EgoGirl
Gammal o grå....
Kan inte annat än hålla med dig
Jo, men med tanke på vart du bor så har du ju en liten chans iaf... (om inte annat så iaf snöfritt tills nyår eller nåt... )
Kan inte annat än hålla med dig
Går och funderar på att skaffa mig en Z750 till våren. Tänkte provköra en i nästa vecka på AWA. Men man får ju inte så lång tid på sig så hur är den att köra längre etapper på med vind etc. Hjälper den lilla "vingen" på lyset nåt?
//Dafe
För mig fungerar "vingen". Jag är ganska kort (178 cm) så det känns lungt och
fint upp till ca: 135km/h, då tycker jag det börjar bli lite ansträngande med längre distanser. Vingen skapar ingen turbulens och mildrar blåsten, mycket välavvägt.
Jag stördes av vibrationer i fotpinnarna vid runt 6000 varv så jag bytte pinnar till Kuryakyn stora ISO-pinnar. Det botade alla vibrationer i vänster pinne men lämnade lite vibbar kvar i höger (avgasröret antar jag), en 2 mm "gummi-bricka" mellan pinne och hållare reducerade problemet ytterligare. Nu känner jag bara en lättare skakning i höger fotpinne, inte störande direkt.
I och med detta tror jag Z750 vore en mycket bra långfärdshoj om man klarar/gillar dynan och hittar vettiga pack möjligheter.
Låter bra funkar förhoppningsvis bättre för mig bara 169. Inga vibrationer i styret?
Z:an är ju värsta touringhojen.
Hjälper den lilla "vingen" på lyset nåt?
//Dafe
Vill du inte ha vind så köp en traktor.
Duger det inte med en guldvinge!
Grenrörspackningar? Efterdra bultarna (muttrarna?) till grenröret? Behövdes på min.
Jo, men med tanke på vart du bor så har du ju en liten chans iaf... (om inte annat så iaf snöfritt tills nyår eller nåt... )
Hejsan alla!
Skulle behöva ett smakråd av er och iom att ni valt rätt hoj så vet jag att smaken är det inget fel på
Jag funderar på och köpa en hugger till hojen, men har lite svårt för att välja vilken färg jag ska ha på den. Är rädd att om jag tar en grön att det kan bli lite mycket grönt eller vad tror ni?
Tacksam för alla synpunkter
Hade svart på min Orange Z750 och beställt svart till min gröna Z1000.
Tycker det blir för mycket av det goda annars.
Tänkte kolla med er om ni tycker att Z750n vore en vettig hoj som 25 kW..?
Jag har läst att den ska vara lättkörd vilket låter bra, så att man inte har några problem att klara av konbanan vid uppkörning. Har ju läst om CBR600RR och liknande som är strypta till 25 kW så det borde väl gå bra på Z750n?
Ursäkta för kanske lite onödigt inlägg men vill verkligen ha en Z750 =)
Tänkte kolla med er om ni tycker att Z750n vore en vettig hoj som 25 kW..?
Jag har läst att den ska vara lättkörd vilket låter bra, så att man inte har några problem att klara av konbanan vid uppkörning. Har ju läst om CBR600RR och liknande som är strypta till 25 kW så det borde väl gå bra på Z750n?
Ursäkta för kanske lite onödigt inlägg men vill verkligen ha en Z750 =)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|