Kawasaki Z750/Z1000-tråden

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Tycker också det verkar vara lite väl högt, det var därför jag började fundera på det och har försökt hitta nån info, men inte hittat nåt än.

Kolla internationella forum.. Vill minnas att det finns bra engelska Kawasaki-forum.

malthai

ultima gutta in bracka restit
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM 990 smt 2011
Premiärturen gjord idag! Gött att man bor i soliga skåne, här kommer våren tidigt!:tummenupp:yoparty:banana:arsele:hojcbr

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Sådan sjukt fin service hos motoaction.se :) blir lika förvånad varje gång människor faktiskt är trevliga mot främlingar^^

ska ni handla delar, så gör det där:)

Mackan_HBG

Buskisförare
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
Njae, eller?
Jag vet att det har kommit upp här förut, men hittar inte :/

Kan man ha z1000 rör på en z750?

Hur sånafall:)
har lagt märke till att det finns fäste för rör på vänstra sidan med på z750. iaf det "hål" som är på högra sidan.

väldigt tacksam för svar :)

EDIT:

Jag har väldigt svårt för mig att bestämma mig om vilket slip-on jag ska ha..

Vill ha ett "högt" ljud såklart, men gärna lite mörkt med.

Ligger mellan 2 rör nu bara..
Akrapovic
Devil Master

Vad tycker ni? behöver hjälp :(

Nu är jag jävligt sen med svaret och inte läst igenom alla inlägg efter detta men jag själv kör med leo vince gp pro och gjort så sedan jag köpte hojen ny. Är helnöjd med det. Ut med insatsen så är det sång..

[YOUTUBE-ID]http://www.youtube.com/watch?v=CXw7uljxezA[/YOUTUBE-ID]

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Har en Z750-06 som är importerad, har nyligen köpt den så har inte kunnat provköra den än.... Har sett på lite bilder på anda likadana att varvräknaren går till ca 11-12 000 v/min innan "rödmarkeringen" och att det är röd bakgrund på varvräknaren. Min går till 15 500 v/min innan "rödmarkeringen" och har vit bakgrund.
Så nu undrar jag om det finns olika modeller för olika länder? Eller är min trimmad bytt motor eller nåt?
Nån som kan tänkas ha en förklaring?

kan nästan satsa pengar på att det är ett mätarhus från en kawa 636...
letade ett mätarhus till min 750-04 i somras men hittade nästan bara hus till 636or. vit tavla med högre rödmarkering..... tror det va nå mer som skiljde också. tankmätaren kanske?

mvh/mattias

när vi ändå är inne på kawa 636vs750, nån som vet om det är samma motorblock på dom båda.
vet ej om mitt går att laga.... svetsade mitt i somras men har börjat läcka igen:död

mvh/mattias

Last edited:

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Vet inte om jag ska ta upp det i denna tråden eller nån annnan, men provar här först.
Märkte att det läckte om mitt avgassystem i skarven mellan grenröret och röret till ljuddämparen på hojen jag precis köpt. Tog isär det och såg att skarvmuffen var helt fel dimensioner på. Funderar på hur jag ska få ihopp det nu, grenröret är 50mm och avgasröret 60mm fast har ett inner rör som är 47mm så dom går inte att trycka ihop... Hur ska den skarven se ut original? Det gäller en Z750 från 06.

hmm vet ej om jag förstår riktigt, vilket rör är det som e 47mm?
vet iaf att grenröret har mindre diameter än orig.röret till dämparen. för att fylla upp spalten som blir ska det sitta en "ring" där i mellan.
vet ej vad "ringen" kallas men är lite mjuk. verkar va uppbyggd av ståltrådar el. liknande.
på mitt slip-on passar rören ihop utan ring då eftermarknadsröret har mindre diameter än orig.
hoppas ni förstår vad jag menar:brinnerup

mvh/mattias

Last edited:

Matthiaz

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2010
Hoj
2006, Kawasaki, Z750
kan nästan satsa pengar på att det är ett mätarhus från en kawa 636...
letade ett mätarhus till min 750-04 i somras men hittade nästan bara hus till 636or. vit tavla med högre rödmarkering..... tror det va nå mer som skiljde också. tankmätaren kanske?

mvh/mattias

när vi ändå är inne på kawa 636vs750, nån som vet om det är samma motorblock på dom båda.
vet ej om mitt går att laga.... svetsade mitt i somras men har börjat läcka igen:död

mvh/mattias

Japp det stämmer, kollade bilder från 636:a och det är exakt en sån jag har... Va ju kul...Då har man ingen aning om hur långt hojen gått, antar att det är lagrat i mätarhuset? Nån som vet om det är något som skiljer mätarna åt på z750 och 636 mer än varvtal?

