bullysmile
Killing time? time kills you!
hur gammal e du och hur länge har du haft kortet?
ingen som kan säga vad de ger för sin z750?
fy fan vad förbannad jag blir.
ringde if, folksam och trygg-hansa idag o kollade upp vad en z750 skulle kosta i försäkring för mig. 36-58 000 kr hel/helår. alltså det är nästan mer än vad jag tänkt o köpa hojjen för :S
blir så irriterad att jag funderar på att skita i o lägga ut en massa pengar på kk:et bara köpa en hoj o ställa av den o köra utan försäkring. på senaste tiden har man fan insett att vara en normal person som följer systemet och svenska lagar kostar en själv bara en massa pengar.
orka bry sig längre, fan livet e kort och trist så varför ha det tråkigt livet ut. åker hellre hoj o har kul om det är det sista jag gör istället för att aldrig få göra det. finns pundare som får hjälp på grund av sina skador så varför skulle inte staten betala mig också om jag så blir tvungen o åka rullstol hela livet.
finns det nån lösning eller väg jag kan gå för att komma undan relativt billigt så skicka gärna ett privat inlägg om du inte vill skriva det här. för som det ser ut nu så köper jag en hoj under sommaren o riktiga skydd o hjälm o bara kör.
vill verkligen inte detta men verkar inte ha nå annat val, till och med försäkrings snubbarna garvade när de såg sifforna innan de sa dem. ena killen trodde datasystemet de har hade pajat men efter mycket pillande insåg han att det var de siffrorna som gällde.
fy fan vad förbannad jag blir.
ringde if, folksam och trygg-hansa idag o kollade upp vad en z750 skulle kosta i försäkring för mig. 36-58 000 kr hel/helår. alltså det är nästan mer än vad jag tänkt o köpa hojjen för :S
Kolla vad Bilsport Mc ska ha jag betalar 9500 hel/hel och 3200 halv/hel för min z1000 -06 är 23
ringde dem för en z750 -04 och fick detta pris hel/helår 29 000 halv/helår 13 000
nämnde att jag har en "vän" som e 23 och har en försäkring hos dem på en z1000 för 9500 hel/helår men hon nekade det och man hörde att hon tyckte det var jobbigt att snacka mer om det.
varför jag liksom. vilket jävla skit helvete man har o göra med jämnt. frågade bara om trafikförsäkring men de hade inte bara trafikförs. sa de :S
Det är ju helt säkert för att du bor i Sthlm. Jag betalade halv/hel 9500 ungefär på bilsportmc. Jag bor i Umeå och är 21.
har du kollat vad Folksam tar för enbart trafikförsäkring? Du bör ju då iof ha tillgång till ett vetigt garage o ställe den i. Annars så tycker jag det är ett ganska bra alternativ till halv o ha den bara trafikförsäkrad då risken för att någon ska sno hojen trots allt inte är så stor.
Kom dock ihåg att det kostar att ligga på topp....
så nå tips från nån?
Tja , jag har ju en Z750, den är min första "riktiga" hoj, hade en CB750 först o körde upp på.
Är jäkligt nöjd med min Z. man vill ju iof alltid ha lite mer kraft. Men på den här typen av hoj så är ju det roliga att köra riktigt kurviga vägar o då funkar 750 riktigt bra.
Om hojen toppar 230 eller 260 e ju ganska ointressant då det blåser som fan när man kommer en bit över 200 ändå. Hellre då ha en lite lättare o kanske mer lättsvängd hoj.
Ska tilläggas att jag inte har kört någon Z1000, kanske är som natt o dag om man jämför 750 o 1000, men tror iallafall inte det skiljer så förbaskat mö på dom på en kurvig väg.
Så nu har det löst sig med försäkringen, as glad
så min undran är vilken av dessa ska jag ha? z750 eller z1000?
är z1000 för tung för att leka med? eftersom jag inte tagit kortet än så får jag ju inte testa en själv o avgöra. har tänkt o ha denna hoj som ska köpas till att träna på lite o köra upp direkt när vädret tillåter på våren och sedan lära mig lite uuiilllllaa o lite stunt
så nå tips från nån?
Ja, själv har jag bara kört z1000 -06. Valde den just för effekten. Jag tror det skiljer en hel del i vridet/accelerationen... 95,6 Nm mot 75 Nm som det är på 750. Viktskillnaden är bara 3 kg! Självklart en personlig fråga men när jag köpte min ny så tyckte jag att det var värt 10 tkr extra för 17 hk extra
Har möjligen varit uppe innan, men orkar inte läsa hela tråden...
Sugen på en Z750 -07, och eftersom jag bara blir 18 skulle denna då strypas. Någon som har erfarenhet? Pris?
Den gröna 07:an är såå snygg!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |