Startproblem
Första inlägget här, tyvärr av problemkaraktär.
Jag införskaffade mig en Z750 -07 för ett litet tag sedan och trots att jag lovat mig själv att INTE lägga pengar på modifikationer så kunde jag inte låta bli att införskaffa en Rizoma nummerplåtshållare samt ledblinkers. Monterade detta igår utan större problem.
I morse när jag skulle starta hojen tokvägrade den att lyda order. Vrider om nyckeln så att tändningen går på, allt ser ut som vanligt. Dock när jag trycker på startknappen blir displayen helt tom (vilket jag iofs tror är normalt) samtidigt som det bara hörs ett klick någonstans bland allt jox som finns under passagerarsadeln. Startmotorn gör inget ljud av sig överhuvudtaget. Efter klickljudet tänds displayen upp igen (bakgrundsbelysningen är nog aktiv hela tiden dock, slår det mig nu) ungefär som om man slagit på tändningen igen (vet inte om det är någon slags diagnostest som sker). Batteriet är ok, vad det verkar, gjorde en snabb koll och fick ut 12V mellan polerna.
Vad kan ha hänt, tro? När jag kopplade in de nya blinkersarna och skyltbelysningen fipplade jag väl runt en del bland sladdar och annat jox under passagerarsadeln, finns det något där som jag kan ha kommit åt som gör att det inte går iväg någon ström till startmotorn?
Det är alldeles för fint väder för att ha en hoj som inte funkar.