Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Cludden

Ny medlem
Gick med
17 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
11, Kawasaki Z1000
Tack för svar. Jag kanske var lite för försiktig när jag provade den, samt hade lite för höga förhoppningar. Funderar på att åka och testa den igen. Den kändes dock lite plastig och lätt jämfört mot min bandit, men det är nog bara en vanesak.
Den är brutalt snygg! Har du moddat den nåt? Det verkar vara dyrt att byta piporna

Nä har inte moddat den något. Tänkte försöka köra en hel säsong innan jag börjar med det. :)
Joh det kostar nog en slant att modda den exempelvis med slipons då den har dubbla pipor.

Blir nog PC5, nytt avgassystem nästa år. Skulle gärna vilja ha 10 - 15 hk till. Idag måste jag släppa gasen och ge fullt för att få att få upp den på tvåans växel.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89

Det är ju kopior precis som mina, på Rizoma Tomok! Vilka som är bäst, har jag ingen aning om faktiskt, men dom du länkar till är ju 100 dollar billigare än dom jag köpte! Prova!
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Är det någon som installerat speedohealer eller växelindikator på sin Z? Är mest fundersam på växelindikatorn jag beställt. Det blev en GI Pro X-type men den finns inte modellspecifikt för Z750 så det blev en universalmodell för hojar med digital hastighetsmätare. Någon som har erfarenhet av en sådan? Skulle vara kul att höra hur det var att installera den.
Speedohealern är nog inga problem då den är modellspecifik och har kopplingar som är plug ´n play.
Någon som har koll på hur mycket en Z750 har i felvärde på hastighetsmätaren med orginaldrevning? Läste att den skulle ligga på ca 5.5% med orginal däck på. Får väl justera speedohealern med hjälp av gps hastighet.
Nu blir det att surfa och leta kolfiberdelar. Ska ha hugger, kedjeskydd och sidokåporna (sidopanelerna under sadeln) kanske tanklock med om det finns. Någon som har tips på några bra siter med kolfiber till våra älsklingar?

Är också sugen på en växelindikator, har du lyckats mecka dit din ännu?

Någon annan som har en indikator monterat och som kan rekommendera denna?
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Jodå den är på plats, enkelt som tusan. bara plug ´n play både på växelindikator och speedohealer.

Gott! Men hur anslöt du den på hojen? Vad jag har förstått så medföljer det en specifik kabel att ansluta till ECU:n på de flesta plug n´play modellerna. Men inte denna då alltså?

EDIT: Har researchat lite och tydligen är det så att jag måste köra DS modellen utav GIpro:n då min hoj är så pass ny!
 
Last edited:

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
FOTÖ
Hoj
-08 kawasaki z750
min -08 z750 va nyservad precis när den köptes .... kommer nog köra MOTUL 7100 ( ester ) samt Kawasaki orginal - oljefilter ...

Anser att oljan är det allra viktigaste i en motor , framförallt i en högvarvig

börjat fundera på Castrol power 1 Racing 5w-40 ( helsyntet ) , ända " felet" är att det just är en 5w-40 istället för 10w-40 som förespråkas i serviceboken .... är ju rätt ok pris om man typ beställer till 2 servicar ( fick det till 455:- för 4 liter inkl frakt om man beställer 8 liter

http://www.mapodo.de/castrol-power-1-racing-4t-bmw-5w-40-1-ltr.html

tycker det " ser lite bättre ut" med kvitton på en " märkes olja den dagen man säljer hojjen , jämfört med kvitto på Biltemas helsyntet ( fastän den med råge uppfyller kraven )....

jag är lite kluven .... eller så blir det 7100 motul dyrt :va
 

Silverkulan

Medlem
Gick med
14 Aug 2012
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Triumph Speedtriple
Hej! Jag hoppas att jag hittat det perfekta stället att ställa en fråga angående Kawasaki z750.
Läget är så att jag är intressent på en kawasaki z750 årsmodell 2004. När jag tittade på transportsstyrelsens hemsida så upptäckte jag att motorcykeln är reggad som 72 kw (98 hk) istället för orginal som ska vara 81 kw(110 hk).¨

Motorcykeln importerades från tyskland 2006 om det kan vara till nytta för att ge mig ett bra svar.
Vet ni hur den är strypt i så fall? Eller kanske är den inte strypt men registerad som 72 kw pågrund av att det just är en import eller nått?

mvh// Kawa
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Då var hojen 1200 mil-servad, passade på att fira på hemvägen från verkstaden att ta min oskuld i att bli stannad av polisen och få böter!

Har kört bud, taxi, MC och massa mil privat i många år och aldrig fått en bot för något förutom att jag för fem år sedan körde 67 på 60-väg i Norge förbi ett kameraskåp. Nu har jag iaf lärt mig den dyra (nåja, 1000 kr) vägen att man inte ska köra om i högerfilen på motorvägen. :)

Supertrevlig MC-polis, jag vet ju att jag gjort fel så det var bara att "man-up" och erkänna sitt misstag!
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Hej, vad kostar en service som bland annat innehåller ventiljustering alt. Ventilkoll på z750 av 2004 årsmodell???
 

kiwmaster

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
falkenberg
Hoj
kawasaki z1000
tjenare, nybliven z1000 ägare och super nöjd med hojen :D har en väldigt dumfråga som lyder: ett av mina fästen har gått sönder på en kåpa, kåpan sitter under verktygsfacket/bakljuset är, hur lossar man den kåpan lättast? lossat dom 4 skurvarna och 5 clips, de sjätte är borttappat. eller måste ja plocka av alla kåporn? tacksam för svar:D
 

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Någon som bytt framgaffel olja på en z750 -07 eller nyare. Är det krångligt isåfall?
 

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
FOTÖ
Hoj
-08 kawasaki z750
Har ni bytt drivpaket på era z750 ?
min har gått 1250 mil ... dreven ser bra ut , men kedjan går att dra ut ca 3 mm kanske bak på drevet .....
funderar ändå på att byta hela drivpaketet , billigt på Louis i Tyskland ,

DID eller Regina drevpaket ( regina lite dyrare ) , båda är " endless " , dvs utan nån form av kedjelås .

http://www.louis.de/_3030103d5dd910...kedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=ZR750-M

Regina ca 1390:- inkl frakt för komplett drivpaket

DID ca 1060:- inkl frakt ....

båda är orginalutvexlingen , 15 kugg fram , 43 bak , 112 rullar kedja
 

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Ska du ha DID så kör på deras zvm-x serie deras bästa kedja. Drev så köper du Afam i stål. Bättre du satsar på en kedja med nitlås annars så måste du av med svingen.


Har ni bytt drivpaket på era z750 ?
min har gått 1250 mil ... dreven ser bra ut , men kedjan går att dra ut ca 3 mm kanske bak på drevet .....
funderar ändå på att byta hela drivpaketet , billigt på Louis i Tyskland ,

DID eller Regina drevpaket ( regina lite dyrare ) , båda är " endless " , dvs utan nån form av kedjelås .

http://www.louis.de/_3030103d5dd910...kedb&anzeige=0&CONTENT=technik&typ_id=ZR750-M

Regina ca 1390:- inkl frakt för komplett drivpaket

DID ca 1060:- inkl frakt ....

båda är orginalutvexlingen , 15 kugg fram , 43 bak , 112 rullar kedja
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
nån härifrån som nyligen inhandlat en lambo-orange z1000 av 2010 års modell i sthlmsområdet(såg att min gamla blev såld :D )?
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Så, nu har jag köpt mig en z750 04:a!
En fråga på det, när jag slår på blinkersen så blinkar dom normalt för en kort stund för att sen blinka jättesnabbt. Det är vanliga glödlampor och alla är hela. Samma på både höger och vänster blink, vad kan det bero på??
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Fan, är den här tråden död eller?? Relä frågan har jag löst men jag behöver veta om det finns nån som vet vilken storlek på skruv det är som håller fast tändlåset eller tändpucken, den sitter nämligen bara med en skruv????
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Fan, är den här tråden död eller?? Relä frågan har jag löst men jag behöver veta om det finns nån som vet vilken storlek på skruv det är som håller fast tändlåset eller tändpucken, den sitter nämligen bara med en skruv????

Den dog när jag bytte hoj och slutade spamma :D ni spammar jag i zx10 tråden istället :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top