Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki Z750
Är det nån som vet om man behöver specialverktyg för att ta loss hjulen fram+bak på z750?
typ som den kombihylsan från biltema?

Funkar deras enklare depåstöd fram med spikesen eller måste man ha klykorna med gummi på?

Moije

Medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
2009 Kawasaki z1000
lukten av koskit

Hej igen, va ett tag sen man skrev här nu, snart dax för däckbyte för min del och tänkte köpa ett främre depåstöd, vad tror ni om biltemas varianter? Vilken passar Z750 -07a?

Framgaffeln ser ju lite halvtaskig ut i nederkant så det kanske är lite knivigt att lyfta med denna modell: http://www.biltema.se/Archive/Product_images/82/Large/82-331_l.jpg

Kanske denna funkar?: http://www.biltema.se/Archive/Product_images/82/Large/82-545_l.jpg

Någon som kanske provat?

MVH

sakanr lukten av koskit o myggklet på visiret,,,,kom igen våren varför dröjer du:fyllisar

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
vilka dämpare ska man välja om man vill lägga runt 7000-8000kr?
Kollat på ixil dämpare i kolfiber och sc project i kolfiber. några andra förslag?

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
jag kör med Shark Steet GP, låter fett nice å ser helt ok ut, men skulle kunna tänka mig att Shark DSX3 sitter som en smäck oxå, du hittar dessa på www.bikeshop.se

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Hoj
2008, Z1000 Svart
Har nu hittat en Hugger det blev en Ermax, däremot dök nästa problem upp. Jag hittar ingen singel Kuts. Jag har hittat Ermax men den ser för rund och snäll ut. Sen finns Kawasakis egna som ser vass ut, dock lite väl högt pris... finns det någon som har något bra alternativ. Jag har letet med sökord som: Seat cowl, solo kuts/cuts/cutz singel, sadelkåpa etc etc. PÅ Ebay tycks bara finnas till 03-06. Finns det något annat namn för det?

SNÖSTORM I MALMÖ....våren känns långt borta :-(

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Nej
Har nu hittat en Hugger det blev en Ermax, däremot dök nästa problem upp. Jag hittar ingen singel Kuts. Jag har hittat Ermax men den ser för rund och snäll ut. Sen finns Kawasakis egna som ser vass ut, dock lite väl högt pris... finns det någon som har något bra alternativ. Jag har letet med sökord som: Seat cowl, solo kuts/cuts/cutz singel, sadelkåpa etc etc. PÅ Ebay tycks bara finnas till 03-06. Finns det något annat namn för det?

Våren känns verkligen långt borta. Man får vara glad att det inte var värre och köra bil idag.....

Har tyvärr inga tips på någon kuts, tycker att Kawasakis är snygg, men som du skriver lite väl dyr. Är själv ute efter hugger och någon form av nummerskylthållare, blir antagligen Ermax på båda, och slip-on först innan det är dags för cuts.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Tjenare,
Det var mc-mässa nu i helgen på Åhaga i Borås och då fick jag chansen att "känna" lite på den nya z1000. Jag hade verkligen sett fram emot att få se den nya LIVE då jag själv har ägt tre st inom ett år...

1300 mil sen kraschad...
z1.jpg

97 mil sen kraschad....
z2.jpg

137 mil sen inbyte emot min nuvarande Husaberg FS570...
z3.jpg

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/O27zjsiIXlk&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/O27zjsiIXlk&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Jag kan ju säga att jag blev riktigt sugen på att köra z1000 igen hehe men då jag har en tendens till att köra för fort och haft turen att klara mig så har jag sadlat om nu till motard, ser fram emot en rolig vår och sommar!
Men mitt hjärta finns alltid hos z1000, helt underbar maskin!

Jag passade på att filma den nya z1000, visst för min egen del men även för Er då jag fortfarande läser den här tråden ofta.
Jag vet inte om det är så mycket att se men någon kanske uppskattar det.

[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aYUqwqS8kFc&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aYUqwqS8kFc&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object [/YOUTUBE-ID]

Snart är det vår igen och då kör vi! :tummenupp

/hyll

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
tjo, den här på ebay är ganska het, hittar inte till just z1000, men passar den z750 bör den väl passa z1000, lr är dom olika??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawa...rcycles_Parts_Accessories?hash=item3ca9ca179f

yester

the man, the myth, the legend!
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
kawasaki z1000 2008 (såld) Nyyyy KTM Super Duke
tseenare på sig allesammans:)
hmm på tal om den nya z1000, vet tusan inte vad jag ska tycka. Ibland tycker jag den är hur snygg som helst och ibland tycker jag den ser ut som en plastig transformers leksak. just nu är valet enkelt iaf, är hur nöjd som helst med min nuvarande z1000 + att jag inte har råd att byta. men i framtiden kan det mycke väl bli en z-modell återigen:tummenupp.

