Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tipsar också om Örby mc. Skillnaden mot ava är att pratar du med ava om svarar dom bara i PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR PENGAR. YARRR.

Men pratar du med Örby får du ett bemötande du vill ha. inget tjaffs å inget jävla mygel.. :tummenupp
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Hej kul att du blev nöjd. Jag var där för några år sedan och mappade och kände en stor skillnad. Hade varit hos en annan firma innan och dom hade i princip slängt i en mapp och gjort små ändringar på 100 % pådrag. Peter är otroligt duktig och nogrann och han kör på alla trottel positioner. Han lägger dom lite fetare för att få en körbar kanon motor. Kan varmt rekomenderas för en seriös mappning. // Jon


fick hojen mappad av andersson turbo igår. otroligt proffsigt bemötande . riktigt hjälpsam och trevlig emot en amatör som en själv inom det området. tack Peter !

prylarna som sitter monterad på hojen är ett K&N filter, en PowerCommander 5 med tillhörande o2 optimizer och ett helsystem ifrån akrapovic med karbon/kolfiber ljuddämpare.

här har ni resultaten ;

View attachment 357571
View attachment 357572


absolut ingen raket, men de visste man ju redan innan man köpte den. men nu har man gjort det man kan för att få en optimerad maskin . :)
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Annars kan man ju alltid kika på ebay. Typ söka på z750 frame sliders eller något. Har RG på min 1000 nu, och om man är ute efter optimalt skydd och inte är så noga med looken så är nog dom bättre än tex rizoma. Finns hur mkt som helst nästan. I USA verkar T-rex rätt populära. Iaf om man kollar runt på lite forum.
Typ z1000forum eller riderforum. Bra sidor för övrig, mkt tips och idéer kan man få från dom

http://www.RiderForums.com/
http://www.z1000forum.com/
 
Last edited:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Krashpuckarna från Rizoma är ju snygga men tycker dom verkar ganska små? Funderar på dessa http://www.motoaction.se/mc/kraschp...ram-kit-kawasaki-z750-07-z1000-07-09-steka106

Dom sticker ju ut lite mer från ramen, bra eller dåligt de vetifan skyddar gör dom ju, bra pris dessutom.

Edit: Beställde dom från motoaction, valde även till ett blått "stötdämpande gummi" så dom smälter in lite mer på hojen^^
 
Last edited:

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Krashpuckarna från Rizoma är ju snygga men tycker dom verkar ganska små? Funderar på dessa http://www.motoaction.se/mc/kraschp...ram-kit-kawasaki-z750-07-z1000-07-09-steka106

Dom sticker ju ut lite mer från ramen, bra eller dåligt de vetifan skyddar gör dom ju, bra pris dessutom.

Edit: Beställde dom från motoaction, valde även till ett blått "stötdämpande gummi" så dom smälter in lite mer på hojen^^

Nice dom är säkert bra! Hoppas dom är lätta att sätta dit också:)

Själv har man precis beställt nytt överdrag till sadeln, aldrig gjort detta förut men det blir nog bra. Ett extra par händer och en häftpicka bara så blir det nog kanon:p

kz1000-b-Fp.jpg

bye bye ormskinn:(

z1000.jpg
Gammal bild dock, lite ändringar sen den togs:p
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Varför ska du klä över "ormskinnet" ? Jag tycker det är ganska coolt :p
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Tjena blir nog så att jag kör z750 detta året. Finns de några mods som ni tycker man ska göra förutom slipon?
Dreva ner? gått några sidor tillbaka men är för mycket att gå igenom. Så mata på med massa förslag :)
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena blir nog så att jag kör z750 detta året. Finns de några mods som ni tycker man ska göra förutom slipon?
Dreva ner? gått några sidor tillbaka men är för mycket att gå igenom. Så mata på med massa förslag :)

Tycker att Z750 är lite tråkig original så har en jävla massa nytt. Detta har jag gjort
Hugger
Single Cuts
Bellypan
Ljuddämpare
Skylthållare
Blinkers
Broms och kopplingshandtag
Drevat ner
och lite annat smått och gott!

Titta i HD, ser lite bättre ut då!

http://www.youtube.com/watch?v=YSDq...DvjVQa1PpcFPxx6bGtY2zOLK3VVSA2Xbe6am9Hn4gr4Y=
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
En annan skylthållare är ju nästan ett måste om det inte redan är gjort. Jag har denna och är väldigt nöjd. http://www.evotech-performance.com/kawasaki-z750-2007-2012-tail-tidy-fender-eliminator

Jävla schysst. Ny skylthållare är ett måste. Tycker jag de är på dom flesta hojarna.
Beställde nytt slip on idag så hoppas de kommer innan helgen.
Funderar lite på drevning. 2 upp bak hur mycket gör de?
Finns ju hur mycket godis som helst. Svårt att välja :D:D
 

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Hej.


Funderar på att köpa en Z1000 årsmodell 07-09.

Hur mycket tycker ni man ska ge för en 08 med runt 1500 mil på mätaren. De flesta ligger runt 70 000 kr, vilket jag tycker låter högt. Men då jag inte har någon erfarenhet av dessa hojar tänkte jag höra med er.

//Christian
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
På blocket verkar dom ligga runt 65-67k. Men en ny kostar ju trots allt 125.000kr och att "spara" 60.000kr i värdeminskning för 4 år/1500 mil låter ju rätt bra! Tycker jag:) "Halva priset kompis" ;P Och då har ju vissa extrautrustning utöver orginal på säkert 6-8.000kr i form av ljuddämpare, skylthållare, blinkers, singelkuts, osv..

Tänk om du hade köpt en ny hoj, kört 1500 mil och förlorat 60.000-70.000 i värde:p

Hej.


Funderar på att köpa en Z1000 årsmodell 07-09.

Hur mycket tycker ni man ska ge för en 08 med runt 1500 mil på mätaren. De flesta ligger runt 70 000 kr, vilket jag tycker låter högt. Men då jag inte har någon erfarenhet av dessa hojar tänkte jag höra med er.

//Christian
 

Dovve

Medlem
Gick med
1 May 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Kawasaki Z900 Performance
Jag tyckte också att 65-70 lät ok tills jag läste i nån tråd här från 2010 att någon betalat 70 000 för en 08a med 1500 mil på mätaren. Detta var ändå 2 år sen (själklart spelar skicken in, och det har jag ingen aning om hur det var)

Därför ville jag se om någon köpt en nyligen och ville berätta vad dem gav på ett ungefär.

//Christian

På blocket verkar dom ligga runt 65-67k. Men en ny kostar ju trots allt 125.000kr och att "spara" 60.000kr i värdeminskning för 4 år/1500 mil låter ju rätt bra! Tycker jag:) "Halva priset kompis" ;P Och då har ju vissa extrautrustning utöver orginal på säkert 6-8.000kr i form av ljuddämpare, skylthållare, blinkers, singelkuts, osv..

Tänk om du hade köpt en ny hoj, kört 1500 mil och förlorat 60.000-70.000 i värde:p
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Jag tyckte också att 65-70 lät ok tills jag läste i nån tråd här från 2010 att någon betalat 70 000 för en 08a med 1500 mil på mätaren. Detta var ändå 2 år sen (själklart spelar skicken in, och det har jag ingen aning om hur det var)

Därför ville jag se om någon köpt en nyligen och ville berätta vad dem gav på ett ungefär.

//Christian

Låg den äldre modellen på samma nyprise då?
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Bara pruta... pruta satan. Dock så är det fel säsong att hitta en billig hoj på nu. Men jag har alltid gått + på mina motorcyklar, även fast jag säljer den året efter. Skicka skambud och tillslut är det någon som behöver snabba cash som svarar!
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
skambud kan handlarna hålla på med, ge ett schysst bud så får du förhoppningsvis ett schysst tillbaks när det är din tur att sälja!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top