Kawasaki Z750/Z1000-tråden

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Så nu har det löst sig med försäkringen, as glad :yoparty

så min undran är vilken av dessa ska jag ha? z750 eller z1000?
är z1000 för tung för att leka med? eftersom jag inte tagit kortet än så får jag ju inte testa en själv o avgöra. har tänkt o ha denna hoj som ska köpas till att träna på lite o köra upp direkt när vädret tillåter på våren och sedan lära mig lite uuiilllllaa o lite stunt :D

så nå tips från nån?


Inte för att vara tråkig, men kör minst en säsong först o lär känna hojen innan du börjar tänka på att uuiilllllla, Ska du stunta så får du köpa ett pizzadrev o då spelar det ingen som helst roll om du har en 750 eller 1000 funkar lika bra med båda. Vill du powerwheela så funkar det lika bra med 750.
Den är inte fullt lika aggresiv, och därmed lättare att bemästra.
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
har fått stop i dräneringsröret som sitter vid bensinlocket. Hittar inte vart den tar vägen, någon som vet vart den mynnar ut?:confused:
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Då det inte var så många som kunde uttala sig om hur Z750 -07 var så åkte jag iväg och bildade min egen uppfattning. Och jag kan väl säga att det står en i garaget nu! :yoparty Men fan vad kallt det var att köra hem den, 44 mil enkel resa!

Nu är jag iaf fullvärdig medlem i tråden, så nu får ni gärna ösa på med info om var man hittar bra system, skylthållare och annat godis :)
 

Bifogat

  • DSC00526.JPG
    DSC00526.JPG
    66.6 KB · Visningar: 199
  • DSC00385.JPG
    DSC00385.JPG
    116.9 KB · Visningar: 167

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Kostnad att strypa? Billigare försäkring när den är strypt? (Inte alltid det går hem...)


kostnaden för att strypa ungefär 3500 regbesiktad å klar. mkt billigare försäkring har den mellanklassförsäkrad hos bilsport å mc betalar 3500 för halvförsäkring eftersom kawa står för vagnskadan, 6500 för hel nästa år. skulle ja ha försäkrat den på deras basförsäkring alltså fullefekt så hadde de kostat 30000 hel/helår.
kööp en:yoparty

Då det inte var så många som kunde uttala sig om hur Z750 -07 var så åkte jag iväg och bildade min egen uppfattning. Och jag kan väl säga att det står en i garaget nu! :yoparty Men fan vad kallt det var att köra hem den, 44 mil enkel resa!

Nu är jag iaf fullvärdig medlem i tråden, så nu får ni gärna ösa på med info om var man hittar bra system, skylthållare och annat godis :)

villl du ha helsystem eller slipon? g&g har ett schysst slipon, har ett själv låter jävligt najs:yoparty
 
Last edited:

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Det räcker gott och väl med ett slipon, annars blir det lite väl dyrt!
Kostnad och utseende på det systemet?
Har du någon ljudfil på hur det låter?

Gillar även detta, någon som har erfarenheter av det?
http://www.youtube.com/watch?v=LMq9h46Xd8M&NR=1

Har ett Akra helsystem som jag tycker låter riktigt bra! Är iofs med kolfiber"burken" men tror nog att du får samma typ av ljud...
Sen finns det ju hur mycket som helst att byta ut på den som gör det där lilla extra. Har inte haft min så länge heller och är otroligt nöjd med den!
Lycka till och hoppas du hittar något skoj till våren!
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc

Bifogat

  • DSC00041.JPG
    DSC00041.JPG
    90.7 KB · Visningar: 183

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Har ett Akra helsystem som jag tycker låter riktigt bra! Är iofs med kolfiber"burken" men tror nog att du får samma typ av ljud...
Sen finns det ju hur mycket som helst att byta ut på den som gör det där lilla extra. Har inte haft min så länge heller och är otroligt nöjd med den!
Lycka till och hoppas du hittar något skoj till våren!

Var har du köpt akra't?
Ja det blir att personifiera den lite under vintern, ska bli kul!
en fin hoj som går att göra ännu läckrare :tummenupp


de kostar runt 5k har ja för mig, finns en testvideo på deras hemsida

Ok, får lyssna när jag kommer hem från jobbet, inte så populärt om jag drar igång en ljudfil med ett system, här på kontoret :D

Edit: Nu har jag lyssnat, helt ok! Men jag tycker nog att akra't är något snyggare i designen. Allra helst i det utförande som är i länken jag angav. Ska söka runt lite efetr det, om någon vet var man hittar det till bäst pris så säg till :)
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Kom nyss hem från Funbike med ett g&g-slipon. Ville egentligen ha akra men det skiljde för mycket i pris. Men jag fattar inte vad man ska göra med dom där 2 vajrarna som sitter i/på originalburken? Någon som vet vad jag menar?

Och så behöver jag hjälp/tips på hur ni monterat miniblinkers. Har sådana hemma men hålen fram för original är ju något större än vad miniblinkarna är.
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Kom nyss hem från Funbike med ett g&g-slipon. Ville egentligen ha akra men det skiljde för mycket i pris. Men jag fattar inte vad man ska göra med dom där 2 vajrarna som sitter i/på originalburken? Någon som vet vad jag menar?

Och så behöver jag hjälp/tips på hur ni monterat miniblinkers. Har sådana hemma men hålen fram för original är ju något större än vad miniblinkarna är.


va fick du ge för sliponet? dom har ja lliggandes under sadeln:tungan
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
va fick du ge för sliponet? dom har ja lliggandes under sadeln:tungan

Jag fick ge 4000kr. Men jag börjar redan ångra mig lite, mer sugen på akrapovic. Får se om jag lämnar tillbaks det imorgon.

Ja det var det jag trodde, förstod inte först vad bilderna menade!
Sen sitter det nå metallbitar med 2 skruvar på vardera vajer va? Alltså där under sadeln?

Måste fundera ordentligt om jag vill ha det eller ej. Det är shysst, men jag var så inne på akrapovic, är rädd att jag ska ångra mig!
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Jag fick ge 4000kr. Men jag börjar redan ångra mig lite, mer sugen på akrapovic. Får se om jag lämnar tillbaks det imorgon.

Ja det var det jag trodde, förstod inte först vad bilderna menade!
Sen sitter det nå metallbitar med 2 skruvar på vardera vajer va? Alltså där under sadeln?

Måste fundera ordentligt om jag vill ha det eller ej. Det är shysst, men jag var så inne på akrapovic, är rädd att jag ska ångra mig!

ok, de e inge fel på g&g men acrat e ju snyggare, har sj funderingar på att byta ut mitt g&g mot ett helsystem från acra men de får plånboken avgöra:rolleyes:

dom där metallbitarna är nå stopp av nå slag tror ja.
 
Last edited:

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
ok, de e inge fel på g&g men acrat e ju snyggare, har sj funderingar på att byta ut mitt g&g mot ett helsystem från acra men de får plånboken avgöra:rolleyes:

dom där metallbitarna är nå stopp av nå slag tror ja.


Fan vad jag velar, men nu funderar jag på att behålla g&g i alla fall. Rätt snyggt när det är ganska kort. Och så gillar jag färgen på det. Det skiljer ca 2200kr för att få ett akra istället, dom pengarna kanske man kan göra nå roligare för.

Tyckte du det var svårt att få ur db-killern? Jag lyckas då fan inte, kanske är för klen!:näsblod
 

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Var har du köpt akra't?
Ja det blir att personifiera den lite under vintern, ska bli kul!
en fin hoj som går att göra ännu läckrare

Jag har bara haft min i ca 1 månad och allt satt på den när jag köpte den.
Akra helsystem vette tusan om man behöver egentligen men jag tror det kostar runt 13000:-. Finns ju många slip-on hos Bikestop (tror dom hette så) i linköping. Har rätt mycket roligt där och vettiga priser verkar det som.
Vill hitta något roligt till hojjen nu som man kan hålla på med under hösten! Några tips??

Får skicka ut en länk sen när du testat ljudet på den!
 

friippe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2007
Ort
västerås
Hoj
-06 Ktm 625 smc
Fan vad jag velar, men nu funderar jag på att behålla g&g i alla fall. Rätt snyggt när det är ganska kort. Och så gillar jag färgen på det. Det skiljer ca 2200kr för att få ett akra istället, dom pengarna kanske man kan göra nå roligare för.

Tyckte du det var svårt att få ur db-killern? Jag lyckas då fan inte, kanske är för klen!:näsblod


de är faktist najs när man får på de å ljudmässigt tror ja inte de e så stor skillnad, å 2200 kan man köpa mkt annat roligt för:yoparty
har ingen erfarenhet av db-killern de va funbike som monterade systemet.
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag har bara haft min i ca 1 månad och allt satt på den när jag köpte den.
Akra helsystem vette tusan om man behöver egentligen men jag tror det kostar runt 13000:-. Finns ju många slip-on hos Bikestop (tror dom hette så) i linköping. Har rätt mycket roligt där och vettiga priser verkar det som.
Vill hitta något roligt till hojjen nu som man kan hålla på med under hösten! Några tips??

Får skicka ut en länk sen när du testat ljudet på den!

Jag har ingen aning om hur man lägger ut en ljudlänk, men lyckas jag så skickar jag upp en!

Vad det gäller vintertips så har jag inga tyvärr.. Släng på en sån där kåpa under hojen kanske? Det är snyggt tycker jag.

Nån aning om var man kan hitta en lite skylthållare som har hållare för miniblinkers också?

de är faktist najs när man får på de å ljudmässigt tror ja inte de e så stor skillnad, å 2200 kan man köpa mkt annat roligt för:yoparty
har ingen erfarenhet av db-killern de va funbike som monterade systemet.


får åka och be dom om hjälp idag efter jobbet :tummenupp
 
Last edited:

Ahead

Ny medlem
Gick med
13 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1 -07
Jag har ingen aning om hur man lägger ut en ljudlänk, men lyckas jag så skickar jag upp en!

Vad det gäller vintertips så har jag inga tyvärr.. Släng på en sån där kåpa under hojen kanske? Det är snyggt tycker jag.

Nån aning om var man kan hitta en lite skylthållare som har hållare för miniblinkers också?

Nä jag tänkte mest på Youtube... Svårt iofs att få till ljud bra där tycker jag men man får iaf en uppfattning...

Hade faktist tänkt att fixa en sån kåpa under motorn. Ser lite bättre ut helt klart! Fast jag är osäker om jag kan få dit en pga avgassystemet... Går ner lite mycket tycker jag när jag kollat. Men det ska iaf kollas upp!

Jag har letat en del på Ebay här i Europa och framförallt i USA. Finns väldigt mycket roliga saker där borta att slänga på hojjen.
www.Bikeshop.se har styling och sånt till vettiga priser verkar det som. Har aldrig handlat där själv men inte hört något dåligt om det iaf.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top