Kawasaki Z750/Z1000-tråden

dv81

Ny medlem
Gick med
6 May 2015
Hoj
Z1000 -04, CB400-83
Om någon finns i hyfsat närhet till Mariestad som kunde tänka sig, mot vettig ersättning byta lampa med mig inför regbes. och sen byta tillbaka efter så vore det oerhört tacksamt. Kan köpa en eftermarknadslampa som lär funka på varenda vanlig besiktning som helst efteråt för 1000:- Men den lär nog inte gå igenom reg.bes. En ny original får jag för 3900:- vilket känns bra surt...

Lovar bjuda på nåt redigt gött meckarfika isåfall! =)

Robbs

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Hoj
2016, Ducati Scrambler Icon
Yeeeeees!!!!
Tog kortet igår, vilken härlig känsla. Kvällsturen har nog aldrig varit så avslappnad och skön innan.
Som privatist så hade jag inte oddsen med mig, speciellt inte då jag körde som nr6 av 7 och samtliga gick vidare till trafik före mig...snacka om nervöst!

Men nu...total lycka!:tummenupp

slice

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Hoj
Ingen än
Chansar på att jag kan skriva detta här, men är på jakt efter en Z750 orange 07-10 i någorlunda närheten av nybro/kalmar. för köp, någon som funderar på att sälja?

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Goder afton mina herrar, slog till på en Z1000 -11 med akra helsystem och strösslad med en massa lull-lull från rizoma. Jävligt nöjd :tummenupp

Jag undrar dock om jag kanske borde bänka den? Förra ägaren sa att han hade pratat med bike i trollhättan som påstod att det inte var nån fara för motorn men man kan ju tycka att den borde gå snålt när det blir så pass öppet. Nån som vet nått om det?

Bifogat

• 7658533264.jpg
    7658533264.jpg
    242.4 KB · Visningar: 104

RobinK1983

Ny medlem
Gick med
17 May 2015
Hoj
Kawasaki Z1000 ABS 2009
Tog kortet i måndags och köpte cykeln igår. Varit ute hela dagen idag. Väldigt förvånad över hur extremt lättkörd den är.

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Då har man köpt sin första hoj så denna tråden var ju guld att hitta. Många bra idéer och tips&trix. Leverans i början på nästa vecka. Dryyygt att vänta. Bjussar på en bild oxå. Kanske någon här som haft den tidigare? Z750R från 2012.

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Hoj
Kawa Z1000SX
Goder afton mina herrar, slog till på en Z1000 -11 med akra helsystem och strösslad med en massa lull-lull från rizoma. Jävligt nöjd :tummenupp

Jag undrar dock om jag kanske borde bänka den? Förra ägaren sa att han hade pratat med bike i trollhättan som påstod att det inte var nån fara för motorn men man kan ju tycka att den borde gå snålt när det blir så pass öppet. Nån som vet nått om det?

Bänka! Borde gå för snålt med helsystem utan att justera bränsletillförseln

Maan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2015
Hoj
2014, Kawasaki Z1000
Ny på forumet och nybliven ägare till en Z1000 från 2014...provar här med ett första inlägg.
Är det någon här som vet hur svårt/enkelt är det att lyfta tanken för att tex installera en Power commander, nåt särskilt man bör se upp med eller tänka på?

Mackist

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2014
Hoj
Kawasaki Z1000SX 2014 Silvergrå, ZX-6R 1996 Såld, Er-6n Såld
Varför ska du lyfta tanken? Ska den inte ersätta befintlig databox? Kanske är jag som är ute och cyklar....

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville

Jag skulle definitivt montera på PC och bänka om jag hade helsystem.
Det är en stor risk att den går för snålt.

Patlo911

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2011
Hoj
Z1000 -11, GSX 750 ES -83
Tack för svaren om bänkning, jag får nog helt klart krypa till korset och hosta upp de lusentapparna :)
För den som är intresserad är priserna på Beviks:

"En PC-V kostar 4230, montering 1000kr.
Mappning i bänken kostar 2900 kr."

Det visade sig dock att de inte hade några tider på förrän tidigast 30/7 men det borde väl inte vara några större problem att köra fram till dess även om den går snålt eller? Jag ska dessutom bort på semester fyra veckor så då blir det inget köra alls.

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Snart dags att byta beläggen i fram på min Z1000 2010. Vilka har bytt och vad har ni satt på för några?
Något märke man skall undvika?

Bowin

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2015
Hoj
2012 Kawasaki Z750R
Nåt särskilt man bör tänka på/undvika gällande skötsel och tvätt när man har en mattsvart lack?

uaZ1000

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2015
Hoj
Z1000 2010
Zx-10 kammen, passar den på en z1000?
Den borde va lite vassare väl

Last edited:

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Hoj
Nippon Power baby!
Tja! Matta lacker är lite bråkiga. Detta är vad jag fick lära mig:

Mild avfettning gäller. Tvättmedlet skall vara fritt från vax. Sämsskinn direkt efter tvätten för att slippa kalkfläckarna.
Matta lacker är jävligt läckra men riktigt jobbiga att hålla efter. Högglansiga lacker är lite mer förlåtande.

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Hoj
Nippon Power baby!
Nåt särskilt man bör tänka på/undvika gällande skötsel och tvätt när man har en mattsvart lack?

Tja! Matta lacker är lite bråkiga. Detta är vad jag fick lära mig:

Mild avfettning gäller. Tvättmedlet skall vara fritt från vax. Sämsskinn direkt efter tvätten för att slippa kalkfläckarna. Inget vax efteråt!

(Det skall tydligen finnas specialvax för matta lacker numera, kanske är värt att kolla på)

Matta lacker är jävligt läckra men riktigt jobbiga att hålla efter. Högglansiga lacker är lite mer förlåtande.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0