Kawasaki Z750/Z1000-tråden

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Är på jakt efter ngn återförsäljare av centrumbultsadd-ons eller vad jag nu ska kalla det.

Kolla på den här customiserade hojen så fattar ni vad jag menar:

http://www.strangedangers.com/images/content/127410.jpg

Frågan lyder, ngn som vet vart man kan vända sig för att köpa lite prylar till hojen?
Måste ju finnas tillverkare på sånt, har bara inte lyckats hitta ngn och vet inte ens vad man kallar den där "centrumbulten"

Det ser ut som en sorts krashpuck till sving respektive framgaffel, dom består av en lång axel som går igenom hålet i axeln. Om man nu har ett sånt. Har för mig min framaxel är ihålig iaf..

dragkhar

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki Z1000
Hur illa är det egentligen att försäkra hojjen på en förälder, för att få det flera ggr billigare? kanske låter tråkigt att någon annan står som ägere på pappret men kanske värt den lägre premiens skull. Det enda jävliga kan vara om man inte får ut försäkring vid ev vagnskada, men då är det också bara det. Stöld o dyl är ju giltigt hur som.

Vet inte hur mycket du egentligen skulle tjäna på det eftersom många försäkringar ger billigare premie om den som kör uppnått en viss ålder, jag har tex. +30 försäkring.
Skulle du teckna den på din pappa kommer den billigaste försäkringen vara +50år, men då skulle inte du får köra hojen. Om du ändå gör det och vurpar vete sjutton vad som händer.
Stöld kanske man kan komma ifrån ja, fast det är nog större risk att du vurpar än att den blir stulen, kan jag tänka. Dessutom får man ju ofta billigare premie om hojen står i garage, just pga stöldrisken, och har du den INTE i garage och den snos gäller inte försäkringar heller på samma sätt som om du hade haft den i garage.

Dyrt att ha en kul hoj när man är ung, men det finns en anledning till det också.

Det ser ut som en sorts krashpuck till sving respektive framgaffel, dom består av en lång axel som går igenom hålet i axeln. Om man nu har ett sånt. Har för mig min framaxel är ihålig iaf..

Ska ta mig en titt i garaget, måste ändå börja jaga nytt framdäck och behöver veta vad som sitter på.

Sen har jag hört att det är nyttigt med frisk luft när man är sjuk, inte bra att bara ligga i sängen och sova hela :mad: dagen.

Last edited:

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
tjena!

Jag undrar bara om man bör byta tändstift och luftfilter när man bytt till effekt dämpare? har fortfarande 4-2 system känns ganska onödigt att lägga pengar på tändstift/filter? fått dubbla budskap därför jag undrar.

Ha en bra helg!

dragkhar

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Kawasaki Z1000
tjena!

Jag undrar bara om man bör byta tändstift och luftfilter när man bytt till effekt dämpare? har fortfarande 4-2 system känns ganska onödigt att lägga pengar på tändstift/filter? fått dubbla budskap därför jag undrar.

Ha en bra helg!

Tror det kanske kan ge något lite extra men knappast så mycket så du märker det i praktiken.
Möjligen om man mäter upp det.

Jag har ett problem med att ställa in halvljuset, det lyser lite väl högt och det är ett h_vete att komma åt skruven för att sänka det.

Någon som har ngt tips om hur man kommer åt den på bästa sätt?

Last edited:

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Varför inte köpa leovince eller akra på en gång? :)

Tycker det är lite väl dyrt, och kul med lite anorlunda system som inte andra har :gnissla. ett som lockar lite ändå är Mivv souno, men det jag tycker verkar mest prisvärt, snyggt och gött ljud är scorpion i kolfiber ovalt. vad har ni andra för system? pris?

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Arrow (inte helsystem), vet inte pris men www.sunbike.se är ÅF. Jävligt gött ljud:) Hörs genom halva stan;P Rekomenderas

Tycker det är lite väl dyrt, och kul med lite anorlunda system som inte andra har :gnissla. ett som lockar lite ändå är Mivv souno, men det jag tycker verkar mest prisvärt, snyggt och gött ljud är scorpion i kolfiber ovalt. vad har ni andra för system? pris?

Bifogat

• CIMG0895.jpg
    CIMG0895.jpg
    234.3 KB · Visningar: 146

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Nej

Jag har orginal fortfarande, men funderar på och byta. MIVV GP tycker jag låter bra och är lite billigare än Souno. Annars är SC Project och Arrow några jag titta på. Men det är för mycket att välja på och blivit lite beslutsångest :) Håller med dig om att det varit kul med något som inte alla har. Så jag fortsätter och leta....

Glömde, Yoshimura låter också bra :tummenupp

Last edited:

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Jag har orginal fortfarande, men funderar på och byta. MIVV GP tycker jag låter bra och är lite billigare än Souno. Annars är SC Project och Arrow några jag titta på. Men det är för mycket att välja på och blivit lite beslutsångest :) Håller med dig om att det varit kul med något som inte alla har. Så jag fortsätter och leta....

Glömde, Yoshimura låter också bra :tummenupp

tackar för tipsen =), kollade runt igår kväll och lite idag så det får nog bli scorpion blir helt snurrig av allt som finns.
Hade vart riktigt gött om all snö försvann så man fick ut och köra ^^
ngn som gjort ngt kul med sin hoj under vintern?

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
tackar för tipsen =), kollade runt igår kväll och lite idag så det får nog bli scorpion blir helt snurrig av allt som finns.
Hade vart riktigt gött om all snö försvann så man fick ut och köra ^^
ngn som gjort ngt kul med sin hoj under vintern?

Rekomenderar Yoshi !:tummenupp

Herr_Larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
2008 Kawasaki Z750
Köpte ett Scorpion kolfiber slip-on till min Z750 i December, låter ritkigt gött. Är ju hyffsat sugen på att provköra nu om man säger så :)

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R

Jag har G&G slip-on på min. Jag har bara kört en gång med min hoj men ljudet är grymt:D

Effektkurvan på min hoj med detta system finns ute på Avamc:s hemsida på mest lyckade effektökningar efter bänkkörning:yoparty

Men som sagt, jag kan inte jämför med något annat system. Dessutom har jag kört för lite för att ha någon egentlig uppfattning.

Honda#1

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
kawa z750
Tja snart kommer jag och joinar gruppen blir nog en svart z750 till helgen skulle vara riktigt najs .............. bara denna jäv....a snö försvinner snart

cyclubs

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Kawasaki z1000 -08, Kawasaki er6n -07
Det var lätt att beställa man får dock göra banköverföring till deras bank i italien men det var inte större svårigheter. Tror det tog mig 2 veckor från det att dom fått pengarna till att jag fick dämparna. Betalade 7100kr för dessa lite dyrare än de andra modellerna men ville ha en dämpare helt i kolfiber och det är bara akropvic som har och de kostar 16 000kr för 2 stycken. Kan verkligen rekommendera dom. Längtar till sommaren då man får ut och bränna lite =)

var det krångligt att beställa? vad blev priset med frakt och allt? vad var lev tiden? låter grymt :yoparty

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln