Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
tvåhjuling
Ermax Belly Pan på plats, suverän pass form som vanligt.
Nya däck skall på nästa vecka, Pirelli Strada i samband med service.

Riktigt fint ju.Får jag fråga vad den kostade?Är den billigare än Kawa original?
Skulle du kunna lägga upp en bild från sidan?Ska du sätta dit orangea fälgringar också?Många frågor,funderar själv på en bellypan.

En sak till:det är fanimej som sex det här med Kawas Z-modeller,man flinar och mår gott hela tiden.

Ride On

Putteputte

Putte
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
2009, Kawasaki Z 750
Det stämmer inte:va Johans MC har en grön/svart 2009 i hallen med ABS och den är INTE såld:yoparty
Var förbi där alldeles innan stängning idag:tummenupp

Fel! Den är visst såld.:)
Jag skall hämta den imorgon:tummenupp
Jag hade inte tänkt ha ABS men jag fick ett kanonpris så jag kunde inte låta bli. Och med vetskapen att behöva vänta tills februari på en utan ABS blev valet enkelt.:yoparty

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
tvåhjuling
Jag hade inte tänkt ha ABS men jag fick ett kanonpris så jag kunde inte låta bli. Och med vetskapen att behöva vänta tills februari på en utan ABS blev valet enkelt.:yoparty

Grattis till ett bra val !
Ett hallelulja moment så att Zäga :D
Ser fram emot fina bilder på den grön/svarta.

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ermax Belly Pan på plats, suverän pass form som vanligt.
Nya däck skall på nästa vecka, Pirelli Strada i samband med service.

Hur mkt kostade din Belly Pan hem till brevlådan?

Ingen som har en passande z1000 -03? om inte annat kan jag låna den i höst och du får tillbaka 1 extra i glasfiber :)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Riktigt fint ju.Får jag fråga vad den kostade?Är den billigare än Kawa original?
Skulle du kunna lägga upp en bild från sidan?Ska du sätta dit orangea fälgringar också?Många frågor,funderar själv på en bellypan.

En sak till:det är fanimej som sex det här med Kawas Z-modeller,man flinar och mår gott hela tiden.

Ride On

Jag betalade 2000:- för Belly Pan, Under Tray i Orange 1000:- med skylt hållare.
Beträffande fälgringar så visst vore det snyggt, dock har jag inte sett någon som lyckats göra en 100% montering.

Visst är det Porr med Z:eek:rna.:yoparty

Bifogat

• sidaz750.JPG
    sidaz750.JPG
    197.2 KB · Visningar: 116

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS

Grattis och välkommen i gänget:)

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Till er som äger Z1000 (vet inte om det är samma på Z750) 07-08 vill jag slå ett slag för en hugger!! Utan den så kommer ni att blästra både sving och stötdämpare:näsblod DYRT:mad: Hur man kunde rationalisera bort den 07-08 begriper jag inte:va

PUIG har snygga sådana med perfekt passform, kolla mitt Garage, ermax hade enbart lackade, tyckte dock det blev för mycket färg med en lackad Hugger.:)

Synd att inte 08:rna av Z1000 finns i Orange:D

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Har ett underligt transmissionsljud på 6ans växel, hör det klart och tydligt på lägre varv men försvinner sedan (?) kanske pga vindbrus etc.

Ngn som läst om det eller är bekant med vad det kan vara?
Kan ju onekligen bero på slangning då man inte precis gasar upp den på 6an :D

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har ett underligt transmissionsljud på 6ans växel, hör det klart och tydligt på lägre varv men försvinner sedan (?) kanske pga vindbrus etc.

Ngn som läst om det eller är bekant med vad det kan vara?
Kan ju onekligen bero på slangning då man inte precis gasar upp den på 6an :D

Tja hade själv en 04a med samma ljud du beskriver på 6ans vxl har hört flera på USA forumen har också haft det. Verkar inte vara någe att bry sig.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Ingen ABS:rolleyes: Blääää:tungan Det är nu man skall ställa sig frågan hur går Stibix egentligen:va Först ett rövarpris på ER6 och sedan Z1000:va Luktar "cash" problem:gnissla

Avundsjuk:arsele

Nä nu är det snart dags för "små zätorna" att starta en egen tråd och bli bojkottade ifrån de "stora zätornas":tungan

Denna tråd var från Början för Z750, kolla från början i tråden så ser du.

Beträffande Stibix så tror jag det går fantastiskt bra, han säljer otroliga mängder hojar, kanske inte tjänar så mycket per hoj, men det räcker antagligen.(Nej jag jobbar inte på Stibix, dock väldigt god insyn i branchen)

Det ryktas även om förändringar på Z1000 till 09:eek:rna, kan det vara dem som är på G:va

Björn J

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Kawasaki ZX10R, Kawasaki KX450F
Jag missade detta (fasen också):confused: Sorry:gnissla

Jo det är möjligt att dom säljer mkt hojar men den här typen av utförsäljningar tyder på att man har cash problem. I annat fall så förstör man inte sin egen marknad! Jag talar ur företagsledande synvinkel.

Det måste bli små förändringar för snart borde väl en ny modell komma:va

För att stilla Din oro så har vi inga "cash" problem utan tycker om att sälja mycket grejor, det är lite grundtanken när jag drog igång Stibix. Många hojar genererar mer tillbehör, vi förstör ingen marknad vi får förhoppningsvis gladare kunder. Har Du mer funderingar ring gärna. 033-238250
Hälsningar Björn / stibix

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Mer Fynd

Jag missade detta (fasen också):confused: Sorry:gnissla

Jo det är möjligt att dom säljer mkt hojar men den här typen av utförsäljningar tyder på att man har cash problem. I annat fall så förstör man inte sin egen marknad! Jag talar ur företagsledande synvinkel.

Det måste bli små förändringar för snart borde väl en ny modell komma:va

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=7BD57889FEC5C1&look=stibixborasmc

http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?id=A6008DB289C07C&look=stibixborasmc

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...