Kawasaki Z750/Z1000-tråden

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Ort
Skåne
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl

redone2006

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Ort
gnesta
Hoj
kawasaki z750 abs
Micke™;5642086 skrev:
kvalitén är väl som med allt som är i dekalform, dvs kasst med tiden. Ang monteringen hade jag nog tagit av hjulet o försökt fixa nån anordning som du kan lägga den på och snurra samtidigt du lägger stripsen. En vän som typ flyttar medans du lägger, el tvärtom om din vän är stadigare på hand än vad du är :D

tack för tipset :tummenupp
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Det är superenkelt, om du köper fälgstripes som det medföljer ett litet verktyg. Du trär stripesen igenom den och trycker mot fälgkanten, det blir riktigt bra än att sitta för hand och peta cm för cm.
Köpte mina på mc varuhuset för 222 spänn, inte de biligaste men med tanke på hur lätt det var att montera och få det bra så är de värt det. Tror det var märket Valtermoto.

en sak till: hur lätt är det o montera fälgstripes? och hur bra kvalité är det?
 

redone2006

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Ort
gnesta
Hoj
kawasaki z750 abs
Det är superenkelt, om du köper fälgstripes som det medföljer ett litet verktyg. Du trär stripesen igenom den och trycker mot fälgkanten, det blir riktigt bra än att sitta för hand och peta cm för cm.
Köpte mina på mc varuhuset för 222 spänn, inte de biligaste men med tanke på hur lätt det var att montera och få det bra så är de värt det. Tror det var märket Valtermoto.
tackar!
 

Najkie

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2012
Ort
De du!
Hoj
Kawazaki z750 -2010
Fick i veckan äntligen hem min hugger! Monterade idag. Blev sjukt nöjd, och känner därför att jag måste dela med mig lite :D

IMG_1486.jpg


IMG_1489.jpg


IMG_1491.jpg

Var köpte du huggern?:) sjukt nice hoj förresten:tummenupp
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
När jag växlar upp så "slår" växelpinnen ibland till mig, låter konstigt kanske men är det nån som har nån aning om vad det kan bero på?? Det är en kawa z750 04:a.
 

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Någon som satt i LED i positionsljus eller halv/hel ljus på Z750?

Jag har monterat Rizoma LED bak för blinkers och skyltbelysning och skulle vilja ha fram också.

Måste ha lite garagepyssel nu när det snart är dax för mcpaus...
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Någon som satt i LED i positionsljus eller halv/hel ljus på Z750?

Jag har monterat Rizoma LED bak för blinkers och skyltbelysning och skulle vilja ha fram också.

Måste ha lite garagepyssel nu när det snart är dax för mcpaus...

Jag tog bort pos ljuset på min z750 och kopplade blinkers dit istället, bytte bara till orange lampor. Gick igenom besiktningen också. Pos ljuset behövs ju egentligen inte heller...och inga blinkers har jag som sticker ut på sidorna:)
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Jag tog bort pos ljuset på min z750 och kopplade blinkers dit istället, bytte bara till orange lampor. Gick igenom besiktningen också. Pos ljuset behövs ju egentligen inte heller...och inga blinkers har jag som sticker ut på sidorna:)

Det var ju en väldigt smart idé! Det ska jag nog titta närmare på!
 

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Ort
FOTÖ
Hoj
-08 kawasaki z750
va lite inlägg det sker här ....
har z750 -2008 .

det jag gjort sen köp i sommras :

: olja och filter ... först Castrol EDGE RACING 5W-40 ( www.mapodo.de )...
hadde denna olja typ 100 mil ,mil , sen blev det lite svårare att växla ner :va .
bytte ut den till Q8 SBK Racing 10-50 som jag kört ca 300 mil nu ... HELT ANNAN VÄXELLÅDA !
Verkar inte som kawan inte gillar Castrol , läste nånstans att det var nån som rekommenderade SBK racing eller MOTUL oljorna med ester till Kawasaki
.
* Akrapovic Titan slipon , " Streetlegal " med " avgasspjäll " samt katt , rätt bra pris på Motoaction

* bytt grepp , Folding samt ställbara i längd. EBAY är din vän ( Kina )
* HUGGER . Pyramid .
*Rizoma tomok KINA , Ebay
* Bytt drivpaket : JT drev , RK kedja
* satt dit LUST RACING krasch puckar . ( Ebay )
* Fälgdekor : Kawasaki Z750 *2 per sida / per fälg ( EBAY )
* Tailtidy , dock Moddad med orginal nederdel med tillhörande reflex från orginal nummerskylltshållare ...
* Köpt K&N filter , ligger dock på garagehyllan , köpt ebay 340:- inkl. frakt , kostar ju ca 850 i Sverige
* köpt 4* NGK iridium stift , även här är Ebay din kompis ( 304:- inkl frakt för 4 st ) .

Sen har jag mest varit ute och kört , DB killern åker i och ur efter humör ... personligen tycker jag den låter lite för mkt utan decibelkiller .... men ibland vill man ju höra maskinen riktigt :yoparty

Körde nu senast igår till o från jobbet 2/ 11 , men nu blir det nog inte mkt mer åkt :(

Vintern blir nog bara stift och luftfilter byte .... Är lite sugen på en växelindikator , får se vad tomten kommer med :D
 

svwrdr

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Ort
järfälla
Hoj
b-king
Har införskaffat en z750 -07a, men bromsarna har väldigt dåligt bett, de är nog som det ska vara på denna hoj men finns det någon som fått sina bättre med stålomspunnet eller bättre belägg?
 

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
Ktm 950sm
Är det nån som har koll på om en bakdämpare från ett annat märke skulle passa på z750 04:a???
 

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Borlänge
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Har införskaffat en z750 -07a, men bromsarna har väldigt dåligt bett, de är nog som det ska vara på denna hoj men finns det någon som fått sina bättre med stålomspunnet eller bättre belägg?

Gör som jag. Byt ut oken mot Brembo ok samt radial bromspump från en zx6rr. Blev lite skillnad kan jag säga.
Inte så dyrt heller då det finns ebay :):)
Oken är från en BMW s1000rr
 

Bifogat

  • PB290073.JPG
    PB290073.JPG
    99.2 KB · Visningar: 196
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top