Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Perra82

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Hoj
2011, Kawasaki Z1000
Lägg upp en bild på kreationen!

va lite inlägg det sker här ....
har z750 -2008 .

det jag gjort sen köp i sommras :

: olja och filter ... först Castrol EDGE RACING 5W-40 ( www.mapodo.de )...
hadde denna olja typ 100 mil ,mil , sen blev det lite svårare att växla ner :va .
bytte ut den till Q8 SBK Racing 10-50 som jag kört ca 300 mil nu ... HELT ANNAN VÄXELLÅDA !
Verkar inte som kawan inte gillar Castrol , läste nånstans att det var nån som rekommenderade SBK racing eller MOTUL oljorna med ester till Kawasaki
.
* Akrapovic Titan slipon , " Streetlegal " med " avgasspjäll " samt katt , rätt bra pris på Motoaction

* bytt grepp , Folding samt ställbara i längd. EBAY är din vän ( Kina )
* HUGGER . Pyramid .
*Rizoma tomok KINA , Ebay
* Bytt drivpaket : JT drev , RK kedja
* satt dit LUST RACING krasch puckar . ( Ebay )
* Fälgdekor : Kawasaki Z750 *2 per sida / per fälg ( EBAY )
* Tailtidy , dock Moddad med orginal nederdel med tillhörande reflex från orginal nummerskylltshållare ...
* Köpt K&N filter , ligger dock på garagehyllan , köpt ebay 340:- inkl. frakt , kostar ju ca 850 i Sverige
* köpt 4* NGK iridium stift , även här är Ebay din kompis ( 304:- inkl frakt för 4 st ) .

Sen har jag mest varit ute och kört , DB killern åker i och ur efter humör ... personligen tycker jag den låter lite för mkt utan decibelkiller .... men ibland vill man ju höra maskinen riktigt :yoparty

Körde nu senast igår till o från jobbet 2/ 11 , men nu blir det nog inte mkt mer åkt :(

Vintern blir nog bara stift och luftfilter byte .... Är lite sugen på en växelindikator , får se vad tomten kommer med :D

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
När jag kikar på Z1000 -10, manualerna står det då Purchase Manual (dom finns inte ens ännu tydligen, det är ingen länk ännu).

Men det låter inte gratis i alla fall.

The-Jesterhead

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2012
Hoj
Kawasaki Z750 -2012
Jaha kl 10:00 idag hämtar jag ut en ny Z750 :D
Min Er6n blev för tråkig så nu jävlar! :D

Z750/z1000 är ju också en av dem snyggaste kawa hojarna på marknaden i mitt tycke! :D:D

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Hoj
-08 kawasaki z750
Däckval till Z750 -08 ?? kör mest till och från jobbet ( blandad körning ) sticker ut på roadtripp ibland , även små fina slingriga vägar ...

kör idag på bridgestone battlax BT 023 och är nöjd , speciellt med slitaget ....
vad ska man prova ??

Pirelli Angel ? Michelin road 2 ? road 3 ? nått Metzeler ? blir troligen från www.24mx.se

180 / 55 17 bak , 120/ 70 17 fram ( orginalstorlekar )

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Hej tycker du ska satsa på Pirelli diablo rosso corsa ett kanondäck som ger otrolig feedback och fixar bankörning galant. 24mx säger du, ska du använda dig av deras prisgaranti ? Dom är ju otroligt dyra på däck.

Däckval till Z750 -08 ?? kör mest till och från jobbet ( blandad körning ) sticker ut på roadtripp ibland , även små fina slingriga vägar ...

kör idag på bridgestone battlax BT 023 och är nöjd , speciellt med slitaget ....
vad ska man prova ??

Pirelli Angel ? Michelin road 2 ? road 3 ? nått Metzeler ? blir troligen från www.24mx.se

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690

vad ska man prova ??

Jag köpte mig Dunlop Sportmax Roadsmart II i somras och är väldigt nöjd! Jag var precis som du ute efter ett däck som fungerar bra på landsväg, men som även klarar av lite lek på de lite mindre skogsvägarna när lusten faller på! Jag skulle rekomendera www.dackonline.se Där var dom helt klart billigast!

