va lite inlägg det sker här ....
har z750 -2008 .
det jag gjort sen köp i sommras :
: olja och filter ... först Castrol EDGE RACING 5W-40 ( www.mapodo.de )...
hadde denna olja typ 100 mil ,mil , sen blev det lite svårare att växla ner .
bytte ut den till Q8 SBK Racing 10-50 som jag kört ca 300 mil nu ... HELT ANNAN VÄXELLÅDA !
Verkar inte som kawan inte gillar Castrol , läste nånstans att det var nån som rekommenderade SBK racing eller MOTUL oljorna med ester till Kawasaki
.
* Akrapovic Titan slipon , " Streetlegal " med " avgasspjäll " samt katt , rätt bra pris på Motoaction
* bytt grepp , Folding samt ställbara i längd. EBAY är din vän ( Kina )
* HUGGER . Pyramid .
*Rizoma tomok KINA , Ebay
* Bytt drivpaket : JT drev , RK kedja
* satt dit LUST RACING krasch puckar . ( Ebay )
* Fälgdekor : Kawasaki Z750 *2 per sida / per fälg ( EBAY )
* Tailtidy , dock Moddad med orginal nederdel med tillhörande reflex från orginal nummerskylltshållare ...
* Köpt K&N filter , ligger dock på garagehyllan , köpt ebay 340:- inkl. frakt , kostar ju ca 850 i Sverige
* köpt 4* NGK iridium stift , även här är Ebay din kompis ( 304:- inkl frakt för 4 st ) .
Sen har jag mest varit ute och kört , DB killern åker i och ur efter humör ... personligen tycker jag den låter lite för mkt utan decibelkiller .... men ibland vill man ju höra maskinen riktigt
Körde nu senast igår till o från jobbet 2/ 11 , men nu blir det nog inte mkt mer åkt
Vintern blir nog bara stift och luftfilter byte .... Är lite sugen på en växelindikator , får se vad tomten kommer med
Däckval till Z750 -08 ?? kör mest till och från jobbet ( blandad körning ) sticker ut på roadtripp ibland , även små fina slingriga vägar ...
kör idag på bridgestone battlax BT 023 och är nöjd , speciellt med slitaget ....
vad ska man prova ??
Pirelli Angel ? Michelin road 2 ? road 3 ? nått Metzeler ? blir troligen från www.24mx.se
180 / 55 17 bak , 120/ 70 17 fram ( orginalstorlekar )
Däckval till Z750 -08 ?? kör mest till och från jobbet ( blandad körning ) sticker ut på roadtripp ibland , även små fina slingriga vägar ...
kör idag på bridgestone battlax BT 023 och är nöjd , speciellt med slitaget ....
vad ska man prova ??
Pirelli Angel ? Michelin road 2 ? road 3 ? nått Metzeler ? blir troligen från www.24mx.se
180 / 55 17 bak , 120/ 70 17 fram ( orginalstorlekar )
Ett tips om ni ska byta tändstift skaffa en riktig tändstiftshylsa som passar kawasaki, det hade inte jag tog mig 5 timmar
Söker hjälp från någon påläst!
Ägare till en Kawasaki z750 2012.
Bytte skylthållare och blinkers tidigare idag och nu så vill den inte starta?
Man hör att soppapumpen INTE går när man vrider på tändningen.
Något man måste nollställa när man hållt på och grejat med elen?
Tack på förhand..
skillde mer än vad jag trodde ... vissa var det bara nån 50 lapp på bakdäcket ... och nån hundring eller 2 på framdäcket ....
men på vissa var det stor skillnad på pris mellan 24mx och mcdackonline... hhhmmmm , lägstaprisgaranti
oavsett... strunta nu lite i vad däcken kostar .... , utan tipsa om bra däck , hällst ska det hålla längre än 500 mil
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|