Kawasaki Z750/Z1000-tråden

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
En 2400mils service börjar närma sig, har fått ett pris på 4200kr. Låter det rimligt? Vad jag förstått är det en stor service, ingår ventilkontroll då också?
 

bombay136

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen för tillfället
Dra en google eller kolla på riderforums.com om någon vet där. Jag hade i ditt läge kollat allt jag pillat kring när jag installerat LED-grejerna. Räcker ju med dålig kontakt för att något ska balla ur.

Ett annat hett tips är att koppla ur batteriet i någon minut och se om felkoden är kvar.


Okej, tack för hjälpen! Batteriet sitter under sadeln eller? Vilket leder mig till nästa fråga, hur får man bort sadeln
 

solle

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z750 -09
Hej på er! Blir förmodligen Z750 ägare imorgon, tar gärna tips på var man kan beställa skylthållare med miniblinkers fram och bak? Enkel installation är ett stort plus... / tummenmittihanden
 

tiasb

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Mölndal
Hoj
2018 Kawasaki Z900
Hejsan! Går i hoj bytar tankar och funderade då på att gå från min er6n 2010 till en z750. Någon här som gått från er6 till z750 och isåfall är det någon större skillnad typ accelerationen, tänker man någon gång på att den väger nästan 30 kg mer. Var igår och kikade på en z750r 2011 som gått 322 mil och den ville dom ha 83000 för men då var tanken där man har sina knä ganska så repig, går ju säkert att polera upp lite och sen kanske försöka hitta några kneepads och så har jag hittat en ny z750 2011 0 mil på mätaren för 83000. Skillnaden mellan R eller ej vet jag inte så tips mottages gärna.
Vilken hade ni satsat på? Den nya låter ju som ett klokt val men går man miste om mycket smaskigt om man tar den vanliga?

Tanken var att jag inte skulle byta hoj i år men i feb så började jag fundera men tänkte sen om... men i lördags så vaknade jag kl 6 och insåg att det kan ju vara trevligt med en nyareoch större modell och någon z1000 har ju ej råd med nu.
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Okej, tack för hjälpen! Batteriet sitter under sadeln eller? Vilket leder mig till nästa fråga, hur får man bort sadeln

Står väldigt bra i manualen hur du gör. Hade jag haft tid i veckan så hade jag kunnat hjälpa dig. Du skulle till viskafors på söndag va? kan visa dig där om du vill.
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Hejsan! Går i hoj bytar tankar och funderade då på att gå från min er6n 2010 till en z750. Någon här som gått från er6 till z750 och isåfall är det någon större skillnad typ accelerationen, tänker man någon gång på att den väger nästan 30 kg mer. Var igår och kikade på en z750r 2011 som gått 322 mil och den ville dom ha 83000 för men då var tanken där man har sina knä ganska så repig, går ju säkert att polera upp lite och sen kanske försöka hitta några kneepads och så har jag hittat en ny z750 2011 0 mil på mätaren för 83000. Skillnaden mellan R eller ej vet jag inte så tips mottages gärna.
Vilken hade ni satsat på? Den nya låter ju som ett klokt val men går man miste om mycket smaskigt om man tar den vanliga?

Tanken var att jag inte skulle byta hoj i år men i feb så började jag fundera men tänkte sen om... men i lördags så vaknade jag kl 6 och insåg att det kan ju vara trevligt med en nyareoch större modell och någon z1000 har ju ej råd med nu.


Framförallt är z750 en större och lite mer vuxen hoj. Skillnaden mellan z750R och "icke R" är bla sving, fjädring och bromsar. Även små detaljer utseendemässigt. Skulle jag köpa en z750 idag så hade det blivit en R, mest pga bromsarna, som är hämtade från storebror z1000 07-09, även svingen är hämtad från z1000. Absolut inget fel på de vanliga bromsarna men mera bett är väl aldrig fel?

Jag har bara glidit runt lite på en parkering med en er6a så kan inte säga mkt mer om jämförelse.. Provkör!
 

aftersun

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
s1000rr -11
ni som kör z1000 från 2010 och framåt. har ni några problem med större nerlägg för knäskrapning etc utan att ha bytt fotpinnar m.m.?
 

bombay136

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen för tillfället
Står väldigt bra i manualen hur du gör. Hade jag haft tid i veckan så hade jag kunnat hjälpa dig. Du skulle till viskafors på söndag va? kan visa dig där om du vill.

Hittade aldrig i manualen men med lite tankeverksamhet så fick jag loss sadeln på ett väldigt smidigt sätt :tummenupp Tog även loss batteriet i ca 5 min men felkoden kom tillbaka! Det konstiga är att den blinkar aldrig när jag ligger runt 50kmh o uppåt, det är bara på låga varv som skiten blinkar :huvet Men hade det varit något fel på "Sekundär spjällets ventil ställdon" så hade väl lampjäveln blinkat hela tiden?

Har ju en akra slipon men då hade väl felkoden blinkat hela tiden också ifall det hade varit pga den?
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Hittade aldrig i manualen men med lite tankeverksamhet så fick jag loss sadeln på ett väldigt smidigt sätt :tummenupp Tog även loss batteriet i ca 5 min men felkoden kom tillbaka! Det konstiga är att den blinkar aldrig när jag ligger runt 50kmh o uppåt, det är bara på låga varv som skiten blinkar :huvet Men hade det varit något fel på "Sekundär spjällets ventil ställdon" så hade väl lampjäveln blinkat hela tiden?

Har ju en akra slipon men då hade väl felkoden blinkat hela tiden också ifall det hade varit pga den?

Spjället i orginal ljuddämparn används bara i låga farter på låga varv. Men svårt att säga va de kan va som felar. Testa att slänga upp en tråd i mekhörnan. finns massa duktiga som gärna hjälper dig.
 

emauz

fullt ös...medvetslös!
Gick med
29 Dec 2010
Ort
under tak
Hoj
kawasaki z750, -08, svart/ Kawasaki z650 -81
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!! Blir ingen motorcykelsemester iår:huvet. Farbror blå tyckte man skulle cykla istället:banana
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Det är så sjuk stor skillnad på en ER6 och en Z750, 30hk mer och ett mycket starkare vrid. Jag har min till salu, kan eventuellt byta mot en ER6 + mellanskillnad. Skicka pm ;)
 

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
IMG_0655.jpg

Nu så sitter rören från Danmoto på plats. Å jäklar vilket ljud! No more symaskin här!!!
 

Hensoldt

Snajper av Guds nåde!
Gick med
29 May 2011
Ort
Köping
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
passade dom bra? köpte du db killers med?

Det var lite pill å få dit dom. Midpipen tog i växelstaget, eller vad det nu kan tänkas heta som går mellan växeln å lådan på vänster sidan. Vi flytta ut rören typ två cm från grenrörets stopp för att det skulle funka. Sen så var hålen i förbanden som sitter runt burkarna för små. Fick borra upp dom. Inget krångel där heller om man har ett skruvstäd å sätta upp förbanden i. Dom tvinnar sig annars.
Slutligen så lyckades jag dra av en av skruvarna till rörklämman. Det följer med två stycken tjusiga rörklämmor, men skruvarna är nått sintrat skit som inte håller. Böt ut skruvarna mot svenska insexskruvar. :hihi

Å ja, jag köpte till dB killers oxå. Vill inte tänka på hur det låter utan då dom låter bra jäkla fett med killers isatta.
 

Big Tyrone

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2011
Ort
Västkusten
Hoj
z750
Har någon nån koll på var man kan hitta blinkersreläet till z750 -11, har plockat av alla kåpor, lyssnat efter ljud med mera men har inte hittat det :confused:
 

solle

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z750 -09
Om någon är sugen på att sänka sin z750 så har jag delarna för det! Hundben samt kortare stöd.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top