 25-35mm bak och 30-40mm fram
Nu har jag spänt fjädern i botten och får ändå inte den tillräckligt styv. Felar på 20mm bak i differensen mellan "fritthäng" och "normalbelastat".:confused:
Ända att göra är väl då att byta fjädern mot en kraftigare.
Det konstigaste är att trots att tjejen sitter på hojen felar det på 13mm och hon väger 60kg.:confused:
Måste helt enkelt vara en KRAFTIGT underdimensionerad fjäder.:va
Har hört och läst många som klagat på att Z1000 är orolig i chassit.
Till och med i mc pressen har dom klagat på Z1000:s chassi.
Kanske inte så konstigt:huvet

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Typ, vilken fjäder, hur styv, märke etc etc. Eller helt enkelt en annan lösning.
Är dock inte intresserad av att banta ner mig till 20-30kg:tungan
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
skriver för att tagga tråden, testkörde en z750 för ett par veckor sen. Förbannat rolig hoj! Får se om ekonomin tillåter en z1000 om ett par år.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
annars har jag min -08 på blocket, lägsta pris..ja tillåmed lägre än -06,07:r...anledning? har gett mig på att jag ska ha snöskoter i vinter.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Någon här som försökt ställa in dämparna på sin Z1000.
Tyckte min var "svajig" i röven. Hittade en artikel i MC-nytt nr 8.2009 om just inställning av dämpare. Jippie, tänkte Peter, nu ska det bli perfabra:tummenupp
I artiklen stod det att
differensen mellan "fritthäng" och "obelastatläge" ska ligga mellan 5-15mm bak och 20-30mm fram.
Differensen mellan "fritthäng" och "normalbelastat" ska ligga mellan 25-35mm bak och 30-40mm fram
Nu har jag spänt fjädern i botten och får ändå inte den tillräckligt styv. Felar på 20mm bak i differensen mellan "fritthäng" och "normalbelastat".:confused:
Ända att göra är väl då att byta fjädern mot en kraftigare.
Det konstigaste är att trots att tjejen sitter på hojen felar det på 13mm och hon väger 60kg.:confused:
Måste helt enkelt vara en KRAFTIGT underdimensionerad fjäder.:va
Har hört och läst många som klagat på att Z1000 är orolig i chassit.
Till och med i mc pressen har dom klagat på Z1000:s chassi.
Kanske inte så konstigt:huvet

Någon som har erfarenheter att dela med sig av?
Typ, vilken fjäder, hur styv, märke etc etc. Eller helt enkelt en annan lösning.
Är dock inte intresserad av att banta ner mig till 20-30kg:tungan
håller med, har haft hjälp av en "chassi-guru" och bakfjädern är nästan spänd i bott och det är knappt någon skillnad. har fått det förklarat för mig att jag måste byta fjädern för att få bukt med det.

annars har jag min -08 på blocket, lägsta pris..ja tillåmed lägre än -06,07:r...anledning? har gett mig på att jag ska ha snöskoter i vinter.

kan säga att det är heldött just nu, iaf för mig. tycker att min är ganska billig för 82 (måste ju ha prutmån), men jag tänker inte ge bort den..
 
Last edited:

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
ops fel tråd, sry=P
 
Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Hej alla!

Nu är de så att min vattenpump gett upp, eller snarare den läcker kylarvätska från de söta lilla hålet som sak indikera om de är läckage i vattenpumpen...
Stod i manualen att det bara var att byta hela alltet.. någon som vet vart man kan hitta en ny eller om de mot manualen går att fixa det?
Vill inte bli ruinerad då csn inte finansier mc lagningar=P

på din -89?

detta är en Z1000/Z750 tråd, de flesta som sitter här kan alltså inte. prova med att starta en ny tråd i teknikdelen, då lär du få fler svar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top