Kawasaki Z750/Z1000-tråden

prestones

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2011
Ort
Skellefteå
Hoj
2012 CBR1000rr
Är det någon som vet var man hittar färgkod till Kawasakis? Har en en svartmetallic från -03, någon som kanske har koll på vilken färgkod det är?
 

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Vid götet
Hoj
Z750 2011
Är det någon som vet var man hittar färgkod till Kawasakis? Har en en svartmetallic från -03, någon som kanske har koll på vilken färgkod det är?

Kawasaki motorcycles black spark effect heter den med största sanolikhet. Har fått till svar att kawa inte har några färgkoder. Men ska inte va några problem om du går till någon duktig lackerare att fixa fram lite färg till dig..
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Är sugen på att dreva ner min hoj ett kugg i fram, antar att 15 är standard men jag hittar inget mindre. Vill ha lite bättre acc och lättare att få upp den på baken. Nån som vet?
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Jag gjorde det igår. Beställde hos min lokala handlare. 250:- eller nått sånt kosta det. Från 15 till 14. Blev lagom stor skillnad! Mycket mer ork nu! :tummenupp

Här finns det!
http://www.mcweb.se/framdrev-14t-p-8190-c-1384.aspx

Tackar det ska beställas ! Har den mer tendens att resa sig på gaspådrag? Och hastighetsmätaren påverkas inte utav drevbyte va, för min gamla gixxer visade alldeles för mycket vid nerdrevning.
 
Last edited:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Tackar det ska beställas ! Har den mer tendens att resa sig på gaspådrag? Och hastighetsmätaren påverkas inte utav drevbyte va, för min gamla gixxer visade alldeles för mycket vid nerdrevning.

Ja, lite resning är det för mej nu. Det var det inte tidigare.
Vet faktiskt inte om den påverkas, men det skulle jag tro. Kan inte tänka mej att det sitter någon "sensor" eller liknande efter framdrevet i kraftöverföringen.
Monterade GPS igår och jämnförde lite hastigheter.

70 på mätaren visade 60 på GPS.
120 på mätaren visade 107 på GPS.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Man kan köpa en sk Speedohealer om man vill fixa till hastighetsmätaren efter omdrevning.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Bromsbelägg fram, vilka ska man köpa? Original eller något annat? Kommer att köra 2-3 SMC-dagar per säsong, sen är resten gata.
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Nån som kör med PC-V på sin Z750? Är det värt dom pengarna 3700kr och så mappning vad nu de kostar?
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Tjo, är lite intresserad av en kawa z750 s. Är det nåt speciellt man ska kolla efter på den modellen?
 

MrNinja

Mr Ninja
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Solna
Hoj
ZX-9r -98 Såld Z1000 -08, Yama RD 350 YPVS -83
Har monterat PCV och O2 Controller. Nu lyser FI-lampan, felkod 67 "Oxygen sensor heater malfunction, wiring open or short."
Vad göra?
Har lagt in en mapp från PC hemsida för europeiska modeller och med O2 Eliminator, alltså föregångaren till O2 controller.
Kan det ha betydelese?
Nån som haft samma problem?
 

Z750_rider

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K6
Är sugen på att dreva ner min hoj ett kugg i fram, antar att 15 är standard men jag hittar inget mindre. Vill ha lite bättre acc och lättare att få upp den på baken. Nån som vet?

jag bytte Till 14 fram (-1) och 46 bak (+3) och den blev helt underbar. Så jäkla rapp och jag åker sällan fortare än 200-220 typ då jag mest busar i stan eller åker riktigt kurviga vägar. Lättare få upp den på baken? you bet, den gör riktigt goa powerwheelies runt 8000 på ettan och när 2:an åker i vid 11000 så är det bara fortsätta på baken, helt underbart. Dessutom sparar du ju 0.3 kg när du byter bakdrev om du byter till renthal racing. Lätt och snyggt.
Kan rekomenderas varmt om man inte åker mycket transportsträckor då den varvar en del i 100. Har för övrig gjort massa kul förbättringar i vinter som gjort hojen så mycket roligare. Brembo sinterbelägg fram, stålomspunna slangar. Powercommander 5 och mappning, quickshifter och snabbgas samt en hel del kolfiber kommer i vinter. Gillar min Z mer och mer. Får ta ett kort på den nu när det mesta är gjort på den och höra vad ni tycker om den.
 

Z750_rider

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K6
Nån som kör med PC-V på sin Z750? Är det värt dom pengarna 3700kr och så mappning vad nu de kostar?

Om du inte är ute efter att montera quickshifter på den så nöj dig med en PC III, kostar under 3000 på Johans mc i Göteborg, mappa den gör du själv med map du laddar ner från powercommanders hemsida. finns massa olika mappar där för olika variationer på hoj, med öppet arrow slip-on och k&n filter, helt original, helsystem med orginal luftfilter osv. Men det är klart lägger du till 3000 till och kör den i bänk optimerar du ju den precis för din hoj. 6000 för en PC III och bänkning alltså och de jag pratat med som gjort det på sina Z är det värt pengarna då du får ett mycket bättre mellanregister och ca 8 hk på topp.
 

Z750_rider

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2011
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 750 K6
Såg att några efterfrågade manual till Z750, jag har en pdf som är grym och gäller för 2004-2006 men kan säkert användas även för 2007-2010 med för vissa områden, kanske efter 2010 med?? Den är på 15 mb och 491 sidor. Skicka ett mess med mejladress så skickar jag en kopia med glädje.
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Vad borde man betala för en 2400mila service? Har fått 2 olika priser på olika firmor. Ena kostar 4200kr och den andra 5500-6000kr. Finns det nåt billigare ställe i stockholm som servar kawa?
 

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Insjön
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Någon här som införskaffat andra fotpinnar till sin kawa?
Åker mer och mer bana och fotpinnarna skrapar väldigt lätt i. Fotpinnarna på Z1000 ser ju inte ut som på en ninja som ni vet. Går det att få tag på "race-pinnar" till Z-modellerna??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top