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
Japp det stämmer, kollade bilder från 636:a och det är exakt en sån jag har... Va ju kul...Då har man ingen aning om hur långt hojen gått, antar att det är lagrat i mätarhuset? Nån som vet om det är något som skiljer mätarna åt på z750 och 636 mer än varvtal?

verkar va lagrat i huset, på min stämde det inte helt hundra iaf. fast det skiljde bara några hundra mil:)
jag köpte ett hus från z1000. rödmarkeringen ligger på 11000 istället för 11500 men det är ju så lite så det tänker man ju inte på:banana
spinninwheels hade 2st i somras varav jag köpte det ena. om du är intresserad kan du ju slå dom en signal. 2200 tror jag att jag betalade.

tror inte 636 har nån tankmätare?nån som vet?

mvh/mattias

Last edited:

Matthiaz

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2010
Hoj
2006, Kawasaki, Z750
verkar va lagrat i huset, på min stämde det inte helt hundra iaf. fast det skiljde bara några hundra mil:)
jag köpte ett hus från z1000. rödmarkeringen ligger på 11000 istället för 11500 men det är ju så lite så det tänker man ju inte på:banana
spinninwheels hade 2st i somras varav jag köpte det ena. om du är intresserad kan du ju slå dom en signal. 2200 tror jag att jag betalade.

tror inte 636 har nån tankmätare?nån som vet?

mvh/mattias

Ok, om du vill kan du ju kolla, fast jag ska försöka få den igenom regbesiktningen först innan jag lägger mer pengar på den. Har lite smågrejer jag måste fixa först innan jag kan prova på att regga den.

sörka

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2010
Hoj
2009 Kawasaki Z750
Soligt å fint väder...
...men minus 30 grader kalt å 70 cm snö...
suck, våren känns väldigt långt borta här i Malax, Finland!

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Soligt å fint väder...
...men minus 30 grader kalt å 70 cm snö...
suck, våren känns väldigt långt borta här i Malax, Finland!

Inte lika kallt här i sthlm men den förbannade snön ligger där ändå! Abstinensen börjar bli stor nu!
Men får putsa lite på bettan i garaget och fixa till dom där småsakerna som man vill ändra på så hon ser fin ut första vårdagen =)

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Dags att köpa däck, vilken online shop är att rekomendera? Hojdäck.se eller dackonline? Skiljer inte mkt i pris.. Fler affärer jag borde kolla?

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Mackan_hbg:

Bättre sent än aldrig:) Jag har beställt ett akrapovic rör, men tack för svaret ändå:)

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Dags att köpa däck, vilken online shop är att rekomendera? Hojdäck.se eller dackonline? Skiljer inte mkt i pris.. Fler affärer jag borde kolla?

gå till nån lokal däck shop å kolla vad dom kan göra med priset, när dom dragit alla % dom kan brukar dom ligga i samma prisklass som inet butikerna, tex, jag pröjsa 1700 för ett dunlop sportsmart 180/55 17, på hojdäck kostar det 1599, på det priset tillkommer väl kanske lite frakt oxå, vad vet jag=/ så gå å kolla, alltid bättre att handla i butik då man kan få hjälp med att få däcket på fälg osv, samt skulle det mot förmodan va något fel på däcket är det ju lätt(are) att reklamera=)

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
när man fick lite vår-känsla med torra vägar och stigande grader.. ja vafan händer då.. det börjar snöa igen -.-

Vill bara ut och köra :(

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Snö är ju trevligt... eller inte.... Med andra ord så tror jag inte du är den enda på det här forumet som svär över snön... Men se det positivt, du har ju iaf fått se asfalt....

Finns det inte dubbar eller snökedjor?

när man fick lite vår-känsla med torra vägar och stigande grader.. ja vafan händer då.. det börjar snöa igen -.-

Vill bara ut och köra :(

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...