Kawasaki Z750/Z1000-tråden

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
skiljer 1500:- mellan 750 och 1000 på mig (bilsport o mc)
5800:-/Z750 och 7800:-/Z1000

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Själv är jag riktigt sugen på nya z1000..dock ska jag ta ett snack med min handlare då priset verkar landa på 128k , vilket är knas med tanke på att modellen innan kostade 105 :/

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Själv är jag riktigt sugen på nya z1000..dock ska jag ta ett snack med min handlare då priset verkar landa på 128k , vilket är knas med tanke på att modellen innan kostade 105 :/

Om du kollar "YEN" kursen idag mot för ett år sedan så ser du skillnaden, 128 låter inte så illa, har hört riktigt höga priser ryktas från konkurenterna, verkar som Honda och Yamaha blir betydligt dyrare.

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
kvalite?

Måste ställa några allmänna frågor med anledning av att det verkar finnas diverse fel och brister på dessa cyklar(primärt från år -07 o fram). Verkar ju vara allt från trasiga ramdelar tilll taskig lack m.m m.m. Frågan lyder ju då följdaktligen vågar man köpa? Har haft en z 750-07 som jag inte hade några som helst problem med, gillade dessutom hojen o suktar nu följdaktligen efter en 1000 från -07 o fram. Vad har ni för tankar? Har de som haft mycket problem bara haft otur o fått ett dåligt ex? Handlar det om att dom inte tåler att köras på slangen etc, el är det så enkelt att det är en cykel med dålig kvalite? Så köpa el sky den som pesten??

/David

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Måste ställa några allmänna frågor med anledning av att det verkar finnas diverse fel och brister på dessa cyklar(primärt från år -07 o fram). Verkar ju vara allt från trasiga ramdelar tilll taskig lack m.m m.m. Frågan lyder ju då följdaktligen vågar man köpa? Har haft en z 750-07 som jag inte hade några som helst problem med, gillade dessutom hojen o suktar nu följdaktligen efter en 1000 från -07 o fram. Vad har ni för tankar? Har de som haft mycket problem bara haft otur o fått ett dåligt ex? Handlar det om att dom inte tåler att köras på slangen etc, el är det så enkelt att det är en cykel med dålig kvalite? Så köpa el sky den som pesten??

/David

Har en 08:a, har inte haft några problem alls med den, hade tidigare en Z750, inga som helst problem med den heller.:tummenupp

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
har kört min z1000 ca 650mil. har inte haft några som helst problem, mer än att bakdämparen är rent för mjuk i orginal. ska byta fjädern till våren:tummenupp
Tycker annars att det är en kanonhoj :yoparty:tummenupp:yoparty:tummenupp:yoparty:tummenupp

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
CBR 600rr-08
har kört min z1000 ca 650mil. har inte haft några som helst problem, mer än att bakdämparen är rent för mjuk i orginal. ska byta fjädern till våren:tummenupp
Tycker annars att det är en kanonhoj :yoparty:tummenupp:yoparty:tummenupp:yoparty:tummenupp

Tackar för svaren, var precis detta jag ville höra, då är det bara att leta upp en lämplig cykel. :yoparty

Vet nån förresten var man köper leo vince gp style till vettiga pengar? Bra passform på dom. Låter som själve fan el?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Tackar för svaren, var precis detta jag ville höra, då är det bara att leta upp en lämplig cykel. :yoparty

Vet nån förresten var man köper leo vince gp style till vettiga pengar? Bra passform på dom. Låter som själve fan el?

Yoshi :tummenupp

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Z750

Hej allihop.

Igår blev det köp av en svart-grön Z750-09 som gått 200 mil.:yoparty

Känns helt underbart. Jag gav mig till och med på att köra hem den från Stockholm till Eskilstuna vid 18-tiden på kvällen. Många bilister som säkert undrade vad det var för idiot som körde i december. Men bra gick det och idag var det tvätt på schemat.

Vilken härlig hoj och vilket ljud!

G&G slip-on
PC3 mappad hos Ava mc.
Bellypan
Hugger
Minibackspeglar och rensad bak.

Så jäkla nöjd. Nu måste det bli vår snart!!!
:banana

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
...
Någon som har länkt till någon verkstadsmanual för zxr750? Ska montera ner växellådan på min. Nu har ni säkert lagt ut någon länk till det i denna tråden men har inte lust att kolla igenom alla 135 sidorna =))

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
.

/David

1300 mil har min gått nu, och har då inte haft minsta problem med den, är väldigt nöjd! :tummenupp

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
Däck

Någon som vill dela med sig av erfarenheter kring däck till Z750?

Originaldäcken sitter fortfarande på men ska nog byta bakdäck i början av säsongen. Ska jag byta fram och bak så jag har samma däck eller brukar det funka bra att köra på olika däck fram och bak? Om det nu inte blir så att jag fortsätter på Dunlop Sportmax Qualifier bak igen.

Tips?

/Adrian

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Någon som vill dela med sig av erfarenheter kring däck till Z750?

Originaldäcken sitter fortfarande på men ska nog byta bakdäck i början av säsongen. Ska jag byta fram och bak så jag har samma däck eller brukar det funka bra att köra på olika däck fram och bak? Om det nu inte blir så att jag fortsätter på Dunlop Sportmax Qualifier bak igen.

Tips?

/Adrian

Tjena.. kör på( Maxxis Presa Sport MA-PS 180/55-R17 ) funkar kanon aldrig släppt, verkar vara bra grepp iaf är ingen knäskrapare ( än ) ;) blir mer bandagar till sommaren så det ger sig bättre då :banana

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår