Mistabarista
Humöret går uppåt.
Samma här. Köpte biltemas kolfiberspeglar och dom ser faktiskt helt ok ut.
Samma infästning då får jag förmoda?
Samma här. Köpte biltemas kolfiberspeglar och dom ser faktiskt helt ok ut.
Kolla lite på ebay, Kettensatz
kontakta:
http://viewitem.eim.ebay.se/DC-XRing-Kettensatz-Z-1000-0708/390280469524/item
det du vill ha är en mindre fram, 2 mer bak
14-42 wrooom
ja de e exakt de jag vill ha men de värkar som att de e helt omöjligt o få tag på ett 14 framdrev till den här hojen...hoppades på ditt tips men dom hade inte heller
det är inte 16/42 som är original då?
Hej
Ny Z750 -11 ägare och har köpt dessa delar till den:
Motorskydd
http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=3404762DDDF&MId=Z750
Vindruta
http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=34047624884&MId=Z750
Är det någon annan Z750 eller Z1000 ägare som har monterat dessa delar på sin hoj själva som kan berätta lite om hur man gör?
Motorskyddet kräver att man tar bort originalbultar och kåpor från hojen, känns svettigt att göra det, eller är det riskfritt?
Vindrutan kräver att man borrar 4st hål i instrumenthuset(!?) och det känns också nervöst att göra själv, tänk om man borrar rakt ner i en sladd eller något annat. Instrumenthuset är ju helt tillslutet, vore bra om man kunde få isär det före man borrar...
Nåväl, tips på hur ni andra gjort tas tacksamt emot.
Tack, det gick bra till slut, hålrummet mellan sladdar m.m. är stort i instrumenthuset.
Någon som vet hur man kan öppna instrumenthuset?
Lyckades att "tappa" ner en mutter till vindrutan där...
Samma infästning då får jag förmoda?
Hur ska motorbromsen kännas på z1000?
Tjena! Jag äger en z1000 med Mivv gp slipon som en verkstad monterade åt mig eftersom jag inte kan nåt om detta De strypte även AIS:en som tillför luft så det inte ska bli avgasknallar och så, vilket det heller inte blev. Nu till Frågan: Vet ej om det har med dessa ingrepp att göra eller om nåt annat kan ha hänt men motorbromsen verkar inte funka. ska tilläggas att jag inte kört z1000 så länge och är väldigt ny mc förare. Men på min Xt flyger man nästan av vid kraftig motorbroms Hur ska motorbromsen kännas på z1000?
Nu har jag ingen Z1000 men en Z750 och motorbromsningen känns säkert lite olika från hoj till hoj och också beroende på hur pass mycket du motorbromsar (hastighet och från vilken växel).
Om du ligger på 6:ans växel och bara släpper gasen så motorbromsar du, ligger du på 6:ans växel och växlar ner till 5:an och släpper ut kopplingen och släpper på gasen så motorbromsar du, du ska känna en märkbar hastighetsminskning, men långt ifrån att du ska "flyga av".
Jag har svårt att tro att något skulle ha ändrats pga deras ingrepp, motorbromsningen har inget med ett slip-on att göra. Tror knappast att det är något du behöver oroa dig för.
Kan låta konstigt men det beror helt enkelt på att det är 2 helt olika motortyper på xt och z1000. En radfyra ger inte alls lika mkt motorbroms jämfört men en enstånka som det sitter i xtn.
En snabb fråga. Är det någon annans z750 som låter som ett gäng gräshoppor när man kör vid bullerplank osv vid lätt gas? Nu menar jag inte från ljuddämparen utan troligen kedjan eller något.
Letar efter en VIT hugger till Kawan men har efter ett par veckor på google inte lyckats hitta något!
Letar efter en liknande hugger fast till Z1000 -09, denna är till en Z750:
Eller finns det någon på forumet som har en snyggare hugger? =)
Letar efter en VIT hugger till Kawan men har efter ett par veckor på google inte lyckats hitta något!
Letar efter en liknande hugger fast till Z1000 -09, denna är till en Z750:
Eller finns det någon på forumet som har en snyggare hugger? =)
känner jag mycket väl igen
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |