Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Swedish Mats

Swedish Mats
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
2008, Kawasaki Z750 ABS
Den gör stor nytta som flugdödare...men vindmässigt så njao, visst lite nytta gör den men jag köpte den mest för att den är snygg :p

Och riktigt kul att ni gillar den :) för jag älskar den. :yoparty

Klart jag gillar den, har ju samma färg själv,
Så rutan kom också från Bikeshop, billigare än Kawasakis?

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
Klart jag gillar den, har ju samma färg själv,
Så rutan kom också från Bikeshop, billigare än Kawasakis?

Rutan e faktiskt från kawasaki den kostar som sagt 983kr...bikeshop har en också men vi kunde inte bekräfta att den skulle vara snyggare eller bättre än kawas och kawas var nån tjuga billigare. Så jag beställde den från Beviks i Linköping.

Det finns två tunna vajrar under den bakre sitsen, är det till för lastsäkring?

En polare sa att dem var till för verkstadslyft...men jag vet i fan.

Last edited:

Swedish Mats

Swedish Mats
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
2008, Kawasaki Z750 ABS
Det var vad säljaren sa till mig att de var, men med lite fantasi kan de nog användas till annat.

Undrar vad MacGyver skulle göra med dem? :D

Hjälmfäste är det såklart, att jag inte förstod det!

MacGyver, vajrarna och en Swiss Armyknife, då går inte ens Usama säker.

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Det var vad säljaren sa till mig att de var, men med lite fantasi kan de nog användas till annat.

Undrar vad MacGyver skulle göra med dem? :D

Men någon som listat ut HUR man fäster hjälmen i dom? mina vajrar e då rätt korta och om jag inte hakar ur ena änden så når dom inte ut från under kutsen. och väl ute när dom inte så långt upp mot hjälmen heller, det går inte ens trä hakremmen genom ögglorna för att på nå vis få fast den..

Idéer?

stonken

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
mini gp20
Jag brukar bara knäppa ihop hjälmen löst och trä igenom vajern, sen fästa den på haken igen. har aldrig varit nått problem.
//Jakob

Men någon som listat ut HUR man fäster hjälmen i dom? mina vajrar e då rätt korta och om jag inte hakar ur ena änden så når dom inte ut från under kutsen. och väl ute när dom inte så långt upp mot hjälmen heller, det går inte ens trä hakremmen genom ögglorna för att på nå vis få fast den..

Idéer?

PolR

Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Jag brukar bara knäppa ihop hjälmen löst och trä igenom vajern, sen fästa den på haken igen. har aldrig varit nått problem.
//Jakob

Aha okej, men då hänger den fritt på ena sidan? Jag tänker mer om de fanns nå fiffigt sätt o få den att sitta stadigt mitt ovanpå sadeln. har haft den hängandes på vänsterarmen ibland men blir så vobbligt när jag kommer upp i runt 140 och har osymetrisk aerodynamik:p

stonken

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
mini gp20
Aha du menar så. Men de kablarna är bara till när hojen är parkerad, så man slipper bära med sig den. Men det borde la gå att fixa till med nått nät eller nått över passagerar sadel, om man vill kunna ta med sig en extra hjälm.

Aha okej, men då hänger den fritt på ena sidan? Jag tänker mer om de fanns nå fiffigt sätt o få den att sitta stadigt mitt ovanpå sadeln. har haft den hängandes på vänsterarmen ibland men blir så vobbligt när jag kommer upp i runt 140 och har osymetrisk aerodynamik:p

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Aha du menar så. Men de kablarna är bara till när hojen är parkerad, så man slipper bära med sig den. Men det borde la gå att fixa till med nått nät eller nått över passagerar sadel, om man vill kunna ta med sig en extra hjälm.

Kanske detta kan vara något ? , saxat från Biltemas katalog :tummenupp

Bifogat

• Untitled-TrueColor-02.jpg
    Untitled-TrueColor-02.jpg
    31 KB · Visningar: 75

PolR

Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Kanske detta kan vara något ? , saxat från Biltemas katalog :tummenupp

Jo en sån har jag. Tror dock den e svår att fästa krokarna med, då undersidan av sadeln e rätt platt.. Annars använder jag vanligtvis nätet att spänna fast hjälmen på ryggsäcken med. De e änsålänge felfritt=D

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Det var en artikel om hur man piffade till sin Z750 i nån hojblaska för typ ett halvår sen, minns inte vilken, kanske Motorrad? Iaf, förutom dreva om, vad var det mer dom tyckte att man "borde" göra?

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Brutale 910
Japp, det var Motorrad.
Du kan ju gå in på Motorrad forumet här på sh och beställa tidningen? Finns ju ngra stycken som gjort så...

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Har slitit ut mina däck för denna sässongen och ska beställa nya nu, funderar på en tvågummiblandning, för och nackdelar med det? vilka dimensioner skall det vara till Z750 -07?

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Hej!

är väl 120/17 fram å 180/17 bak. (45profil?)
det står i instrboken alternativt på de däck du har sitter på.

en liten varning dock...
jag fick oljud i bak när jag bytte till Dunlop Roadsmart.
Bike hade inne den igen och kolla över allt. kedja, drev, lager, broms, motor
vi kunde bocka av punkt för punkt å till slut var det bara däcket kvar.

nån mer som fått samma fenomen nån gång?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
edit, fann dimensionerna på kawas hemsida;

"Däck fram 120/70ZR17M/C (58W)
Däck bak 180/55ZR17M/C (73W)"

men vad menas med de sista siffrorna i paranteserna? antar att profilen är 70 resp. 55?
M/C, vad är det?

Nån som har ett bra däck de kan rekomendera? kör rätt så aktivt med en del nerlägg, dock inga knäskrap (än)

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
har fått för mej att siffrorna inom parentes är nån form av belastningsklassning eller liknande.

(jmf med bil => tyng bil, typ BMW 7-serie, har högre siffra)

men jag är inte säker.
google?

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
har fått för mej att siffrorna inom parentes är nån form av belastningsklassning eller liknande.

(jmf med bil => tyng bil, typ BMW 7-serie, har högre siffra)

men jag är inte säker.
google?

Jo så kan det nog vara, fast det verkar vara den enda klassningen som finns på de dimensionerns som för övrigt också verkar vara standard, hursomhelst har jag spanat in Michelin powersport ct2 eller vad det hette, verkar som många är nöjda med det!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln