Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Tack, jag får testa att koppla in det enligt min bild när jag kommer hem, att det ska vara så svårt med el... Ja, jag ska använda kabelskor sedan, vill bara få allt att fungera först.

Vore bra om man kunde se en bild på hur det ska se ut, likt min proffsbild i paint *s*
Den där videon ser man ju inte så mycket av hur han kopplar sladdarna.

Spelar det någon roll hur själva motståndet kopplas in, har även den en + och - sida?

Sabbaton - Den bild jag har ritat upp är inte så jag har det kopplat nu, det är så jag ska testa att koppla.
 
Last edited:

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Blir mer eller mindre tokig på detta nu... :(
Elen (motstånden) vill INTE som jag vill...
Kan ingen vänlig person som kan vara snäll och rita ihop ngt snyggt, eller fult, i paint eller liknande, så man ser lättare?
 

Sabbaton

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2011
Ort
Södertälje
Hoj
2007 Kawasaki Z1000
Blir mer eller mindre tokig på detta nu... :(
Elen (motstånden) vill INTE som jag vill...
Kan ingen vänlig person som kan vara snäll och rita ihop ngt snyggt, eller fult, i paint eller liknande, så man ser lättare?

men hur kopplade du nu? nej motstånden har ingen - + sida så dom kvittar det hur man kopplar ihop,är du säker så du har tagit rätt - och + från hojen? synd att min hoj är på verkstan annars hade detta varit löst sedan länge
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
testa dig fram bara först genom att trycka ner sladdarna, skalade direkt i kontakten. Alla orginalblinkers brukar ju sitta ihopkopplade med en större kabelstam, typ under sadeln eller nåt.
 

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Dessa 2 kopplingar, den ena, till vänster fungerar inte, den andra till höger har jag inte testat ännu.
Vad tror ni, kan det stämma att det ska se ut som den till höger? Eller ska det se annorlunda ut?

test1qg.png
[/URL][/IMG]
 

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
z 1000 07
Dessa 2 kopplingar, den ena, till vänster fungerar inte, den andra till höger har jag inte testat ännu.
Vad tror ni, kan det stämma att det ska se ut som den till höger? Eller ska det se annorlunda ut?

test1qg.png
[/URL][/IMG]

den till höger skall funka om du har rätt ohmtal på motstånden,dock finns en bättre lösning lastoberoende blinkrelä så slipper man svinvarma motstånd under gumpen
 

Pilten

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Kiruna
Hoj
2011 Kawasaki z750R
Dessa 2 kopplingar, den ena, till vänster fungerar inte, den andra till höger har jag inte testat ännu.
Vad tror ni, kan det stämma att det ska se ut som den till höger? Eller ska det se annorlunda ut?

]

Det ska kopplas som den högra bilden. Men du kan ta bort ena sockerbiten, blir så mycke onödiga kablar å kopplingar annars.
 
Last edited:

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Jaha, nu har jag nyss varit nere och testat att koppla som den högra bilden, tror ni att det fungerade?
NEJ...
Gud vad trött jag blir på detta, ärligt...
Hur svårt ska det vara?
Ska jag behöva koppla in motstånd fram också?
De motstånd jag köpte: http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=34048C5EEE0&MId=Z750 säger ju att det ska vara för inkoppling av LED runt om och att endast dessa 2 ska räcka... (inkopplade bak nu, en till höger och en till vänster blinkers...
Blir INTE klok på detta... Suck...
 

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
z 1000 07
Jaha, nu har jag nyss varit nere och testat att koppla som den högra bilden, tror ni att det fungerade?
NEJ...
Gud vad trött jag blir på detta, ärligt...
Hur svårt ska det vara?
Ska jag behöva koppla in motstånd fram också?
De motstånd jag köpte: http://www.kawasaki.se/accessory.asp?Id=34048C5EEE0&MId=Z750 säger ju att det ska vara för inkoppling av LED runt om och att endast dessa 2 ska räcka... (inkopplade bak nu, en till höger och en till vänster blinkers...
Blir INTE klok på detta... Suck...

gå in på teknik och mekhörnan på forumet sök på diodblinkers bläddra fram till motstånd till miniblinkers genomgång där finns en formel vad du behöver för motstånd PER SIDA fram och bak blinkar ju som bekant samtidigt ett lastoberoende relä byter man på 10 min men så enkelt vill du ju inte ha det
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
blinkar det inte alls? verkar nog snarare som en död lampa isåfall... för du har ju onekligen testat alla varianter på inkoppling. med och utan motstånd. och vad jag förstått så gör endast motståndet att lampan inte blinkar i 190 km/h
 

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
blinkar det inte alls? verkar nog snarare som en död lampa isåfall... för du har ju onekligen testat alla varianter på inkoppling. med och utan motstånd. och vad jag förstått så gör endast motståndet att lampan inte blinkar i 190 km/h

Jo, det blinkar, men för snabbt.
Sitter och läser i tråden nu som omas sa, men saken är ju den att det är rätt motstånd (enl ava mc), därav blir jag inte klok på detta...
 

omas

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Ängelholm
Hoj
z 1000 07
Jo, det blinkar, men för snabbt.
Sitter och läser i tråden nu som omas sa, men saken är ju den att det är rätt motstånd (enl ava mc), därav blir jag inte klok på detta...

då har ava mc fel om det funkar med orginal fram och led bak behöver du motstånd som tar bort effektskildnaden mellaan orginal och led fram exempelvis 21w fram orginal bytas till 1 w led då behöver du motstånd som belastar 20 w extra så att summan blir 21 w räkna ut vad höger bak +höger fram har för watt orginal dra ifrån vad höger led bak +höger led fram har för watt så får du fram hur många watt du måste trolla bort räkna enligt formeln kanske avas motstånd är lagom till byte fram ELLER bak
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Önskar att det var så, men det gör ju inte det...
Borde kanske ha motstånd även fram?

Okej, missade din post däremellan. Jag har bara kopplat motstånd i bak, fungerade bra när jag körde orginal fram och diod bak. Har nyligen bytt till nya diod runtom och fungerar fortfarande. knas knas..
 

Pilten

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Kiruna
Hoj
2011 Kawasaki z750R
Önskar att det var så, men det gör ju inte det...
Borde kanske ha motstånd även fram?

Har du prövat med båda motstånds satserna 14,5 och 45 ohms motstånden kopplade tillsammans så totala motståndet blir 59,5 ohm. Verkar som det ska vara så enligt monteringsanvisningarna från kawasaki. Du har väl båda liggandes hemma som jag förstått?
 

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Ort
Solna
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Har du prövat med båda motstånds satserna 14,5 och 45 ohms motstånden kopplade tillsammans så totala motståndet blir 59,5 ohm. Verkar som det ska vara så enligt monteringsanvisningarna från kawasaki. Du har väl båda liggandes hemma som jag förstått?

Nej, jag har inte testat med båda satserna tillsammans då jag förstod det som att de endast behövdes de jag köpte för att klara av alla fyra blinkers.
Så kanske jag måste köpa den andra satsen också...

Verkar väldigt bökigt detta, kanske är bättre att köpa ett nytt relä, men det var ju inte bara att byta ut vad jag förstod det som, utan man måste koppla någon sladd extra också, eller?
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Nej, jag har inte testat med båda satserna tillsammans då jag förstod det som att de endast behövdes de jag köpte för att klara av alla fyra blinkers.
Så kanske jag måste köpa den andra satsen också...

Verkar väldigt bökigt detta, kanske är bättre att köpa ett nytt relä, men det var ju inte bara att byta ut vad jag förstod det som, utan man måste koppla någon sladd extra också, eller?

har du testat att ha motorn igång när du blinkar? vissa blinkare är väldigt känsliga på strömförsörjningen..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top