Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Ahh tack, ångrar att jag sålde!
Får bli en ny snart känner jag, nästa säsong! ;)

Bra tänk!
Ska själv ev försöka hitta ett par svarta accra pipor till nästa säsong..om ekonomin tillåter..:gnissla Fan..nästa säsong säger man. Känns som denna säsong var åthelvete för kort..som vanligt.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Bra tänk!
Ska själv ev försöka hitta ett par svarta accra pipor till nästa säsong..om ekonomin tillåter..:gnissla Fan..nästa säsong säger man. Känns som denna säsong var åthelvete för kort..som vanligt.

MMm kan bara hålla med, speciellt då mr reng har kommit över Sverige i typ tre veckor... så BAJS rent ut sagt.. :(
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
nån som har koll på vad för typ av depåstöd man ska ha till en z1000 10'a? med platta eller klyka? tänkte det kunde vara en bra investering att ha när man ska tvätta/smörja kedja och för diverse andra arbeten...
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
MMm kan bara hålla med, speciellt då mr reng har kommit över Sverige i typ tre veckor... så BAJS rent ut sagt.. :(

Jo tack det har man ju märkt. Jag har bara kört, 90 mil i år. Har inte haft lika stora möjligheter och köra i år och de gånger jag haft tid har det regnat eller som nu blåst storm.
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Försökte leta reda på en återförsäljare för kawasaki i Stockholmsområdet. Gick in på kawasaki.se och klickade mig fram till "återförsäljare". Kanske det sämsta upplägget jag sett någonsin så inte blev jag klokare av det.

Någon som kan rekommendera en bra återförsäljare för kawasaki i Stockholm?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Delar tillbaks från lack idag... :)

ska försöka hinna med att plåta hela hojen i helgen...
 

Bifogat

  • frontfndr.jpg
    frontfndr.jpg
    134.8 KB · Visningar: 82

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Försökte leta reda på en återförsäljare för kawasaki i Stockholmsområdet. Gick in på kawasaki.se och klickade mig fram till "återförsäljare". Kanske det sämsta upplägget jag sett någonsin så inte blev jag klokare av det.

Någon som kan rekommendera en bra återförsäljare för kawasaki i Stockholm?

Du zoomar in på kartan, bara för att upptäcka att Ava Mc är den enda;)
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Bra olja?

Nån som har koll på var jag köper bra o inte så swindyr olja plus filter . E d awa som gäller eller?
Vill ju att bitarna ska va smorda o fina innan stundande vinterförvaring...
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Då var man världens gladaste...
Jag gick in på min lokala mc-handlares hemsida för att spana på utbudet av hojar, längst ner på hemsidan finner jag den här skönheten som man normalt sett bara kan drömma om att äga.

Snabbare än "jag_vet_inte_vad" slänger jag mig på luren för att ringa... jag får besked att hojen kom ut på hemsidan igår kväll och redan är en intresserad och ska eventuellt komma in med ett byte idag.
Så jag slänger på mig jeans, jacka, hjälm, ryggskydd och handskar... drar av kapellet till min dåvarande Sprint ST -10. Regnet bara öser ner men det har inte hindrat mig förr, jag åker med tankar på att hojen snart är min ägo om allt går som jag vill, sen kommer tankarna på att jag inte kommer att vara först fram utan att någon annan hinner före... så jag ökar farten trotts floder av vatten på vägen.

När jag väl kommer fram så hoppar jag av hojen, halvjoggar in och frågar efter ägaren av butiken (känner väl), går in på hans kontor och blöter ner hela lokalen och mer eller mindre skriker "ÄR JAG FÖRST?", han bara skrattar och säger, ja det är du!!!

OH FYFAN VILKEN KÄNSLA!

Jag går fram och klämmer på "henne", dig skall jag ha säger jag!

På några timmar hade 5 pers visat intresse för hojen... och det är inte så konstigt till det priset och hur den är utrustad, så att jag kom först var en mäktig känsla.

Så nu sitter man med ett leende på läpparna, på måndag hämtar jag hem "henne" och enligt YR så skall det bli kanonväder hela nästa vecka, perfekt!
Så har jag tur så får man åka en hel del innan hösten är här på riktigt, nästa säsong kommer att bli så jävla underbar!

Jag har ägt tre st z1000 tidigare så fighters har alltid funnits i mitt hjärta.

Info:
Triumph Speed Triple -09, 15th anniversary special edition. 300 mil på mätaren
Arrow 3-1 helsystem
Rizoma koppling och bromshandtag
Rizoma Spegel, Triumph edition
Pazzo grepp
Hugger i kolfiber
Rensad röv med ledlampor

Mår jag bra? SVAR JA! ;)

s3_tr.jpg


/hyll
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Då var man världens gladaste...
Jag gick in på min lokala mc-handlares hemsida för att spana på utbudet av hojar, längst ner på hemsidan finner jag den här skönheten som man normalt sett bara kan drömma om att äga.

Snabbare än "jag_vet_inte_vad" slänger jag mig på luren för att ringa... jag får besked att hojen kom ut på hemsidan igår kväll och redan är en intresserad och ska eventuellt komma in med ett byte idag.
Så jag slänger på mig jeans, jacka, hjälm, ryggskydd och handskar... drar av kapellet till min dåvarande Sprint ST -10. Regnet bara öser ner men det har inte hindrat mig förr, jag åker med tankar på att hojen snart är min ägo om allt går som jag vill, sen kommer tankarna på att jag inte kommer att vara först fram utan att någon annan hinner före... så jag ökar farten trotts floder av vatten på vägen.

När jag kommer fram så hoppar jag hojen, halvjoggar in och frågar efter ägaren av butiken (känner väl), går in på hans kontor och blöter ner hela lokalen och mer eller mindre skriker "ÄR JAG FÖRST?", han bara skrattar och säger, ja det är du!!!

OH FYFAN VILKEN KÄNSLA!

Jag går fram och klämmer på "henne", dig skall jag ha säger jag!

På några timmar hade 5 pers visat intresse för hojen... och det är inte så konstigt till det priset och hur den är utrustad, så att jag kom först var en mäktig känsla.

Så nu sitter man med ett leende på läpparna, på måndag hämtar jag hem "henne" och enligt YR så skall det bli kanonväder hela nästa vecka, perfekt!
Så har jag tur så får man åka en hel del innan hösten är här på riktigt, nästa säsong kommer att bli så jävla underbar!

Jag har ägt tre st z1000 tidigare så fighters har alltid funnits i mitt hjärta.

Info:
Triumph Speed Triple -09, 15th anniversary special edition. 300 mil på mätaren
Arrow 3-1 helsystem
Rizoma koppling och bromshandtag.
Rizoma Spegel, Triumph edition
Pazzo grepp
Hugger i kolfiber
Rensad röv med ledlampor

Mår jag bra? SVAR JA! ;)

s3_tr.jpg


/hyll

ser riktigt snygg ut. (kan inget om hojar för att yttra mig mer :) )
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Dubbla halvljus för en z1000 10'a? finns det nåt kit som det finns till 07-09'orna eller nån annan lösning? typ stoppa i dubbelverkande lampor o bygla mellan dem?
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Vinterförvaring

Nån som har koll på var man kan parkera hojjjen under den swinkalla vintern? Stockholmsområde då. Svärfarsans frostbitna skjul vill ja fan inte stå i längre...
Vad kan sig betala?
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
åkte en sväng med syrran. hade tänkt plåta på ett ställe jag fota en kompis bil förut, men döm om min förvåning när de typ byggt bort allt det nostalgiska..... :(

aja så här ser våra cyklar ut iaf.
 

Bifogat

  • sys_and_i.jpg
    sys_and_i.jpg
    214.9 KB · Visningar: 213

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Z1000-fz_1

Finns det någon som vet om dessa hojjar e jämförbara?
Vad e bättre o sämre med dessa? Kanske dags att byta nästa säsong...?
Z e ju snyggare men har aldrig kört FZ-1. Verkar ju ha en del pulver.
E nöjd med Z men kan ju va skoj att testa nytt.

Vad tror ni`?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Finns det någon som vet om dessa hojjar e jämförbara?
Vad e bättre o sämre med dessa? Kanske dags att byta nästa säsong...?
Z e ju snyggare men har aldrig kört FZ-1. Verkar ju ha en del pulver.
E nöjd med Z men kan ju va skoj att testa nytt.

Vad tror ni`?

Allt jag kan säga är att det är värt att provköra fz-1 :) Jag funderar skarpt på att byta till en sådan nästa säsong!

Den är ganska hård:p
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top