Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Haha normalt val... "Nej jag vill inte ha en z1000 för den har ful framskärm!" haha... ja vissa hänger upp sig på småsaker som om man inte kan byta den också då eller? ;)

Men jag har fått min fråga besvarad, så tack!

Hade jag köpt en Z1000 hade jag fått bytt pipa, blinkers & skärm. En sak mindre med andra ord.

Varsågod :)
 

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Har nyligen införskaffat en Z750 -10. Och jag tycker att den ger lite missljud ifrån sig när man har växel i och ger lite gas (aka kör). Så fort man trycker in kopplingen så upphör ljudet. Det påminner lite om gräshoppor, något hest tickande typ. Är rätt säker på att det kommer från vänster sidan (misstänker kedjan) då man hör det väldigt tydligt om man kör och har ett bullerplank eller liknande på vänster sida om sig (och i tunnlar), medans det inte hörs så tydligt om planket är på höger sidan. Ljudet har ökat med tiden. Har kört ca: 140 mil och 100-mila servicen är gjord. Den har även vistats på landsvägar / grusvägar (ej buskörd). Hållt mig rätt bra till de rekommenderade inkörningsreglerna i manualen och från säljaren. Är det nåt som låter bekant för er eller borde man lämna in den?

Har sökt lite efter på SH och google men hittar inget vettigt.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Har nyligen införskaffat en Z750 -10. Och jag tycker att den ger lite missljud ifrån sig när man har växel i och ger lite gas (aka kör). Så fort man trycker in kopplingen så upphör ljudet. Det påminner lite om gräshoppor, något hest tickande typ. Är rätt säker på att det kommer från vänster sidan (misstänker kedjan) då man hör det väldigt tydligt om man kör och har ett bullerplank eller liknande på vänster sida om sig (och i tunnlar), medans det inte hörs så tydligt om planket är på höger sidan. Ljudet har ökat med tiden. Har kört ca: 140 mil och 100-mila servicen är gjord. Den har även vistats på landsvägar / grusvägar (ej buskörd). Hållt mig rätt bra till de rekommenderade inkörningsreglerna i manualen och från säljaren. Är det nåt som låter bekant för er eller borde man lämna in den?

Har sökt lite efter på SH och google men hittar inget vettigt.

På min dåvarande Z1000 -08 så skar kedjan redan efter 65 mil, fabrikationsfel, fick nytt drivpaket på garantin.:tummenupp
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
dåså, syrrans hoj tillbaka från lack.

Strippad o klar.
IMG_0517.JPG


Färdigmonterad
IMG_0528.JPG


IMG_0530.JPG


ursäkta kvalitén på kameran (kamera är inte apples starka sida)

Monterade sliponsen igår. fan vilket gott ljud mot orginal.
monterar ner min imorrn också för lack, blir inte samma schema som hennes dock.
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
ni som har koll på läget gällande miniblinkers och andra tillbehör att pimpa sin hoj med, släng upp lite länkar är ni bussiga :)
 

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
dåså, syrrans hoj tillbaka från lack.

Strippad o klar.
IMG_0517.JPG


Färdigmonterad
IMG_0528.JPG


IMG_0530.JPG


ursäkta kvalitén på kameran (kamera är inte apples starka sida)

Monterade sliponsen igår. fan vilket gott ljud mot orginal.
monterar ner min imorrn också för lack, blir inte samma schema som hennes dock.
Snyggt!
Men blev den inte lite lik er-6...?
 

Dagrill

Dagrill
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Eskilstuna
Hoj
2008 MV Agusta F41000 312R
dåså, syrrans hoj tillbaka från lack.

Strippad o klar.
IMG_0517.JPG


Färdigmonterad
IMG_0528.JPG


IMG_0530.JPG


ursäkta kvalitén på kameran (kamera är inte apples starka sida)

Monterade sliponsen igår. fan vilket gott ljud mot orginal.
monterar ner min imorrn också för lack, blir inte samma schema som hennes dock.

Måste varit den här hojen jag såg i Eskilstuna igår när det var Mälaren runt. Kom åkandes på Västeråsvägen förbi Statoil. Jag hörde ljudet och tittade självklart ditåt när jag var ute och gick. Såg att det var en
Z1000 men färgen stämde ju inte. Detta är alltså förklaringen:confused:?