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Hoj
-08 kawasaki z750
kollade bara michelin road 3 .... med alla prissänkningar 24mx gjort så skillde det typ 50:- på bakdäcket ...
har nte kollat jättenoga dock på de olika ... håller mig bara till asfalt ( skogsvägar ? ) .... men allt från landsväg/ m otorväg till fina slingriga vägar längs med sjöar med mera ......

har presentkort på 24mx ... därav köp där

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Hoj
-08 kawasaki z750
skillde mer än vad jag trodde ... vissa var det bara nån 50 lapp på bakdäcket ... och nån hundring eller 2 på framdäcket ....

men på vissa var det stor skillnad på pris mellan 24mx och mcdackonline... hhhmmmm , lägstaprisgaranti :va

oavsett... strunta nu lite i vad däcken kostar .... , utan tipsa om bra däck :D , hällst ska det hålla längre än 500 mil :hihi

slobbaan

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2011
Hoj
2007 Kawasaki er-6n
Söker hjälp från någon påläst!
Ägare till en Kawasaki z750 2012.
Bytte skylthållare och blinkers tidigare idag och nu så vill den inte starta?
Man hör att soppapumpen INTE går när man vrider på tändningen.
Något man måste nollställa när man hållt på och grejat med elen?

Tack på förhand..

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Söker hjälp från någon påläst!
Ägare till en Kawasaki z750 2012.
Bytte skylthållare och blinkers tidigare idag och nu så vill den inte starta?
Man hör att soppapumpen INTE går när man vrider på tändningen.
Något man måste nollställa när man hållt på och grejat med elen?

Tack på förhand..

Lyser F1 lampan på displayen. Tänkte om du kommit tippsensorn som sitter bak under cutsen.

z750 blå

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2012
Hoj
-08 kawasaki z750
skillde mer än vad jag trodde ... vissa var det bara nån 50 lapp på bakdäcket ... och nån hundring eller 2 på framdäcket ....

men på vissa var det stor skillnad på pris mellan 24mx och mcdackonline... hhhmmmm , lägstaprisgaranti :va

oavsett... strunta nu lite i vad däcken kostar .... , utan tipsa om bra däck :D , hällst ska det hålla längre än 500 mil :hihi

har nu beställt Pirelli Angel ST , på 24Mx.se , nyttjade givetvis lägsta prisgarantin :)

1097:- för framdäcket istället för 1499:- , och 1433.20 för bakdäcket itället för 1979:-

947 :- spänn som man kan ha roligare för :tummenupp:tummenupp

ardha

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2012
Hoj
Z1000 2011
Har precis uppgraderat från en z750 till en z1000 2011 och har ett par funderingar som jag inte hittade svar på mha sök.

Tänkte skaffa ett slipon under vintern och tycker att de snyggaste är M4 GP och SC-Projects GP M2. Är ute efter det som låter högst/skönast så jag undrar ifall någon har erfarenhet av dem? Får man bra ljud utan att ta bort den stora katalysatorn eller är det att rekommendera på z1000?

På min z750 2010 hade jag akra kolfiber-slipon och det lät riktigt skönt, men är ute efter något lite högre nu.. Tacksam för alla tips!

Loui26

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2012
Hoj
På ingång
Hej!

Jag undrar om det är någon här som har insikt om hur fresco full carbon slip-ons (http://www.fresco-exhaust.com/en/z750-07-12-full-carbon-style-z1000-p-129.html) ljudmässigt står sig mot till t.ex. Akrapovic och andra (åtminstone för mig) mer kända märken?

Har egentligen varit ute efter en z1000 08-09 men har inte riktigt hittat nån på lämpligt avstånd och då nu när en z750 av samma årsmodell dykt upp har jag funderat på att helt enkelt göra den lite mer z1000 lik med bl.a. Dubbla pipor då.
Tar också gärna emot andra förslag på fräcka slip-ons både utseendemässigt och ljudmässigt. För att veta lite vilken smak jag har så gillar jag framförallt ovala varianter och eftersom hojen jag kikar på är svart så tycker jag titanium varianter bryter det i övrigt rätt helsvarta mönstret rätt bra :)

Om man får vara jobbig har jag en snabb fråga till och det är ungefär vilka kostnader som tillkommer (och hur stora de är) om man satsar på helsystem istället men redan har pc?

Tack på förhand! /"En rätt ny själ på mc marknaden"

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...