Kawasaki Z750/Z1000-tråden

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
Nu orkar jag inte leta mer...orginalblinkers fram och nybytta Ledblinkers bak.
Nu till frågan hur ska dem kopplas in för att blinka som dem ska.(Ledblinkersarna).
MC2.jpgMc1.jpg

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Nu orkar jag inte leta mer...orginalblinkers fram och nybytta Ledblinkers bak.
Nu till frågan hur ska dem kopplas in för att blinka som dem ska.(Ledblinkersarna).
View attachment 373929View attachment 373930

Varför kopplar du inte ur positionsljusen fram och kopplar blinkersen dit, bara att byta till orangea lampor. Så har jag gjort på min , de gick t.o.m igenom besiktningen.

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
Har aldrig handlat från ebay.
Tack för tipset dock, men vill inte röra frampartiet. Har rensat bakdelen, allt är på plats...bara blinkersen som är kvar att få ordning på

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Har precis uppgraderat från en z750 till en z1000 2011 och har ett par funderingar som jag inte hittade svar på mha sök.

Tänkte skaffa ett slipon under vintern och tycker att de snyggaste är M4 GP och SC-Projects GP M2. Är ute efter det som låter högst/skönast så jag undrar ifall någon har erfarenhet av dem? Får man bra ljud utan att ta bort den stora katalysatorn eller är det att rekommendera på z1000?

På min z750 2010 hade jag akra kolfiber-slipon och det lät riktigt skönt, men är ute efter något lite högre nu.. Tacksam för alla tips!

Tror detta skulle passa bra på din hoj.
http://www.ebay.co.uk/itm/Ixil-Exha...51?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item484bd4d5b3

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Hej!

Jag undrar om det är någon här som har insikt om hur fresco full carbon slip-ons (http://www.fresco-exhaust.com/en/z750-07-12-full-carbon-style-z1000-p-129.html) ljudmässigt står sig mot till t.ex. Akrapovic och andra (åtminstone för mig) mer kända märken?

Har egentligen varit ute efter en z1000 08-09 men har inte riktigt hittat nån på lämpligt avstånd och då nu när en z750 av samma årsmodell dykt upp har jag funderat på att helt enkelt göra den lite mer z1000 lik med bl.a. Dubbla pipor då.
Tar också gärna emot andra förslag på fräcka slip-ons både utseendemässigt och ljudmässigt. För att veta lite vilken smak jag har så gillar jag framförallt ovala varianter och eftersom hojen jag kikar på är svart så tycker jag titanium varianter bryter det i övrigt rätt helsvarta mönstret rätt bra :)

Om man får vara jobbig har jag en snabb fråga till och det är ungefär vilka kostnader som tillkommer (och hur stora de är) om man satsar på helsystem istället men redan har pc?
Tack på förhand! /"En rätt ny själ på mc marknaden"
Denna borde motsvara det du är ute efter.Låter gött och har ett fräckt utseende, behövs bara göra ett eget mellanrör. Priset var väl rätt ok också.
http://www.ebay.co.uk/itm/MICRON-GP...27?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item416ebd0913

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Vart kan jag hitta broms och kopplingsgrepp som inte kostar satan, är ebay det enda svaret eller kan jag hitta hyffsat billiga sådana i sverige?

Eller sitter nån på uppsättning som inte används och vill sälja??

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Vart kan jag hitta broms och kopplingsgrepp som inte kostar satan, är ebay det enda svaret eller kan jag hitta hyffsat billiga sådana i sverige?

Det är väldigt svårt att hitta återförsäljare i Sverige som klår Ebays priser. Är det kvalité du är ute efter kanske du välja något dyrare alternativ. Men många gånger så är det man hittar på Ebay minst lika bra.
Ebay är din vän!

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Jag har ju sett riktigt billiga från Kina. Och ingen frakt heller står det men det tror jag vad vill om, nån som har köpt Kina bromsgrepp?

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Jag har inte köpt just bromsgrepp från Kina, men jag har köpt en hel del andra saker. Står det att det är Free Shipping och att dom skeppar worldwide/international, då är det så. Jag förstår att du är skeptisk, för ibland verkar det vara för billigt för att vara sant. Och det är just det som är det fina med ebay. Ibland får man precis vad man betalar för, men jag har oftast blivit glatt överaskad. Det ända man får stå ut med är att det kan ta ganska lång tid att få hem prylarna när man handlar från Kina/HongKong. Se bara till att det är en säljare med mycket positiv feedback. Jag har faktiskt aldrig varit med om att det strulat.

Tycker du ska göra ett köp, så du kan skapa dina egna uppfattningar. Är det inte allt för många kronor det handlar om så kan det vara värt ett försök!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E

Mc varuhuset såg jag hade titax kopior för 1000:- då ingår både broms o kopplingsgrepp. Annars har axxon racing sånt som är schyssta för 1000:-

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag köpte broms och kopplingsgrepp från hong kong för typ 250kr. Tog en vecka att få hem och det var absolut inget fel på grejjerna. Tjöööp.

Jonas76

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Ktm 950sm
Idag ska jag hämta ut mina broms o kopplingsgrepp från hong kong, tog två veckor från att jag beställde de. Ebay är fan bra skit!

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Idag ska jag hämta ut mina broms o kopplingsgrepp från hong kong, tog två veckor från att jag beställde de. Ebay är fan bra skit!

Jag vet inte om man skall säga grattis eller beklaga sorgen, för du kommer garanterat att plöja ner en hel del pengar på Ebay i framtiden efter det här :lol

Det är baksidan med det hela :)

Återkom med feedback på grejjorna!

Znabelkeso

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
2003, Kawasaki Z1000
Då det antagligen kommer bli en del bana nästa säsong så är jag inne på att sätta din kraschpuckar.

Är det någon som vet om de här är svåra att montera?

123CPS0006_kraschpuckar_845.jpg

Alternativt om det finns några andra som passar (kraschpuckar till ninjorna tex)? De på bilden ovan är ju inte billiga direkt...:gnissla

EDIT: Hittade de här också. Tror nog att det blir ett par sådana.
487_640.jpg

tjena, jag har monterat de puckarna på min z1000 o det är skitenkelt att montera , tar knappt 5 minuter o då är det inräknat med tiden för att slita upp förpackningen hehe

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år