Under förarsadeln på den vänstra sidan. Ligger i ett svart plastfodral. Det är väldig svårt att se den samt att få upp den för det är kablar och annat skräp som ligger i vägen
Jepp där låg dom. Fan att man kan vara så blind
Under förarsadeln på den vänstra sidan. Ligger i ett svart plastfodral. Det är väldig svårt att se den samt att få upp den för det är kablar och annat skräp som ligger i vägen
Är på jakt efter nya backspeglar till hojen, vill bli av med musse pigg öronen
Var först inne på att skaffa ett par som man fäster i styränden för att få så "lite backspeglar" som möjligt men sen snubblade jag över de här, riktigt läckra o går fint ihop med Z:ans lite kantiga design. Enda problemet är att de kostar 119 euro plus frakt styck.
Någon som sett några liknande någonstans till ett lite rimligare pris?
Har också sneglat på dom. Skulle som sagt passa riktigt bra men hur betäller man dom? Jag har sett dom på Rizoma men därifrån går dom inte att betälla eller??
Grymt snygga men frågan e ju om dom funkar, dom e ju rätt små.
Nån av er här på tråden som har bänkat eran z1000??
Jag har en -06 och var å bänkade min häromkvällen, och resultatet blev 127,82 på bakhjulet!!
Och då har jag inte fixat med den nånting, ingen pc3 eller slip-on eller nånting...
Frågade om detta var möjligt eller om dom kan ha gjort något fel i bänkningen, eftersom det i motorn enligt papprena är 127 hk i motorn
Men det va inget fel i det dom gjorde utan det kan vara ett så stort "spann".
Dom sa att jag hade ett bra exemplar och att jag kört in den hårt och bra när jag tog ut den...
Inte mig emot alls om det är rätt siffror! Tvärtom!!
Man va ju skapligt nöjd när man åkte därifrån
Undrar bara som sagt om det är nån annan här som har bänkat sin och vad siffrorna har visat då??
Kan nog stämma. Jag bänkade min 750 till 100 hk på bakhjulet. Och tusen kubikaren ska ju ha ca. 25-30hk mer
Kan nog stämma. Jag bänkade min 750 till 100 hk på bakhjulet. Och tusen kubikaren ska ju ha ca. 25-30hk mer
Ja, men 750 har ju ca 110 hk i motorn och man brukar ju dra av 10% så får man ungefär... Så det stämmer ju på din då om du fick 100 på bakhjulet.
Men jag har på min z1000 127 i motorn, och fick resultatet 127.82 på bakhjulet! Om jag drar av 10% på mina 127 så hamnat jag på ca 114 på bakhjulet.
E du me? Det är ju liksom lite skillnad där...
Vilket också bör betyda att jag har ca 140 hk i min motor utan att ha rört den, vad gäller trimning... Det är DET som jag tycker verkar mycket!
Men det får gärna stämma...
Okey,jag köper den direkt
På tal om köpa. Jag vill köpa en Orange Z 1000 03-04
Jag har precis sålt min baby Z
Haha! Ja, jag ska ju faktiskt sälja min...har bara inte lagt ut nåt på blocket ännu. Så hojta till om du är intresserad....
Min är svart... Orange?? Vafför de?? Svart är ju bra mkt hetare, tycker jag!
Min förra var svart, känns lite tråkigt att köpa samma färg igen
Nån av er här på tråden som har bänkat eran z1000??
Jag har en -06 och var å bänkade min häromkvällen, och resultatet blev 127,82 på bakhjulet!!
Och då har jag inte fixat med den nånting, ingen pc3 eller slip-on eller nånting...
Frågade om detta var möjligt eller om dom kan ha gjort något fel i bänkningen, eftersom det i motorn enligt papprena är 127 hk i motorn
Men det va inget fel i det dom gjorde utan det kan vara ett så stort "spann".
Dom sa att jag hade ett bra exemplar och att jag kört in den hårt och bra när jag tog ut den...
Inte mig emot alls om det är rätt siffror! Tvärtom!!
Man va ju skapligt nöjd när man åkte därifrån
Undrar bara som sagt om det är nån annan här som har bänkat sin och vad siffrorna har visat då??
Jag körde med helsystem,K&N filter,PCIII och lättat hojen en hel del. (06:a)
Hade inga som helst probs med att hänga med R1r och RSV1000R upp till 220km/h. Därefter tappade jag lite p.g.a. vindmotståndet.
Så gott om effekt finns det från början. Blir bra mycket mer med ett helsystem och PCIII. Körde de första 50 milen på en flygraka, riktigt hårt. Finns många teorier om det här med inkörning. Men på mina hojar så har maskineriet gått riktigt bra after att jag kört in dom hårt.
Här är en bild efter några hundra mil på mätaren... Kostnad 50000kr
Nja, ambulans till Lidköping. Nyckelbenet sticker upp 2 cm på vänster sida. Ena axeln 1 cm kortare. Ingen känsel i axeln. Hjärnskakning. Annars helt ok.Ja, det ligger nog nånting i det du säger om att köra in dom hårt. Det är ju det man har hört genom andra också... På en flygraka, den va skön!
Ingen skön bild dock! Hoppas det gick bra med dig bara...
Den vita var sjukt snygg
Tjenare alla Z ägare
Ska nu ta o köpa mig en sådan läcker Z men är sugen på en Z1000 men funderar lite över försäkringen. Hur pass mycket skiljer det sig i försäkringen mellan en Z750 och en Z1000? För i värsta fall får det bli en Z750.
Läst igenom det mesta i tråden o hoppat över visa sidor men inte stött på denna fråga.
Finns det nåt annat jag bör veta om Z modellerna så säg gärna det så man inte köper en årsmodell med barnsjukdomar eller annat jobbigt som får en o tappa intresset o glädjen för en sådan läcker hojj framöver,
MVH
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |