Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Hej alla racinglovers! Har en Kawazaki z1000 08`med pc3 och knfilter + mappning. Nu är det så att när jag passerar 220 km/h så börjar röd lampa blinka och det står F1 eller FI. I instruktionsboken står det fel på bränsleinsprutningen. Va fan e detta på en så ny hoj. Beror det på mappning eller vad kan det vara. Tacksam för all hjälp..MVH

M

Jag har samma problem på min 750.
Jag har kommit fram till en felkod som i mitt fall är nummer 33 Oxygen sensor inactivation, wiring open or short (Equipped Models).
Felkoden får du i alla fall på 750:an fram genom att när FI blinkar ställa trippen i läge ODO och hålla ner Reset i några sekunder.
Jag har som du en PCIII och är bänkad.
Ska väl försöka engagera mig i att lösa det på min hoj, har inte brytt mig så mycket då han som bänkade hojen sa att det inte vara någon fara med det. Så tipset blir väl att försöka få fram felkoden först.
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Luftfilterbyte z1000-08

Ska byta luftfilter innan vintern och kollade under tanken... Fan verkar ju inte helt enkelt. Bör sägas att jag e sämre mek än slangare o de säger mkt.:)
Är det enkelt eller bökigt? Måste jag lämna in eller ska man försöka sig på det själv? Har bytt på zx-9 o de va hyfsat enkelt vill jag minnas.
Förslag?
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Hmm, det var ju jävligt spännande nyhet med en Z750R, ny fjädring, nya bromsar, ny bakgrund i hastighetsmätaren, riktigt kul, ffs bättre kan ni kawa
 

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Ska byta luftfilter innan vintern och kollade under tanken... Fan verkar ju inte helt enkelt. Bör sägas att jag e sämre mek än slangare o de säger mkt.:)
Är det enkelt eller bökigt? Måste jag lämna in eller ska man försöka sig på det själv? Har bytt på zx-9 o de va hyfsat enkelt vill jag minnas.
Förslag?

Tar tebaks allt jag skrev. Tog 5minuter sen klart o betalt! Gick bättre på låga varv oxå,ingen tvekan på gas utan jämt o fint vrid. Skål!:yoparty
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Hmm, det var ju jävligt spännande nyhet med en Z750R, ny fjädring, nya bromsar, ny bakgrund i hastighetsmätaren, riktigt kul, ffs bättre kan ni kawa

Ja det var på tiden, och så har dom ändrat den tyvärr ruggigt fula svingarmen! Najs:p Får dock leva med min däremot...
 

Kawahansson

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2010
Ort
Ronneby
Hoj
Kawasaki Z750S.06
Byte av bakdrev.

Tjena!Tänkte bara höra om nån här på forumet har bytt till ett mindre bakdrev med färre kuggar,typ 2st?Blev det någon skillnad?Hojen som jag har är en Z750s.06a.:tungan
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Tjena!Tänkte bara höra om nån här på forumet har bytt till ett mindre bakdrev med färre kuggar,typ 2st?Blev det någon skillnad?Hojen som jag har är en Z750s.06a.:tungan

Varför skulle du vilja ha ett mindre bakdrev?
Du menar väl 2 kugg till?
större bakdrev= mer acc
Mindre bakdrev= högre hastighet
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Varför skulle du vilja ha ett mindre bakdrev?
Du menar väl 2 kugg till?
större bakdrev= mer acc
Mindre bakdrev= högre hastighet

Jag gick -1 fram/+3 bak, rappare nu men fick ju meka dit en speedohealer för runt tusenlappen och dessutom byta kedja då den gamla blev för kort, skadar dock aldrig att byta kedja.
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
z1000-2011-bk800.jpg

main_03_l.jpg

Looking Good^^
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top