Kawasaki Z750/Z1000-tråden

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Minns inte exakt, men har för mej att det var runt 4000 ink frakt. 4700 skulle Stålvarianten kosta hos min lokala handlare.
Det var inte klockren passform enligt mej dock. kolfiberfästet som går burken var i minsta laget och det var svårt att få ihop helt vid fästet. men nu sitter den ordentligt iaf!
Bästa med burken är ljudet. Nu kör jag bara runt mellan 3000-4000rpm. Djupt och rått!
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Här kommer några bilder på min hoj, det enda som inte är monterat ännu är fotpinnarna, men de ska monteras i morgon.

IMG_0261.jpg
IMG_0262.jpg
IMG_0263.jpg
IMG_0266.jpg
IMG_0269.jpg
IMG_0270.jpg
IMG_0272.jpg
IMG_0276.jpg
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
fattas bara ett slipon för din del nu då?;) bli av med den där saken dom hängt på
 
Last edited:

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Hittade förut på en sida svarta handtag med ett grönt Z i som skulle passa till min hoj men har glömt bort sidan nu, en svenska sida. Tips? Vill ha lite grön/svart i temat
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Vad rekommenderar ni för styre till en Z750. Ska de vara high eller low varianten? Behöver man byta vajrar ifall man byter?
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Vad rekommenderar ni för styre till en Z750. Ska de vara high eller low varianten? Behöver man byta vajrar ifall man byter?

Precis som WheelieWonka så gillar jag också Rizomas styren (kolla mina bilder här). Dessa styren finns i olika färger.
Om du ska ha low el high kan bara du bestämma.
Nej, du behöver inte byta vajrarna, men det du kanske behöver byta är själva fästena till styret, vet inte om originalfästet passar rakt av (kan mycket väl göra det), men jag bytte även fästena, dels för att det blev snyggare och du döljer inte Rizomas logga på styret :tummenupp
Kolla in www.motoaction.se, dom har hela Rizomas sortiment.
 

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristinehamn
Hoj
GSXR 1000 -07
Hur snabbt går era z750?
Drar jag på sexan t ex så sackar den vid 214-215, den orkar inte dra mer. Även om jag drar på lägre växlar tycker jag det går otroligt slött efter 195-200. Har ändå monterat på en vindruta också. Funderar på om det är nåt med min PCV kanske som spökar, eller mitt acrapovic slipon.
Hur känns det för er andra? Gör den 230-240 som den bör göra, utan några större bekymmer?

PS. Nu är det inte så att det egentligen spelar nån roll, för jag åker så sällan fort, men jag blev bara lite fundersam, den är helt enkelt kanske lite slöare än vad den borde vara.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Jag har ju en 2011:a och har bara dragit upp den till max 2 gånger, då kände jag absolut ingen tendens alls till slöhet på någon växel. Har dock varken slip-on eller pc monterat, så visst kan det kanske vara mappen i den som spökar för dig, att den inte är optimalt inställd. Åk till någon som har bänk och kolla kanske?
Vindruta hade jag också monterat på min, men tog bort den efter några körningar då jag inte tyckte att den gjorde varken till eller från, plus att hojen ser snyggare ut utan.
 

Krueebbs

rajder
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Sandviken
Hoj
Suzuki rm250 -06, Kawasaki Z750,
iceman32 ;

riktigt snygg hoj ! är en sucker för smådetaljer, och dom kan vi tacka rizoma och din plånbok för. ;-)

ett slipon kommer göra sån jävla skillnad för utseendet så det längtar vi efter.

däremot tycker jag att en sak du verkligen ska fundera på är att montera av hjulen och lacka om fälgarna svarta. hade suttit som handen i handsken med svarta fälgar med rödfälgstripe inlackat !
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
@adde78 - haha, ja du, dom sa att enbart bromskopparna skulle ge minst 4-6 extra hk, men jag vet inte :hihi

@Krueebbs - Tack ska du ha, kul att du gillar den. Ja, ett slip-on är på G så fort som möjligt, och jag har faktiskt gått i tankarna att pulverlacka fälgarna svarta, då blir den nästan exakt som nya Z750R Black Edition. Måste bara finna någon som kan lacka dem här i Stockholm för ett bra pris :)
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Kan du inte ta ett kort underifrån så vi kan se din tjusiga röda Rizoma oljeplugg :D Tycker du ska fundera på xenon lampor för den "rätta" ljusfärgen och varför inte måla skivorna röda för att få den perfekta looken :lol



 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top