Tjoo, jag bytte från Z750 -08 till Z1000 -10, kan inte speciellt mycke om hojar då dessa är de enda jag ägt, men de som jag märkt är väl givetvis draget, känns stabilare, mer följsam samt att den känns mjukare att ratta, mjukare gång oxå, känns som man sitter lite högre med knäna, om det verkligen är så vette fan men det känns så iafall, den har ABS, vilket inte min 08 hade, gött å kunna klämma åt utan att behöva tänka på att det skall låsa sig, mindre vibrationer, vilket är riktigt skönt om man skall åka långt, körde 50 mil med 08an när jag skulle byta och var redigt trött i baken när jag kom fram till butiken, samma 50 mil tillbaka med nya hojen gick faktiskt hyffsat, förutom att bena börja krampa lite=) är riktigt nöjd med min Z1000 och kan inte annat än mana på dig att byta, lycka till i vår
Mvh
Mvh
Går i lite bytarfunderingar.. är faktiskt väldigt nöjd med min z750. Men man är ju sugen på att prova nått större
Nån här som gått från en z750 till en z1000 2010?
Tankar och funderingar? Dom väger ju emr eller mindre lika mkt, stor skillnad på "körbarhet" och sånt?
Får nog vänta med en provkörning till våren känns det som :/
Last edited: