Tycker också det verkar vara lite väl högt, det var därför jag började fundera på det och har försökt hitta nån info, men inte hittat nåt än.
Kolla internationella forum.. Vill minnas att det finns bra engelska Kawasaki-forum.
Tycker också det verkar vara lite väl högt, det var därför jag började fundera på det och har försökt hitta nån info, men inte hittat nåt än.
Premiärturen gjord idag! Gött att man bor i soliga skåne, här kommer våren tidigt!
Här i Sälen har vi inte lika mycket tur med vädret
Jag vet att det har kommit upp här förut, men hittar inte :/
Kan man ha z1000 rör på en z750?
Hur sånafall
har lagt märke till att det finns fäste för rör på vänstra sidan med på z750. iaf det "hål" som är på högra sidan.
väldigt tacksam för svar
EDIT:
Jag har väldigt svårt för mig att bestämma mig om vilket slip-on jag ska ha..
Vill ha ett "högt" ljud såklart, men gärna lite mörkt med.
Ligger mellan 2 rör nu bara..
Akrapovic
Devil Master
Vad tycker ni? behöver hjälp
Har en Z750-06 som är importerad, har nyligen köpt den så har inte kunnat provköra den än.... Har sett på lite bilder på anda likadana att varvräknaren går till ca 11-12 000 v/min innan "rödmarkeringen" och att det är röd bakgrund på varvräknaren. Min går till 15 500 v/min innan "rödmarkeringen" och har vit bakgrund.
Så nu undrar jag om det finns olika modeller för olika länder? Eller är min trimmad bytt motor eller nåt?
Nån som kan tänkas ha en förklaring?
Vet inte om jag ska ta upp det i denna tråden eller nån annnan, men provar här först.
Märkte att det läckte om mitt avgassystem i skarven mellan grenröret och röret till ljuddämparen på hojen jag precis köpt. Tog isär det och såg att skarvmuffen var helt fel dimensioner på. Funderar på hur jag ska få ihopp det nu, grenröret är 50mm och avgasröret 60mm fast har ett inner rör som är 47mm så dom går inte att trycka ihop... Hur ska den skarven se ut original? Det gäller en Z750 från 06.
kan nästan satsa pengar på att det är ett mätarhus från en kawa 636...
letade ett mätarhus till min 750-04 i somras men hittade nästan bara hus till 636or. vit tavla med högre rödmarkering..... tror det va nå mer som skiljde också. tankmätaren kanske?
mvh/mattias
när vi ändå är inne på kawa 636vs750, nån som vet om det är samma motorblock på dom båda.
vet ej om mitt går att laga.... svetsade mitt i somras men har börjat läcka igen
mvh/mattias
Japp det stämmer, kollade bilder från 636:a och det är exakt en sån jag har... Va ju kul...Då har man ingen aning om hur långt hojen gått, antar att det är lagrat i mätarhuset? Nån som vet om det är något som skiljer mätarna åt på z750 och 636 mer än varvtal?
verkar va lagrat i huset, på min stämde det inte helt hundra iaf. fast det skiljde bara några hundra mil
jag köpte ett hus från z1000. rödmarkeringen ligger på 11000 istället för 11500 men det är ju så lite så det tänker man ju inte på
spinninwheels hade 2st i somras varav jag köpte det ena. om du är intresserad kan du ju slå dom en signal. 2200 tror jag att jag betalade.
tror inte 636 har nån tankmätare?nån som vet?
mvh/mattias
Soligt å fint väder...
...men minus 30 grader kalt å 70 cm snö...
suck, våren känns väldigt långt borta här i Malax, Finland!
Dags att köpa däck, vilken online shop är att rekomendera? Hojdäck.se eller dackonline? Skiljer inte mkt i pris.. Fler affärer jag borde kolla?
när man fick lite vår-känsla med torra vägar och stigande grader.. ja vafan händer då.. det börjar snöa igen -.-
Vill bara ut och köra
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |