Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Gjorde det häromdagen på min Z1000. Det är gummipluggar med "hullingar" inuti. Jag gjorde som så att jag ställde mig ovanför och tröck neråt...
Precis som du säger så sitter den fast en hel del, men jag tog helt enkelt i
och det gick jättebra. Den låssnade precis som den borde och jag kunde
fortsätta "rensa"!! :tungan

Nu vet jag inte om det är absolut rätt sätt men jag kan verkligen inte tänka
mig nåt annat sätt. Man kommer ju inte åt dom.
Gör som du gjorde men ta i lite mer helt enkelt!

Lycka till! :tummenupp

Tackar tackar.
Det funkarde:) Och snyggt blev det oxå.
Hur gjorde du med hålen? Man borde kanske täcka dom med tanke på all el som ligger där. Här är en bild med:[/QUOTE]

Jag har inte täppt till dom hålen något just för att på min (har en -06:a, glömde säga det) så går elen längs med bakre sadeln, och inte under sadeln.
Så det ska väl inte vara någon fara, vad gäller min hoj iaf. Vet inte med din, om det är annorlunda på -07:an...

Vad ska du sätta upp där nu då? Vart har du beställt/köpt ifrån?

hihihihdu har fattat vinken.. har ajg sagt något..

jepp jag vill ha den grönmetalic:)
får se om det blir en 07 eller 08.. fick nyss höra att 08 oxå kommer i grön:D:D

Ja, jag kommer ihåg att du skrev att du ville den gröna, och att det va lite därför du en inne på just 750, eftersom den inte finns på 1000 kubikarn.

Menar du att den gröna kommer att finnas på 1000 kubikarn -08?? :confused:
Vore ju grymt! :yoparty Då lär det bli byte för min del vill jag lova!! :tungan

Last edited:

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Honda 1000rr 08
Vad ska du sätta upp där nu då? Vart har du beställt/köpt ifrån?[/QUOTE]

På -07:an så e den bakre delen full knökad med el så får nog täcka dom med någon genomskinlig tejp eller nått om man nu skulle råka köra i regn nån gång. Jag gör nog det så enkelt för mig så att jag bara skruvar upp skylten i hjulhuset.

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Vad ska du sätta upp där nu då? Vart har du beställt/köpt ifrån?

På -07:an så e den bakre delen full knökad med el så får nog täcka dom med någon genomskinlig tejp eller nått om man nu skulle råka köra i regn nån gång. Jag gör nog det så enkelt för mig så att jag bara skruvar upp skylten i hjulhuset.[/QUOTE]

Ok, jag då är det väl bäst att täcka över hålen på nåt sätt.
Snyggt blev det iaf. Vet själv när jag satte upp min nya bakdel, blir en helt annan hoj! :tummenupp

Jag beställde från bikersneed där dom har en hel del bra saker... Rimliga priser också!

Jag tänker på blinkers också, om du köpt mini blinkers med fästen eller så?

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Honda 1000rr 08
Det ultimala hade vart å fixat ett bakljus med integrerade blinkers som jag sett till -06:an, men det verkar som om det inte kommit än. Men jag ska se om jag hittar några snygga utv. självhäftande diod blinkers som man slänga på. Men tills dess blir det väl att slänga ut benet när man ska svänga. Vad beställde du för något till din???

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Det ultimala hade vart å fixat ett bakljus med integrerade blinkers som jag sett till -06:an, men det verkar som om det inte kommit än. Men jag ska se om jag hittar några snygga utv. självhäftande diod blinkers som man slänga på. Men tills dess blir det väl att slänga ut benet när man ska svänga. Vad beställde du för något till din???

http://www.ermax.fr/images/PDF/RV_Z1000.pdf

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91

Beställde från bikersneed. Finns på deras sida hur det ser ut till olika hojar.
Men jag läste om Ermax nu, och det är ju ett heöt klart bättre och snuggare val! :tummenupp
Men vad det kostar vet jag inte, såg inte nåt pris på bikersneed´s hemsida!
Hade jag kollat lite bättre hade jag beställt dom...

Bifogat

• 22-451z1000[1].jpg
    22-451z1000[1].jpg
    14.8 KB · Visningar: 141

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
svart z1000 Abs inköpt

Sådär ja. Nu efter mycket tänkande så är den nu beställd och jag kan hämta ut den på fredag. Beställde även nya pipor från laser. Är det någon som har erfarenhet av Laser ? Hur ska jag köra in motorn?

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Honda 1000rr 08
Sådär ja. Nu efter mycket tänkande så är den nu beställd och jag kan hämta ut den på fredag. Beställde även nya pipor från laser. Är det någon som har erfarenhet av Laser ? Hur ska jag köra in motorn?

Grattis:tummenupp Har ingen erfarenhet från laser men dom lär ju låta riktigt gott. Glöm inte att lägga upp bilder på den när du fått hem den.
Finns många olika teorier hur en motor skall köras in men sök runt lite på forumet, lär ju finnas en hel del trådar om det. Grattis ännu en gång till en riktigt rolig hoj.

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
tackar. Jag hoppas jag blir nöjd men det tror jag. Hur körde du in din hoj?

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Honda 1000rr 08
tackar. Jag hoppas jag blir nöjd men det tror jag. Hur körde du in din hoj?

Dom första 10 milen körde jag väldigt lugnt. Men sedan ökade jag succsesivt. Jag försökte att undvika att dra på låga varv och växla mycket.
Men det e verkligen inte lätt. Vad sa dom där du köpte den då?

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
dom sa att jag skulle hålla mig under 7000 rpm de första 100 milen men det tycker jag låter konstigt.

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
dom sa att jag skulle hålla mig under 7000 rpm de första 100 milen men det tycker jag låter konstigt.

Det är väl lite delade meningar om det där med att köra in hojar. Framför allt dom lite sportigare hojarna...
Pratade med en mc meck förra året innan jag köpte min sprillans nya z1000 -06. Han sa att jag bara skulle köra på, gärna varva den en hel del också! Han sa att dom e körda så pass mycket i bänken innan dom släpper ut dom i affärerna. Att dom till och med mår bättre om man kör lite hårdare (som vanligt :D ).

Vet att jag själv va uppe i varvstopp 3 ggr dom första 100 milen!
Har inte märkt några tecken på slö moter eller så...
Ja,ja... Det är ju vad jag har hört iaf.

Grattis till nya pärlan! :tummenupp

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
Såld!! Z1000-06

Ja, jag kommer ihåg att du skrev att du ville den gröna, och att det va lite därför du en inne på just 750, eftersom den inte finns på 1000 kubikarn.

Menar du att den gröna kommer att finnas på 1000 kubikarn -08?? :confused:
Vore ju grymt! :yoparty Då lär det bli byte för min del vill jag lova!! :tungan

nja det vet jag i och för sig inte,men på 750 skulle den komma i grön, (i tyskland i alla fall) sen kan vi ju se vad svenskarna tar in...

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
]
Det som du skrev passar mig bra. Ha ha ha. Bytte du olja
själv innan 100 mila servicen?

Hehe, ja, passade bra va! :tummenupp

Nepp, böt inte själv innan servicen. Det gjorde dom På 100 mila servisen...

nja det vet jag i och för sig inte,men på 750 skulle den komma i grön, (i tyskland i alla fall) sen kan vi ju se vad svenskarna tar in...

Ja, det lär nog vara samma som i Tyskland, för i regel så hämtar vi dom därifrån...

Den gröna har ju funnits på 750:n under alla år, men försvann från 1000 efter -03:an. Därför jag blev lite till mig när du skrev som du gjorde. Trodde du mena 1000 kubikarn i grön... :(

Får hoppas dom skärper till sig när det gäller det!
Det finns ju ett skäl till att färgen kallas "Kawa grön"!!

Last edited:

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Nya blink, rensad bak och en liten vindkåpa.

Bifogat

• PICT0181 LL.jpg
    PICT0181 LL.jpg
    137.4 KB · Visningar: 144
  • PICT0177 LL.jpg
    PICT0177 LL.jpg
    133.5 KB · Visningar: 172
  • PICT0175 LL.jpg
    PICT0175 LL.jpg
    124.4 KB · Visningar: 122
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping