Kawasaki Z750/Z1000-tråden

s-flow

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
XT1200Z -11
Har kört strax 100 mil med min nya Z750 -09 och är ju nöjd till 99% men..

Finns det bot mot dom fina, irriterande vibrationerna i fotpinnarna runt 6000-7000 varv?
Jag har provat att lägga "gummi bricka" vid infästningen och det blev bättre men inte helt bra. Nästa steg känns som att testa andra fotpinnar.

Vore bra om nån redan hade löst detta. :)

Daniel
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
tjena.. Ngn här som behövt ställa ventilerna efter 600 mil?? tycker jag har ett " tickande " ljud vid gas på lite lägre varv? Behöver ju inte vara ventilerna heller men tycker det låter som det.. ngt annat förslag isf?

Grenrörspackningar? Efterdra bultarna (muttrarna?) till grenröret? Behövdes på min.
 

Nestan

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2008
Ort
VBG
Hoj
Z750 -09
Är hemskt sugen på att köpa en z750 med ABS. Om någon har en till salu för en vettig peng så säg till. Kan lämna min Gixxer som dellikvid om så önskas men det är inget krav.

Sorry om jag använt tråden på otíllbörligt sätt:)

Jag har en svart som eventuellt är till salu, skall flytta till gbg och lägenheter där e inte gratis ;)

/Henrik
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Idag lämnade man in maskinen, för andra gången nu som vänster motorfäste går av...så nu byts den ut och sen åker skiten.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Idag lämnade man in maskinen, för andra gången nu som vänster motorfäste går av...så nu byts den ut och sen åker skiten.

Släpp inte ner hojen så hårt när du stuntar så borde den hålla, verkar ju skumt att den bara går av så där... du måste ju göra nått...
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Jamen fan släpper lugnt ner, klen konstruktion då jag inte är den första. Men byter in iaf nu så får man se vad de blir till sommaren.
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
hmm... jag har wheelat en del del i sommar och då jag är nybörjare på just lite stuntsaker så händer det att jag har satt ner den lite väl hårt men har aldrig märkt sprickbildning eller liknande vid motorfästet... har dock en 750! är motorn mkt tyngre på z1000?
 

Gullefjun

En kyckling
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Svart Z1000
Försäkring

Hej alla z 1000 ägare.
Jag har fått min hoj stulen och kraschad så nu är jag sugen på att skaffa en z 1000 07a eller 08a.
Så jag undrar vad ni har för försäkringsbolag och vad ni betalar?
Jag är 39 år och bor i Malmö.
Tackar på förhand :tummenupp
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hej alla z 1000 ägare.
Jag har fått min hoj stulen och kraschad så nu är jag sugen på att skaffa en z 1000 07a eller 08a.
Så jag undrar vad ni har för försäkringsbolag och vad ni betalar?
Jag är 39 år och bor i Malmö.
Tackar på förhand :tummenupp

Tjenare!
Trist när massa idioter inte kan låta andras saker vara i fred...

Jag hade en 2008 års z1000, den kraschade jag...
Jag har Billsport MC som försäkringsbolag, den står på pappa som är 54 och bor en bit utanför Borås.
Vi har en extra försäkring som täcker mig också så det var lugnt.
Köper du en ny så har du vagnskadegaranti i 1 år dock inte på nästa års modell alltså 2010, det blev tydligen för dyrt för dem och det kan man förstå då jag själv kraschat.

Så min självrisk blev 3000kr och jag fick ut en helt ny 2009 (ABS) med alla tillbehör som satt på den förra, 25000 gick de på.
Första året betalar jag 4700 på min pappa, nästa år kommer det att höjas när vagnskade har gått ut till 13000, helförsäkring så klart.

Vet inte om du blev klokare av detta men så ser det ut för mig iaf.

Bra val av hoj förresten. ;)
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Hej alla z 1000 ägare.
Jag har fått min hoj stulen och kraschad så nu är jag sugen på att skaffa en z 1000 07a eller 08a.
Så jag undrar vad ni har för försäkringsbolag och vad ni betalar?
Jag är 39 år och bor i Malmö.
Tackar på förhand :tummenupp

Trist med din gamla hoj.

Jag är också 39, men bosatt i Lund och har precis som hyll just nu vagnskadegaranti i 1 år. Jag betalar ca 3700 för första året och har för mig att när vagnskadegarantin går ut så ska jag betala lite drygt 7000 om året för helförsäkring. Allt detta via BilsportMC och försäkringen står på mig.
 

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
Jag är 33 bor i Norrköping och betalar 6,515 Hel/Helår via Bilsport Mc haft mc kort i 3 månader...äger en fin Z750 2008.
En Z1000 skulle kosta ca 2000 mer per år.
 
Last edited:

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Äntligen är min 750 hemma igen, hel den här gången dessutom... Den har varit på verkstan sen i maj.... Så snart blir det iaf lite köra av....
 

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Ort
I förvirringens land
Hoj
suzuki gsx-r 750
Vad hade hänt med den?

Elfel.... Det gick säkringar, till bl.a. bakljuset... Sen har det tagit en evighet att felsöka. De har bytt massor av prylar, men felet var kvar. Så det slutade tillslut med att de fick byta varenda kabel i hela cykeln.... och nu funkar den!

Så det har tagit hela sommaren (eller från slutet av maj till slutet av augusti) att fixa....
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Elfel.... Det gick säkringar, till bl.a. bakljuset... Sen har det tagit en evighet att felsöka. De har bytt massor av prylar, men felet var kvar. Så det slutade tillslut med att de fick byta varenda kabel i hela cykeln.... och nu funkar den!

Så det har tagit hela sommaren (eller från slutet av maj till slutet av augusti) att fixa....

Det var väldigt tråkigt att höra att det tagit så lång tid att hitta felet.

Får hoppas att du hinner köra lite nu innan säsongen är över. :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top