på mitt serviceprotokoll för z750 2008 är det ventilkontroll/ justering vid 4200 mil ...
Halloj!
Då var man stolt ägare av en 2011 års Z750R då ! Vilken härlig maskin! Har bytt från en GSXR 1000 K2 då jag tröttnade på att ligga och åla på tanken hela dagarna. Och vilken skillnad den var att köra! Nu kan man ju fokusera på omgivningen också när man är ute och kör!
Var lite orolig att skillnaden skulle bli för stor att gå från 1000cc till 750cc, men jag tyckte att det fanns gott om pulver i Kawan! I alla fall tillräckligt för mig!
Passar på att dunka in en fråga också i: Det sitter ett Yoshimura halvsystem monterat på hojen. Kräver detta att den är mappad för det också, om man ska vara noga? För i dagsläget är den inte det.
Bilder kommer snart!
Ha det!
Jag tänkte ta och plugga igen ett stycke slang, med tillhörande mynning ur luftburken där den satt. På vilken affär i glödheta norrland hittar jag nåt användbart för detta syfte, nån som har koll?
View attachment 365943
Edit: Ja, jisses, felvänd bild, men det syns var respektive plugg/cap ska nånstans iaf.
Är det en gummislang med något metallhölje? Kolla innerdiameter och om det nu exempelvis är 9,6 mm så tar du en M10 skruv 20-25 mm lång och lite gänglåsning på den och skruvar i den så blir det nog tätt så det räcker. Lite svart eltejp runt alltihop så kommer det nog funka fin fint.
Lycka till.
Första motorcykeln, första bakdäcksbytet.. Tips på bra bakdäck till min kawasaki z750 2011? Kör inte bana, kör mest runt i staden och tar vid fåtal tillfällen någon längre tur. Bakdäcket är självklart mest nött i mitten =)
Ja, det var ju lite sparsamt med info kom jag på nu.
Det är en ren gummislang på ena stället, plast på andra. Innerdiametern är 12mm, ytter 17. Tänkte göra ett försök att få tätt utan att göra nån större åverkan på hårdvaran på hojen till att börja med, se hur stor skillnad det blir på AutoTune.
Såg på nån bild att nån annan på riderforums hade slängt på en silikon"cap" av nåt slag på den mindre, verkade rätt smidigt, samt en tjock gummihatt på slangen, frågan är var man får tag på sånt, inte nåt jag letat efter förut tyvärr.
Första motorcykeln, första bakdäcksbytet.. Tips på bra bakdäck till min kawasaki z750 2011? Kör inte bana, kör mest runt i staden och tar vid fåtal tillfällen någon längre tur. Bakdäcket är självklart mest nött i mitten =)
Ja, det var ju lite sparsamt med info kom jag på nu.
Det är en ren gummislang på ena stället, plast på andra. Innerdiametern är 12mm, ytter 17. Tänkte göra ett försök att få tätt utan att göra nån större åverkan på hårdvaran på hojen till att börja med, se hur stor skillnad det blir på AutoTune.
Såg på nån bild att nån annan på riderforums hade slängt på en silikon"cap" av nåt slag på den mindre, verkade rätt smidigt, samt en tjock gummihatt på slangen, frågan är var man får tag på sånt, inte nåt jag letat efter förut tyvärr.
Första motorcykeln, första bakdäcksbytet.. Tips på bra bakdäck till min kawasaki z750 2011? Kör inte bana, kör mest runt i staden och tar vid fåtal tillfällen någon längre tur. Bakdäcket är självklart mest nött i mitten =)
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |