Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
Kawasaki z750 -04
Kör med titax från britalianracing, funkar underbart.

Jo dom är fina! :tummenupp
Men jag tänkte snåla lite och köpa från the2wheels.
Fick maila ett par bilder av mina orginal åt dom och dom menade att dom hadde grejjer till mej men dom glömde att skriva vad jag borde beställa :va men jag antar man får ett svar på det också bara arbetsveckan börjar. :D

Mange.H

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
Kawasaki z750 -04
Nån som vet var man till ett vettigt pris kan hitta en flyscreen till en 04-06 z?
Är ute efter orginal eller något i samma storlek/stil.
Har ebay:at som en dåre men jag hittar inget vettigt o dom jag hittar i butik e 80€ plus och det är lite magstarkt för en simpel plastbit tycker jag:gnissla

Big Tyrone

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Hoj
z750
Skylthållare

Hej!

Någon som vet något enkelt och bra sätt att rensa bakdelen på en z750?
Är ny här på SH så försöker lära mig allt kring MC-världen:tungan

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC R
Ja helt grymma!! Jag beställde min skylthållare till min Kawa & 3 dagar senare var den monterad & klar! Inga problem alls :) Köpte även från Evotech till min gamla hoj och det var samma där... Inga problem alls. Tummen upp för Evotech!

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Går i lite bytarfunderingar.. är faktiskt väldigt nöjd med min z750. Men man är ju sugen på att prova nått större:gnissla

Nån här som gått från en z750 till en z1000 2010?

Tankar och funderingar? Dom väger ju emr eller mindre lika mkt, stor skillnad på "körbarhet" och sånt?

Får nog vänta med en provkörning till våren känns det som :/

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Tjena alla Grabbs!
Har precis beställt en ny svart Z1000. Kommer bli askul att köra nästa sommar med 1000 kubik istället för 650 (ER-6n) som jag hade tidigare. Är det nån i Stockholms området som känner vill dra ihop nån "åkardag" så hör av er. Syns på vägarna HEJJA!:yoparty

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Tänkte köpa mig en z750 07 eller nyare. Får gärna vara repig eller dålig lack bara den går bra maskinellt då jag har tänkt att blinga till den lite och kosta på en annan lack. Hör av er med PM om ni har nåt objekt ni vill bli av med, självklart kan jag köpa en i bra skick också om priset är rätt...:tummenupp

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
det skar lite i hjärtat en dag för några veckor sen. En kompis berättade att en bekant till honom tagit ut min hoj på en provtur(bytte ju in min saffran mot ett grönt monster på *fråganärommanfårhängautfirmanhär*). varpå han inte kom längre än ut på e4 norrut vid hallunda, mao knappa kilometern ifrån firman, varpå hojen dör. han försöker starta den, den startar hostar o sen rasslar det som fasiken och den dör.

Syrran min pratade med säljaren i samband med att hon skulle boka service för sin hoj där (en likadan z1000 2010, fast grön). Det visade sig att motorn skurit sig riktigt duktigt. Varför????? jo de hade satt en praktikant på att sköta 1200mila servicen. vad hade han gjort då? jo han hade tömt hela hojen på precis alla olja, sen skruvat tillbaka oljeopluggen och ansett att hojen var klar (undra om han varkligen gjorde alla andra moment ens).

Var tydligen jättemånga spekulanter på den, hade varit trevligt om den hamnat hos nån som tog hand om henne väl
.
Så nu är min gamla pärla stendöd. jävligt tråkigt även om den inte är i min ägo numera. var ju ändå min första pärla som jag satte min egen prägel på.

aja. de löser säkert försäkringsbiten o kommer fram till vem som ska betala för skadan och hojen blir såld till nån nöjd person.

R.I.P Z1000

Bifogat

• 6023113754_e142ef1fe0_o.jpg
    6023113754_e142ef1fe0_o.jpg
    92.8 KB · Visningar: 84

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Det blev en dyr läxa för AVA att inte fuska med servicen. Dom ville väl ha runt 100k för den. hoppas dom inser att det krävs duktig personal att sköta kundernas hojar.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Det blev en dyr läxa för AVA att inte fuska med servicen. Dom ville väl ha runt 100k för den. hoppas dom inser att det krävs duktig personal att sköta kundernas hojar.

94 nånting tror jag de ville ha för den... vilket de lär få, om de stoppar i en ny maskin :D

annars lär det bli svårt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...