va lite inlägg det sker här ....
har z750 -2008 .
det jag gjort sen köp i sommras :
: olja och filter ... först Castrol EDGE RACING 5W-40 (
www.mapodo.de )...
hadde denna olja typ 100 mil ,mil , sen blev det lite svårare att växla ner
.
bytte ut den till Q8 SBK Racing 10-50 som jag kört ca 300 mil nu ... HELT ANNAN VÄXELLÅDA !
Verkar inte som kawan inte gillar Castrol , läste nånstans att det var nån som rekommenderade SBK racing eller MOTUL oljorna med ester till Kawasaki
.
* Akrapovic Titan slipon , " Streetlegal " med " avgasspjäll " samt katt , rätt bra pris på Motoaction
* bytt grepp , Folding samt ställbara i längd. EBAY är din vän ( Kina )
* HUGGER . Pyramid .
*Rizoma tomok KINA , Ebay
* Bytt drivpaket : JT drev , RK kedja
* satt dit LUST RACING krasch puckar . ( Ebay )
* Fälgdekor : Kawasaki Z750 *2 per sida / per fälg ( EBAY )
* Tailtidy , dock Moddad med orginal nederdel med tillhörande reflex från orginal nummerskylltshållare ...
* Köpt K&N filter , ligger dock på garagehyllan , köpt ebay 340:- inkl. frakt , kostar ju ca 850 i Sverige
* köpt 4* NGK iridium stift , även här är Ebay din kompis ( 304:- inkl frakt för 4 st ) .
Sen har jag mest varit ute och kört , DB killern åker i och ur efter humör ... personligen tycker jag den låter lite för mkt utan decibelkiller .... men ibland vill man ju höra maskinen riktigt
Körde nu senast igår till o från jobbet 2/ 11 , men nu blir det nog inte mkt mer åkt
Vintern blir nog bara stift och luftfilter byte .... Är lite sugen på en växelindikator , får se vad tomten kommer med