Kawasaki Z750/Z1000-tråden

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Sådär, efter 1 års funderingar mellan Tuono V4R, Speed Triple och Z1000 blev det nu en ny Z1000SX -11 eftersom jag fick det till ett bra pris :rolleyes:.
Något särskilt eller uppenbart man behöver tänka på i början?.

Ska bli Puig DoubleBubble smoke windscreen och Evotech kittat nu i dagarna med:

Kawasaki Z1000 SX 2010-2012 Short Clutch and Brake Lever set
Kawasaki Z1000 SX 2011-2012 Exhaust Hangers
Kawasaki Z1000 SX 2010-2012 Tail Tidy Fender Eliminator
Kawasaki Z1000 SX 2010-2012 Radiator Guard
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Ok, blev det någon effektökning? Vridet?


Ja det vart en jäkla skillnad. kommer inte ihåg exakt vad det slutade på effektmässigt men det var en jäkla skillnad iaf! Och det märks verkligen! speciellt på låg och mellan registret. mkt finare gång, jämnare mer rapp i responsen! Det var verkligen det som fattades på z1000!

Gick från 132orginal till lite drygt 150-152 bakhjuls ponnysar varav ca 5-7 bara genom att ställa in insprutningen.Kommer inte ihåg siffrorna exakt men jag ska langa upp bänkpapprena så fort jag har dom:)
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Jag köpte Vance Hines Urban Brawler slipon till min Z1000. Dom finns ju högglanspolareade och svarta. Borde ju finnas till din hoj me. Kolla med MOTOSPEED. Var inte farligt dyra. Typ 3000kr. Borde ju vara billigare till din me eftersom du bara har på en sida.

Funderar också på dessa till min nya Z1000SX men hur högt låter de?. Går det köra alls utan db-killersen?.
De är ju riktigt billiga, annars förstår jag inte varför man ska ha Akra för 10k som dessutom väger bara mer?.
Men man får alltid 2st till båda sidorna?.
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Varför lägga 10k på ett akra slipon i sverige när man kan köpa Akra helsystem från USA ink frakt och tull för 8?

Varför köpa från Sverige överhuvudtaget? Tror du kan få urban brawlers för strax över 2000 ink frakt om du köper från USA.
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Någon som har kolla på några bra och snygga styrfästen till min Z750 -09? Har inte cykel parkerad vid mitt hem, så jag kan inte gå ut och kolla hur de skall se ut. Skall fästa GPS på styret, men det är ju en stor platta ivägen.. :confused:

Gör absolut inte nått om de är billiga också..
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Fan nu är det stirrigt läge timmarna innan jag ska åka köpa mig en Z1000! Längsta jobbdagen någonsin, allt är ordnat, stället framme, bankdosan vässad, insekterna på hjälmen bortstädade, ZZR:en bortställd i hobbygaraget.

Hoppas nu bara att moppen är i så gott skick som jag förväntar mig! STIRR!!!

Så, tillbaka till den spännande SAP-modulen på jobbet, var bara tvungen att skriva av mig.

Bild kommer om det blir köp. :yoparty
 

prestones

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2011
Ort
Skellefteå
Hoj
2012 CBR1000rr
Hej alla glada!

Är ute efter en hoj och har blivit erbjuden en z1000 av en bekants bekant.
Det är en -03as med akra och powercommander som har rullat snart 3000 mil.

Dock har jag några frågor om dessa hojar,

Han säger att det är missljud på sjätte växeln och har varit det sedan han köpte den. Ska enligt honom vara ett rätt vanligt och "ofarligt" fel på z1000. Vad säger ni, är det vanligt och isf vad är det som är fel?

Sedan undrar jag om serviceintervallerna vid vilka mil dom ligger?

Tacksam för svar

Mvh Nisse
 

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Dom låter bra högt både med och utan db killers. Det är faktiskt inte så stor strypning av ljudet med killers i. Men det är ett jävligt grymt ljud. Får min Z1000 att låta mera som en motogp hoj. Vilket inte är nån nackdel hehe.:tummenupp Köp Brawlers! Jag rekommenderar dom starkt. Ända nackdelen är att man inte kan ta bort fotpinnarna till passageraren. För man fäster sliponet i dom. Synd. Man vill ju ha en "clean look" liksom.


Funderar också på dessa till min nya Z1000SX men hur högt låter de?. Går det köra alls utan db-killersen?.
De är ju riktigt billiga, annars förstår jag inte varför man ska ha Akra för 10k som dessutom väger bara mer?.
Men man får alltid 2st till båda sidorna?.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Och nu var man med en sjukt fin Z1000, grön 09:a med 900 mil på mätaren. Titax grepp, GPR slip-ons, PC och mappad. Rensad rumpa, hugger och i ett pedantskött skick!

Vad kör ni för däck på era moppar? Måste ha ny ost bak...
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Och nu var man med en sjukt fin Z1000, grön 09:a med 900 mil på mätaren. Titax grepp, GPR slip-ons, PC och mappad. Rensad rumpa, hugger och i ett pedantskött skick!

Vad kör ni för däck på era moppar? Måste ha ny ost bak...



Grattis till ett bra köp, kul :)
Gällande däck så kör jag själv än så länge original, bara kört 320mil än så länge, så de håller ett tag till. Men Pilot Road 3 ska ju vara bra däck sägs det.
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
Och nu var man med en sjukt fin Z1000, grön 09:a med 900 mil på mätaren. Titax grepp, GPR slip-ons, PC och mappad. Rensad rumpa, hugger och i ett pedantskött skick!

Vad kör ni för däck på era moppar? Måste ha ny ost bak...

Grattis! Jag kör med Metzeler Roadtec Z8 på min. Har inte kört i år, men de verkade bra ifjol innan jag ställde in hojen för vintern.
 

prestones

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2011
Ort
Skellefteå
Hoj
2012 CBR1000rr
Hej alla glada!

Är ute efter en hoj och har blivit erbjuden en z1000 av en bekants bekant.
Det är en -03as med akra och powercommander som har rullat snart 3000 mil.

Dock har jag några frågor om dessa hojar,

Han säger att det är missljud på sjätte växeln och har varit det sedan han köpte den. Ska enligt honom vara ett rätt vanligt och "ofarligt" fel på z1000. Vad säger ni, är det vanligt och isf vad är det som är fel?

Sedan undrar jag om serviceintervallerna vid vilka mil dom ligger?

Tacksam för svar

Mvh Nisse


Lyfter min fråga, ingen so varit med om missljud på sexan?
 

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Borås
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Dom låter bra högt både med och utan db killers. Det är faktiskt inte så stor strypning av ljudet med killers i. Men det är ett jävligt grymt ljud. Får min Z1000 att låta mera som en motogp hoj. Vilket inte är nån nackdel hehe.:tummenupp Köp Brawlers! Jag rekommenderar dom starkt. Ända nackdelen är att man inte kan ta bort fotpinnarna till passageraren. För man fäster sliponet i dom. Synd. Man vill ju ha en "clean look" liksom.

Gött och höra, beställde nu de svarta med killers :banana.
Man ska ju lossa någon kabel från original dämparen som jag fattat, men vad har den för funktion egentligen?
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Gött och höra, beställde nu de svarta med killers :banana.
Man ska ju lossa någon kabel från original dämparen som jag fattat, men vad har den för funktion egentligen?

Kablarna går till nån pryl som reglerar avgaserna. Den sitter i orginaldämparen så den gör ingen nytta nu iaf. Plocka bort skiten bara:p
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top