Kawasaki Z750/Z1000-tråden

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Då har man köpt ny hoj igen (Z1000 -09, vit/silver med ABS), jag hade en svart/röd -09 med ABS nyss men den här är fan snyggare, 0 mil på mätaren!

Ska plocka ut "henne" i veckan då vädret är okej.

Setup:
Akrapovic helsystem
Power Commander III
K&N Filter
Ermax hugger
Rizoma speglar
Kawasaki kraschpuckar
Kawasaki kuts
ValterMoto skylthållare

Ångrar inte en sekund att jag köpte helsystem istället, riktigt najs! (se video nedan för ljud)

/hyll

Du går igenom hojar snabbare än en annan hinner byta kalsonger :D

Annars låter den riktigt bra och hade jag haft råd så hade jag haft samma system på min.

Ser jäkligt fin ut :tummenupp
 
Last edited:

Swedish Mats

Swedish Mats
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
2008, Kawasaki Z750 ABS
Är hemskt sugen på att köpa en z750 med ABS. Om någon har en till salu för en vettig peng så säg till. Kan lämna min Gixxer som dellikvid om så önskas men det är inget krav.

Sorry om jag använt tråden på otíllbörligt sätt:)

Det blev en orange 08:a med ABS, känns riktigt bra.

Någon som har tips om hur man bäst får med lite lätt packning, ska ut och toura en tre-dagars om ett par veckor.
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Det blev en orange 08:a med ABS, känns riktigt bra.

Någon som har tips om hur man bäst får med lite lätt packning, ska ut och toura en tre-dagars om ett par veckor.

Jofama har en sadelbag för 1200:- som rymmer det mesta. Har bild i garaget. Den går även spänna ihop lite om man inte packar den överfull som jag gjort. Finns på lelles mc. Fungerar dock inte ihop med en passagerare.
 

Mlscrew

Ride like you stole it
Gick med
8 Jul 2009
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SMR -08
Jag fick en ide om att jag skulle testa byta tillbaka till orginal ljuddämparen som jag fick med hojjen men upptäckte att orginal dämparen är mycket grövre än GPR slip-on röret jag har.

problemet är ju som sagt att den är så mycket grövre saknar jag en del till orginal dämparen ? sitter det nån skarv muff där ?
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Då har man köpt ny hoj igen (Z1000 -09, vit/silver med ABS), jag hade en svart/röd -09 med ABS nyss men den här är fan snyggare, 0 mil på mätaren!

Ska plocka ut "henne" i veckan då vädret är okej.

Setup:
Akrapovic helsystem
Power Commander III
K&N Filter
Ermax hugger
Rizoma speglar
Kawasaki kraschpuckar
Kawasaki kuts
ValterMoto skylthållare

Ångrar inte en sekund att jag köpte helsystem istället, riktigt najs! (se video nedan för ljud)




/hyll

Byta från en -09...till en -09? Vad är poängen?
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Poängen är att man inte gör ditt misstag och byta till en Aprilia...


Nämen uffdå, så du säger. Jag är ju jättenöjd med Prillan...

Men jag lovar dig, man får lite bredare spektra på hojjarna om man inte är så märkesfixerad...det kan ju hända att du missar nåt?:tungan
;)
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Efter att min lokala mc handlare beställt täckbrickor för blinkers fram åt mej, som inte passade, frågar jag nu er vart ni köpt era. Vill undvika att få fel.. :)

Vart har ni köpt era?
Är även på jakt efter hugger.. Har sätt några bilder på en som är spetsig i bak.. Någon som vet vart ifrån?
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Efter att min lokala mc handlare beställt täckbrickor för blinkers fram åt mej, som inte passade, frågar jag nu er vart ni köpt era. Vill undvika att få fel.. :)

Vart har ni köpt era?
Är även på jakt efter hugger.. Har sätt några bilder på en som är spetsig i bak.. Någon som vet vart ifrån?

Det finns många olika huggers. Själv ska jag köpa en Puig hugger. Sen har både Bikersneed.se och S-Racing hugger, så titta hos dem så hittar du säkert den du letar efter :tummenupp
 

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
Efter att min lokala mc handlare beställt täckbrickor för blinkers fram åt mej, som inte passade, frågar jag nu er vart ni köpt era. Vill undvika att få fel.. :)

Vart har ni köpt era?
Är även på jakt efter hugger.. Har sätt några bilder på en som är spetsig i bak.. Någon som vet vart ifrån?

Jag har köpt så gott som allt mitt godis från bikeshop.se hör med honom.
Han kör själv en kawa Z1000 så han är rätt inne på vad det är du ska ha och han har även bra priser.
''Blinkersbrickorna'' vet jag kostar 140:- hos honom...har själv köpt av honom.
En olackad hugger tar han 1395:- för till Z750, finns även lackad men då dyrare såklart :). Är en sån spetsig du pratar om.
Har tänkt ta kort på min hoj och lägga upp men har inte haft tid/ork att göra det.

Mvh
 
Last edited:

Knegoff

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha Fazer 1000 -02
Tjena!

Ursäkta om jag lånar tråden lite. Var i lördags o provkörde lite hojar bl.a Z1000.
måste bara säga att Z1000 e fan brutalt jävla läcker!!! D får bli en sån till våren:)

Nån som har en svart med dubbla carbon akra så får ni gärna lägga upp en bild:))
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Tja ska bygga om min bakdel på z750 -08 men jag får inte loss sista skruven till "läppen" sitter nån stor el dosa ivägen under cutsen:(
Hur har någon annan gått tillväga med att bygga om bakdelen tack på förhand/Tobbe
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tja ska bygga om min bakdel på z750 -08 men jag får inte loss sista skruven till "läppen" sitter nån stor el dosa ivägen under cutsen:(
Hur har någon annan gått tillväga med att bygga om bakdelen tack på förhand/Tobbe

Bara att lyfta på dosan, sitter bara i en gummiupphängning:tummenupp
 

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
Så här ser min hoj ut. En före och sen hur den ser ut idag.
Allt godis inhandlat från bikeshop.se
 

Bifogat

  • Före.jpg
    Före.jpg
    221 KB · Visningar: 172
  • Efter.jpg
    Efter.jpg
    195.4 KB · Visningar: 188
  • Z750 003.jpg
    Z750 003.jpg
    168.7 KB · Visningar: 162
  • Z750 004.jpg
    Z750 004.jpg
    155.8 KB · Visningar: 175
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top