Kawasaki Z750/Z1000-tråden

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Gott som fan ju. :tummenupp


Ja jag är nöjd! :)



Ni som plockat av speglarna, vad har ni skruvat fast bromsvätskebehållaren med för skruv då? Vore snyggt med en svart såklart, men har inte hittat nån passande storlek.. Har iofs inte letat så intensivt, men är det nån som kan tipsa så skrik till!
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Var ut en sväng idag, jävlar vad nöjd jag är med ljudet! Och helnöjd med designen, nu ångrar jag mig inte längre att jag valde G&G-sliponet :)

En fråga till er som monterat miniblinkers, hur har ni fäst dom? Jag har tagit bort original fram nu, men hålet är ju bra mycket större än vad blinkersen är.

Och är bakskärmen svår att få bort?

Tacksam för hjälp.
 

Bifogat

  • DSC00391.JPG
    DSC00391.JPG
    113.7 KB · Visningar: 276
Last edited:

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Var ut en sväng idag, jävlar vad nöjd jag är med ljudet! Och helnöjd med designen, nu ångrar jag mig inte längre att jag valde G&G-sliponet :)

En fråga till er som monterat miniblinkers, hur har ni fäst dom? Jag har tagit bort original fram nu, men hålet är ju bra mycket större än vad blinkersen är.

Och är bakskärmen svår att få bort?

Tacksam för hjälp.


har kollat lite på bakskärmen som ja fattar de så sitter den med 2 skruv underifrån å med 2 skruv uppifrån under skjutssadeln.
 

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
Var ut en sväng idag, jävlar vad nöjd jag är med ljudet! Och helnöjd med designen, nu ångrar jag mig inte längre att jag valde G&G-sliponet :)

En fråga till er som monterat miniblinkers, hur har ni fäst dom? Jag har tagit bort original fram nu, men hålet är ju bra mycket större än vad blinkersen är.

Och är bakskärmen svår att få bort?

Tacksam för hjälp.

Tycker helt klart du valde rätt:tummenupp Mycket snyggare med G&Gs kortare blås. Vet någon om dom även finns till Z1000?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
har kollat lite på bakskärmen som ja fattar de så sitter den med 2 skruv underifrån å med 2 skruv uppifrån under skjutssadeln.

Ja det har jag sett, men jag tycker den ena som sitter under skjutssadeln verkar jävligt svår att komma åt? Man kanske får lossa på lite andra grejer innan bara..

Tycker helt klart du valde rätt:tummenupp Mycket snyggare med G&Gs kortare blås. Vet någon om dom även finns till Z1000?


Ja det passar bra med ett kortare faktiskt!
Enligt hemsidan så verkar dom bara ha till Z1000 upp till -06?:va
Kanske kommer nåt under vintern.
 
Last edited:

Edstam

Red
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, -08, röd så klart!
Ava mc utanför stockholm saluför ett GPR slipon on i "titan" tror jag det är. Någon som har några erfarenheter av det? Ett kolfiber slip on brukar ju annars ge ett mulligare ljud! Jag har för mig att GPR har emn kolfibervariant med Ava verkar inte ha tagit in den modellen :(. Det är rätt kort och snyggt, (fy för alla de där långa stuprören som fanns till z750 -06 o tidigare).

http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=396 Bilder på årets GPR slipons...
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Ava mc utanför stockholm saluför ett GPR slipon on i "titan" tror jag det är. Någon som har några erfarenheter av det? Ett kolfiber slip on brukar ju annars ge ett mulligare ljud! Jag har för mig att GPR har emn kolfibervariant med Ava verkar inte ha tagit in den modellen :(. Det är rätt kort och snyggt, (fy för alla de där långa stuprören som fanns till z750 -06 o tidigare).

http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=396 Bilder på årets GPR slipons...

köp ett g&g slipon:yoparty
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Ava mc utanför stockholm saluför ett GPR slipon on i "titan" tror jag det är. Någon som har några erfarenheter av det? Ett kolfiber slip on brukar ju annars ge ett mulligare ljud! Jag har för mig att GPR har emn kolfibervariant med Ava verkar inte ha tagit in den modellen :(. Det är rätt kort och snyggt, (fy för alla de där långa stuprören som fanns till z750 -06 o tidigare).

http://www.gpr.it/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=396 Bilder på årets GPR slipons...



Ser att det är till Z1000 du länkat, jag tror inte kolfiber finns till Z750. Inte enligt deras sida i alla fall: http://www.gpr.it:80/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=391
 

Edstam

Red
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, -08, röd så klart!
slipons slipons.....

Ser att det är till Z1000 du länkat, jag tror inte kolfiber finns till Z750. Inte enligt deras sida i alla fall: http://www.gpr.it:80/scheda.php?idcatveicolo=1&idveicolo=391

Verkar inte bättre än att man får hålla sig till "Titan" modellen om man ska köra GPR.. hyffsat snyggt i alla fall. Skall kolla g&g också som Frippe tipsar om. Han verkar ju nöjd. Men Ava har ju tyvärr bara GPR varianten :rolleyes:

Är Powercommander mer eller mindre måste vid slipon montering? Har du skaffat en PC frippe?
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Verkar inte bättre än att man får hålla sig till "Titan" modellen om man ska köra GPR.. hyffsat snyggt i alla fall. Skall kolla g&g också som Frippe tipsar om. Han verkar ju nöjd. Men Ava har ju tyvärr bara GPR varianten :rolleyes:

Är Powercommander mer eller mindre måste vid slipon montering? Har du skaffat en PC frippe?

har ingen pc till mitt slipon, som ja har förståt de är de inte behövligt.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Verkar inte bättre än att man får hålla sig till "Titan" modellen om man ska köra GPR.. hyffsat snyggt i alla fall. Skall kolla g&g också som Frippe tipsar om. Han verkar ju nöjd. Men Ava har ju tyvärr bara GPR varianten :rolleyes:

Är Powercommander mer eller mindre måste vid slipon montering? Har du skaffat en PC frippe?


Jag kör också med G&G, riktigt nöjd jag med. Du har bild på hur det ser ut på förra sidan i tråden, eller så kan du kolla i mitt garage. Det är kortare än GPR, vilket jag tycker passar på en sån här typ av hoj! Jag har även postat en kass youtube-länk på hur mitt låter. Finns även den på förra sidan.

Rekommenderar G&G!

Vad det gäller powercommander så har jag förstått att det inte är något måste, men visst kan det väl vara kul att ha ändå. Jag är lite sugen på det jag med, men måste läsa på lite mer om det först då jag inte har någon koll alls om det finns några nackdelar eller dylikt!


Passar på att lägga upp min fråga igen som jag la för ett tag sen.. Ni som har miniblinkers, hur har ni gjort framtill? Nå speciella täckplattor? Vill ha tips!
 
Last edited:

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Vad det gäller powercommander så har jag förstått att det inte är något måste, men visst kan det väl vara kul att ha ändå. Jag är lite sugen på det jag med, men måste läsa på lite mer om det först då jag inte har någon koll alls om det finns några nackdelar eller dylikt!

Såvitt jag vet så är den enda nackdelen med powercommander att den kostar ca 3000:- att köpa sen kostar det ca 3000:- yttligare för att bänka och justera in powercommandern.

Har man bara ett slip-on så tycker jag att det är ganska mkt besvär o pengar för liten effektökning.
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Hej jag har varit sugen på en z1000 ett tag, så igår var jag och testade en
z1000 med abs .

Mycket härlig cykel bromsarna var grymma ,hyfsat glöd i motorn , kort sagt
en skön båge. Men den kändes ganska tung... nån som vet vad den väger
kör klar ? ps kolla länken bra sida


http://mysite.mweb.co.za/residents/clasqm/homepage.html
 
Last edited:

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Lämnade in min z1000 för montering av pc och körning i bänk i dag.
 

Edstam

Red
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, -08, röd så klart!
g&g

Ok, allra första gången jag laddar upp en video på nätet (och spelar in någon öht), och jag har en ganska gammal digitalkamera och så var det mörkt. Så jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitén, men här är ett litet smakprov i alla fall! :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=NIApxaWXkI8

Lät ju bra tycker jag! Passar hojjen bra! GPRen e oxo snygg i mitt tycke. Vart handlade ni g&g? Funbike i V-ås? Vad kostande montering och slipon?
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Lät ju bra tycker jag! Passar hojjen bra! GPRen e oxo snygg i mitt tycke. Vart handlade ni g&g? Funbike i V-ås? Vad kostande montering och slipon?

Ja det köptes på Funbike, Jag gav 4000kr för mitt, men jag tror det kostar 4300kr egentligen, dom hade ett på hyllan som jag fick lite rabatt på vid snabb affär!

Montering vet jag inte vad det kostar, jag monterade mitt själv. Bruksanvisningen har bilder, men är svår att förstå pga att den är på italienska. Men de hjälpte mig att översätta den, och då var det inga problem att montera själv. Mycket enkelt!

Ja GPR är även det snyggt, men då skulle jag nog velat att det fanns i kolfiber. Och var aningen kortare...!:tummenupp
 

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Resultatet blev 130.46 hk och 93.37 nm på bak hjulet:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top