Ursäkta om jag går in och bryter lite i tråden men skulle ngn som har eller har kört en z1000 -07 el. -08 ge lite synpunkter och kommentarer? Tycker den verkar intressant men ändå undrar man hur den är och även mot konkurrenter som typ fz1 och aprilia tuono? Vill ha en "bushoj" med bra vrid och effekt samt inte för tung, är kawan ett bra alternativ då? Förändras effekten märkbart om man sätter på slipon eller helsystem? (Gillar inte orginalen) Har bla haft en zx9r -02 innan med bara 600mil på mätaren och den gick ju helt ok men är z1000 betydligt slöare eller? Fattar att den inte har samma toppeffekt men i en hoj som z1000 vill jag hellre ha så mkt vrid som möjligt, den behöver inte göra 250km +.. Delge gärna era erfarenheter..
Nu har har jag kört ca 400 mil med min z1000-07..
Har faktiskt inget negativt att säga om den.. Den funkar i alla lägen, jag kör dagligen till jobbet med den, då både på motorväg och stadstrafik och det funkar kanon.
Leka kan man göra visst vill man göra stoppies så kanske man inte ska välja en med ABS..
Den är väldigt lätt att hantera lyfter vare sig du vill eller inte på ettan när du gasar...
Den har en väldigt jämn effektpuckel så att säga, drar fin från låga varv upp till höga, (till skilland från min bandit, först händer inget sedan vid 8500-9000 rpm kommer kraften) Z1000 behöver du absolut inte ligga och toppvarva för att ha lite effekt utan den finns där hela tiden.
Angående avgassystemet jag tycker det ser lite ballt ut, men det ska bytas på onsdag nästa vecka.. efter lång väntan har det äntligen kommit. Jag beställede ett från laser ,,se länk...
http://www.laserexhausts.com/dotcon...bike/LASER_NPI_Z1000_07_HOT_MEI07_EN_mail.pdf