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Hoj
z750 -09
tseenare på sig allesammans:)
hmm på tal om den nya z1000, vet tusan inte vad jag ska tycka. Ibland tycker jag den är hur snygg som helst och ibland tycker jag den ser ut som en plastig transformers leksak. just nu är valet enkelt iaf, är hur nöjd som helst med min nuvarande z1000 + att jag inte har råd att byta. men i framtiden kan det mycke väl bli en z-modell återigen:tummenupp.

MMM håller med, snygg bakifrån dock, o ännu snyggare med rensad bakdel kan man tänka sig(som alla modeller är )men antar att man vänjer sig vid designen på nya z1000 om ett år eller så och vill ha en.

Swedish Mats

Swedish Mats
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
2008, Kawasaki Z750 ABS
Om ett tag så ska jag åka till Florida, blir såklart sugen på att handla något skoj till hojen. Nä jag kollat runt lite verkar det som om Z750 inte säljs där, någon som vet?

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Jag betalar 4076:- per år helförsäkrad för en Z1000 -07.

Bor i zon 1 stockholms innerstad.
30 år
kort i 10 år +
olåst garage.

En Z750 skulle kosta ca 3400:-

Det var det absolut billigaste jag hittade när jag kollade runt.

Bilsport ville ha 16.782 kr av mig för samma försäkring.
/j

Fy fasen för det,, siktar på att ta mitt kort nu i april.
som 24 årig kille med nytt mc kort skulle det hamna på ca 13.000 för mig
mitt i göteborg.. det skiljer ändå bara 6 år mellan oss + du har haft ditt kort i 10 år dock men ändå. 3400kr för dig med en z750 och 13.000 för mig..

Bah så tråkigt. Får väl köpa mig en Bmw F800R istället, det närmaste en z750 jag kan komma för 5500/helår :mad:

dragkhar

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki Z1000
Fy fasen för det,, siktar på att ta mitt kort nu i april.
som 24 årig kille med nytt mc kort skulle det hamna på ca 13.000 för mig
mitt i göteborg.. det skiljer ändå bara 6 år mellan oss + du har haft ditt kort i 10 år dock men ändå. 3400kr för dig med en z750 och 13.000 för mig..

Bah så tråkigt. Får väl köpa mig en Bmw F800R istället, det närmaste en z750 jag kan komma för 5500/helår :mad:

Tulle :)

Jag har haft kort sen 2002 och äger en Z1000 -7'a.
Kostar mig strax över 13kkr i Sthlm. (och jag är 37).

Kostar att ligga på topp och inget pris är för högt för att leva :yoparty

Är på jakt efter ngn återförsäljare av centrumbultsadd-ons eller vad jag nu ska kalla det.

Kolla på den här customiserade hojen så fattar ni vad jag menar:

http://www.strangedangers.com/images/content/127410.jpg

Frågan lyder, ngn som vet vart man kan vända sig för att köpa lite prylar till hojen?
Måste ju finnas tillverkare på sånt, har bara inte lyckats hitta ngn och vet inte ens vad man kallar den där "centrumbulten"

Last edited:

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Tulle :)

Jag har haft kort sen 2002 och äger en Z1000 -7'a.
Kostar mig strax över 13kkr i Sthlm. (och jag är 37).

Kostar att ligga på topp och inget pris är för högt för att leva :yoparty

Är på jakt efter ngn återförsäljare av centrumbultsadd-ons eller vad jag nu ska kalla det.

Kolla på den här customiserade hojen så fattar ni vad jag menar:

http://www.strangedangers.com/images/content/127410.jpg

Frågan lyder, ngn som vet vart man kan vända sig för att köpa lite prylar till hojen?
Måste ju finnas tillverkare på sånt, har bara inte lyckats hitta ngn och vet inte ens vad man kallar den där "centrumbulten"

Hur illa är det egentligen att försäkra hojjen på en förälder, för att få det flera ggr billigare? kanske låter tråkigt att någon annan står som ägere på pappret men kanske värt den lägre premiens skull. Det enda jävliga kan vara om man inte får ut försäkring vid ev vagnskada, men då är det också bara det. Stöld o dyl är ju giltigt hur som.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln