Kawasaki Z750/Z1000-tråden

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Vart beställde du det ifrån?


Jag köpte hojjen på Motoport här i holland och dom beställde det från Laser.Fast jag tycker 7 veckor är attans lång tid att vänta på det fast å andra sidan gillar jag verkligen designen och tycker det är värt att vänta på. Risken finns ju med nya prylar att det kommer att ta längre tid än dom säger,,

Vart beställde du det ifrån?

En annan fråga, har du ställt om fjädringen på din Z1000?? har hört att man ska göra det..
Jag beställde även skylthållare till bågen fast jag vet inte när den kommer, kanske den redan sitter på när jag hämtar hojjen imorgon...
 
Last edited:

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
En annan fråga, har du ställt om fjädringen på din Z1000?? har hört att man ska göra det..
Jag beställde även skylthållare till bågen fast jag vet inte när den kommer, kanske den redan sitter på när jag hämtar hojjen imorgon...[/QUOTE]

Nä det har jag inte. Upplever inte att den e för mjuk. Iaf inte med min körstil och min ynka 67kilo. Men jag har också hört att vissa justerat fjädringen på sina Z1000.
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
En annan fråga, har du ställt om fjädringen på din Z1000?? har hört att man ska göra det..
Jag beställde även skylthållare till bågen fast jag vet inte när den kommer, kanske den redan sitter på när jag hämtar hojjen imorgon...

Nä det har jag inte. Upplever inte att den e för mjuk. Iaf inte med min körstil och min ynka 67kilo. Men jag har också hört att vissa justerat fjädringen på sina Z1000.[/QUOTE]


ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??
 

Gelsi

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda 1000rr 08
Nä det har jag inte. Upplever inte att den e för mjuk. Iaf inte med min körstil och min ynka 67kilo. Men jag har också hört att vissa justerat fjädringen på sina Z1000.


ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??[/QUOTE]

Sjukt nöjd:tummenupp Hoppas du blir det med.

En fråga. Fick ni med några verktyg när ni köpte hojen?
Själv fick jag inte med ett enda.
 
Last edited:

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??

Sjukt nöjd:tummenupp Hoppas du blir det med.

En fråga. Fick ni med några verktyg när ni köpte hojen?
Själv fick jag inte med ett enda.[/QUOTE]
jag tror inte jag fick några verktyg:va kommer fan inte ihåg! får kolla upp det.
 

Regno MC

Rauken81
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Tumba
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Sjukt nöjd:tummenupp Hoppas du blir det med.

En fråga. Fick ni med några verktyg när ni köpte hojen?
Själv fick jag inte med ett enda.
jag tror inte jag fick några verktyg:va kommer fan inte ihåg! får kolla upp det.[/QUOTE]


Leta nogrant under sadeln. Jag kollade också när jag tog ut min. Hittade dom av en slump när polarens hoj "dog" under en körning, låg lite smått gömda i ett litet fack under sadeln, typ ett halvår efter...

Kolla lite igen. Jag kör visserligen en -06:a, kanske är annorlunda med -07:an..
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
ok då ska jag nog klara mig med mina 73 kilo :) annars är det väl bara att ändra instälningen ,,, men du är nöjd annars med bågen??

Sjukt nöjd:tummenupp Hoppas du blir det med.

En fråga. Fick ni med några verktyg när ni köpte hojen?
Själv fick jag inte med ett enda.[/QUOTE]

Jag återkommer ikväll om det är några verktyg med.. bara ett par timmar kvar tills jag kan hämta den :yoparty
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
En fråga. Fick ni med några verktyg när ni köpte hojen?
Själv fick jag inte med ett enda.[/QUOTE]
Så ja nu har jag hämtat bågen. Har inte kört så mycket men det känns attans bra. Fick med verktyg attans svårt att få loss dem och ännu svårare att få tillbaka dem igen men de fanns där iallafall.
 

Zweed

Lost in Holland
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Holland
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2007 Samt en Bandit 600n
Asså. Dom måste glömt att skicka med det till min då. Vart låg dom då?

Under förarsadeln på den vänstra sidan. Ligger i ett svart plastfodral. Det är väldig svårt att se den samt att få upp den för det är kablar och annat skräp som ligger i vägen
 

smorgos

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Ort
0325-
Hoj
Z750 -04
Är på jakt efter nya backspeglar till hojen, vill bli av med musse pigg öronen:mad:

Var först inne på att skaffa ett par som man fäster i styränden för att få så "lite backspeglar" som möjligt men sen snubblade jag över de här, riktigt läckra o går fint ihop med Z:ans lite kantiga design. Enda problemet är att de kostar 119 euro plus frakt styck:näsblod.
Någon som sett några liknande någonstans till ett lite rimligare pris?
 

Bifogat

  • backspegel.jpg
    backspegel.jpg
    27.1 KB · Visningar: 184
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top