Hur illa är det egentligen att försäkra hojjen på en förälder, för att få det flera ggr billigare? kanske låter tråkigt att någon annan står som ägere på pappret men kanske värt den lägre premiens skull. Det enda jävliga kan vara om man inte får ut försäkring vid ev vagnskada, men då är det också bara det. Stöld o dyl är ju giltigt hur som.
Vet inte hur mycket du egentligen skulle tjäna på det eftersom många försäkringar ger billigare premie om den som kör uppnått en viss ålder, jag har tex. +30 försäkring.
Skulle du teckna den på din pappa kommer den billigaste försäkringen vara +50år, men då skulle inte du får köra hojen. Om du ändå gör det och vurpar vete sjutton vad som händer.
Stöld kanske man kan komma ifrån ja, fast det är nog större risk att du vurpar än att den blir stulen, kan jag tänka. Dessutom får man ju ofta billigare premie om hojen står i garage, just pga stöldrisken, och har du den INTE i garage och den snos gäller inte försäkringar heller på samma sätt som om du hade haft den i garage.
Dyrt att ha en kul hoj när man är ung, men det finns en anledning till det också.
Det ser ut som en sorts krashpuck till sving respektive framgaffel, dom består av en lång axel som går igenom hålet i axeln. Om man nu har ett sånt. Har för mig min framaxel är ihålig iaf..
Ska ta mig en titt i garaget, måste ändå börja jaga nytt framdäck och behöver veta vad som sitter på.
Sen har jag hört att det är nyttigt med frisk luft när man är sjuk, inte bra att bara ligga i sängen och sova hela
dagen.