Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Tjena. Jag funderar på att införskaffa en z 750. Har lite funderingar :va

årsmodell mellan 2007-2010....Någon av dessa årsmodeller som lämpar sig bättre där det tex är mer uppdateringar?

Några kända sjukdomar mellan 07-10?

Upplever ni att denna hoj belastar rygg/handlerna?

Väldigt tacksam för svar! :)

Jag tror inte det ska vara några "större" skillnader mellan dessa årsmodeller, men det kan jag inte vara säker på.

Rygg har jag aldrig känt något i, och jag har små ryggproblem:)
lite dock i skjärten någon gång, beror väl på hur man sitter.
handleder. yes.. jag har visserligen skadat mina handleder lite på gymmet då jag samtidigt går på medicin som tar hårt på handleder, så det kanske bara är jag. Men jag är ganska bredaxlad så det känns som om att andledningen till att det gör ont är att styret behöver vara lite "rakare" så att det passar mig, för nu håller jag nästan lite snett:)

känn på de:)
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Styrdämpare z1000

Såådär ja! nu var den monterad :p

attachment.php


attachment.php
 

Bifogat

  • IMG_0455.jpg
    IMG_0455.jpg
    239.2 KB · Visningar: 1,028
  • IMG_0456.jpg
    IMG_0456.jpg
    239.3 KB · Visningar: 1,209

prowler

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Globen
Hoj
2002 Honda CBR 954rr
Skulle vilja att min z750 var lite starkare. Nån som har koll på optimal drevning? Vad är original?
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Skulle vilja att min z750 var lite starkare. Nån som har koll på optimal drevning? Vad är original?

Original-kugg fram är ju 15, så kör man på 14 som är ganska vanligt så får man liiite bättre acceleration :)(anmärkningsbart i alla fall)

43 är original bak, har inte någon erfarenhet om vad man kan göra där:) eller tjao, skaffa pizza-drev ^.^
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Ort
Malax, Finland
Hoj
Kawasaki z750 -04
Nån som vet om en passagerarpall från en 750 -08 passar på en -04?

-EDIT-​
Vid närmare eftertanke... sätena ser ju helt olika ut såå det lär ju knappast funka. :rolleyes:
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Original-kugg fram är ju 15, så kör man på 14 som är ganska vanligt så får man liiite bättre acceleration :)(anmärkningsbart i alla fall)

43 är original bak, har inte någon erfarenhet om vad man kan göra där:) eller tjao, skaffa pizza-drev ^.^

Dum fråga vart kan man köpa 14 framdrev....letar åt en tjej kompis men verkar va svårt att få tag på :/
 

CGIvan

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010, Kawasaki Z750
Ett par bilder

Fick, efter många veckors väntan efter köpet, satt på mina miniblinkers och skylthållare bak. Glömde dock ta kort på det ner det va klart. Så jag tog ett par idag efter att jag hade tvättat hojen. Va lite jobbigare o sätta dit det än vad jag hade väntat mig, men det gick bra tillslut ändå :)
20110625094_2.jpg

20110625095_2.jpg
 

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
z 1000 07
Hej besiktigade min z1000 07 idag med miniblinkersTW-1009 ellips kort arm (21w)orginal 10W dom har bara funkat ibland med motorn avstängd han hade på blinkersen ett tag(motorn avstängd) dom hängde sig lyste med fast sken han startade motorn och dom funkade nu hänger dom sig hela tiden olika vid olika varvtal vad har hänt? är blinkreläet kass (bränt)?
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Hej besiktigade min z1000 07 idag med miniblinkersTW-1009 ellips kort arm (21w)orginal 10W dom har bara funkat ibland med motorn avstängd han hade på blinkersen ett tag(motorn avstängd) dom hängde sig lyste med fast sken han startade motorn och dom funkade nu hänger dom sig hela tiden olika vid olika varvtal vad har hänt? är blinkreläet kass (bränt)?

kan vara ngt glapp i nån skarv,koppla ur skarvarna och ihop igen,och att dom strular vid ett visst varv antal kan vara att vibbrationen som krävs för glappet uppnås just då...
 

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
z 1000 07
kan vara ngt glapp i nån skarv,koppla ur skarvarna och ihop igen,och att dom strular vid ett visst varv antal kan vara att vibbrationen som krävs för glappet uppnås just då...

nä,skarvarna har jag kollat,nu misstänker jag batteriet mätte upp spänningen till 12,6v med stängd motor även tomgångsspänning 12,6v vid 5000rpm gav mcn 14,2v blinkersen funkade inte under 13v är det nomalt att ha 12,6v med stängd motor,läste i haynes om min förra mc Honda vtr att batterispänningen skulle ligga över 13v och under 12,3 volt var batteriet kass är mitt batteri slut???
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Tjo, sålde min igår oxå,,,, men köpte mig en ny Z1000 istället, och kan meddela att Gotland - järvsö tor inte var speciellt skönt för varken gump lr armar, men va gör väl de när huvet är glatt ;)
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top