Då hade jag iaf rätt på modellen:)

Grymt snyggt blev det:tummenupp
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Har nyligen införskaffat en Z750 -10. Och jag tycker att den ger lite missljud ifrån sig när man har växel i och ger lite gas (aka kör). Så fort man trycker in kopplingen så upphör ljudet. Det påminner lite om gräshoppor, något hest tickande typ. Är rätt säker på att det kommer från vänster sidan (misstänker kedjan) då man hör det väldigt tydligt om man kör och har ett bullerplank eller liknande på vänster sida om sig (och i tunnlar), medans det inte hörs så tydligt om planket är på höger sidan. Ljudet har ökat med tiden. Har kört ca: 140 mil och 100-mila servicen är gjord. Den har även vistats på landsvägar / grusvägar (ej buskörd). Hållt mig rätt bra till de rekommenderade inkörningsreglerna i manualen och från säljaren. Är det nåt som låter bekant för er eller borde man lämna in den?

Har sökt lite efter på SH och google men hittar inget vettigt.


Jag måste säga att efter 100 mil så började jag med störa mig på något sådant:S kanske värt att kolla upp.. Verkar komma från kedjan..
 

Noving

Hej va det går!
Gick med
27 Nov 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -10
2010 Z1000 skylthållare

Då var ombyggnaden klar.
Ett exempel på hur man kan göra det billigt!
Köp biltemas hållare för 99kr. Skaffa lite tunn plåt. Kapa lite och borra lite..
När jag hämtat nya baklampan med inbyggda blinkers från staterna försvinner de stora blinkersarna från skylthållaren också.
Ska även kapa av gängorna lite och måla svart.
Reflexen kommer att monteras i underkant på skylten på en liten plåtbit som jag fäster i skylthållaren. Även en liten lampa är på gång. Allt för att göra farbror blå till lags. (Inte för att synas bättre, nej, nej..)
 

Bifogat

  • z1000_skylt.jpg
    z1000_skylt.jpg
    148.4 KB · Visningar: 110
  • z1000_skylt2.jpg
    z1000_skylt2.jpg
    150 KB · Visningar: 87
  • z1000_skylt3.jpg
    z1000_skylt3.jpg
    132 KB · Visningar: 89
  • z1000_skylt4.jpg
    z1000_skylt4.jpg
    208.2 KB · Visningar: 109

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Snart åker jag z1000 igen om allt går som jag vill... fan vad man längtar!


Grattis:tummenupp

Verkar vara en grym hoj dock:)

Förresten, hur många skall du avverka denna gången?:D
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Grattis:tummenupp

Verkar vara en grym hoj dock:)

Förresten, hur många skall du avverka denna gången?:D

Haha det vet man aldrig, ingen mer krasch tack... jag behöver resten av mina organ.... jag ångrar så in i helv... dock att jag sålde min senaste -09!

Den var helt komplett o fullutrustad, så jävla dum man var! :huvet

z3.jpg
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
service z1000

Verkar det vettigt med 2900kr för en 1800mila service som AWA MC vill ha.....? Fan..de byter olja plus olje/luft filter... Materialet kan väl gå loss på typ 700spänn i värsta fall. Vad gör man...? Vill ju ha "fullstämplat" men fan heller jag degar detta!:mad:
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Verkar det vettigt med 2900kr för en 1800mila service som AWA MC vill ha.....? Fan..de byter olja plus olje/luft filter... Materialet kan väl gå loss på typ 700spänn i värsta fall. Vad gör man...? Vill ju ha "fullstämplat" men fan heller jag degar detta!:mad:

Samma fundering som jag med har, ska göra 1800 servicen nu och kommer göra den själv, går mest ut på att kontrollera div småsaker plus som du sa, olja o filter. Oljan kostar 480 har ja för mig och filter ca 90 = 570:-

Be dom om ett papper på exakt vad dom gör för dina 2900kr så kan du följa den listan själv istället, dom måste ju ha någon form av schema dom följer.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top