Kawasaki Z750/Z1000-tråden

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
tjaffs tjaffs. skärp er nu vi slåss juh för samma modell, attackera nåt annat tex B-king:tungan

Men men har nu fått på Leo Vince i kolfiber sammt huggern ifall nån bor i närheten och är sugen på samma kan det nu beskådas, bara pc3,k&n när den är inkörd sammt rensa baken och styrdämpare till våren

styrdämpare?det har jag letat länge efter har fan inte hitta nått till z1000 07!?

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
samma från 03- så bara välja den du vill, scott är inte pjåkig
e1e7d76c4822d8a78f17c587d4f04ba1_rough.jpg

http://www.hyperprousa.com/catalog....246&model_realname=Z-1000 03 - 07 Top Mount kikar jag på

Last edited:

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Nu har den inhandlats. En svart Z1000 -08. Hoppas på bra väder under veckan så den kan köras hem från firman bara.
Sen får vintern användas till att leta roliga prylar till den...

/Martin

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Remus is the shit! låter helt jävla underbart! det säger alla som åker efter mig !:tummenupp titan och kolfiber :yoparty hur mycket väger era system?

Var faktiskt lite nyfiken på vad mitt kan väga (akra 4to1 helsystem i titan) vet att han som monterade det vägde hojen och den vart 11kilo lättare.

Ingen som har site med det systemet? har letat men hittar inget

Annars får jag skruva loss skiten i vinter bara för att väga det :)

Last edited:

Ceder

Ny medlem
Gick med
18 May 2006
Hoj
Fz1 Turbo
En liten fråga!
Nån som provat turbo konvertera en z750 eller z1000 utav dom nyare modellerna?

Isf var finns info samt lite bilder?

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Hmm....nu har jag avverkat de första 100 milen på min -08 Z1000 och vad kan jag säga? Jo, jag är inte nöjd. Vet inte riktigt vad det är, men något är det. Hojen känns opersonlig och platt....nästan tam. Fartresurserna och smidigheten finns där, men hojen är så lättkörd så att den blir.......ja......tråkig. Nää, det blir nog till att byta....Buell eller nåt sånt kanske?. Är det någon som är intresserad av en Z1000 är det bara att höra av sig.......

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Jag vet inte om du har PCIII o ett häftigare system på din men med original systemet så känns den nästan pinsam att köra.
Jag bytte samma dag som jag hämtade min. Kanske nåt att fundera på?
Har funderat på slipon bara för ljudets skull, men jag vet inte. Just nu så känns det bara dumt att lägga pengar på något jag inte vill ha...
PC3:a och helsystem är uteslutet då jag tycker farten räcker som den är....

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Har funderat på slipon bara för ljudets skull, men jag vet inte. Just nu så känns det bara dumt att lägga pengar på något jag inte vill ha...
PC3:a och helsystem är uteslutet då jag tycker farten räcker som den är....

Är inte bara hastigheten som påverkas av helsystem etc det som känns tamt i din hoj är garanterat avsaknaden av mellanregister såsom alla andra z750 och z1000 också lider av.

Jag provkörde en z1000 som var helt orginal och den kändes tam och fjantig men när jag satte mig på den jag har nu med helsystem och slipon vart det en helt annan känsla och vad jag hört så krävs inte ens helsystem utan slipon, k&n filter och pc3 ska visst klara bullen galant.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
tjenare allihopa, jag är sugen på att byta hoj till en Z1000 men oroar mig för körställning osv. hur är den för oss som är lite längre/större? detta gäller både den nyare och äldre modeller utav cykeln.

jag med mina 200cm och 95kg känns för stor helt enkelt för en SF...

/Andreas

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
ghandi: Antar att du syftar på den förra versionen av z1000 och med det sakt så är den motorn inte ens jämförbara med den nya från -07 men visst slip-on,k&n,pc3 ger en del.

Jippo: Jag är 192cm och väger in på 115kg sitter dunderbra, har som mest kört 25mil på raken hittils och enda jag får är en dommnad röv, men det har mer att göra med singelsadeln istället för heldyna. Dock tycker jag den är stötig i lägre hastigheter men det går nog att ordna med att ställa in dämparna, är knappast ställda fabrik för min vikt/längd:gnissla

ghandi

Gick med
21 Aug 2005
Hoj
ghandi: Antar att du syftar på den förra versionen av z1000 och med det sakt så är den motorn inte ens jämförbara med den nya från -07 men visst slip-on,k&n,pc3 ger en del.

Nej jag syftar på z1000 i ren allmänhet, har provkört en -07a och den känns exakt lika tam på mitten som dom äldre enligt mig.

Sen förstår jag inte varför man utvecklar en motor och drar ner hk antalet på den, även om riktigt marginellt med så lite som 2hk känns det ändå som bakåtsträvan.

Vad gjorde dom om mer än insprutningen? drevning? allt?

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Nej jag syftar på z1000 i ren allmänhet, har provkört en -07a och den känns exakt lika tam på mitten som dom äldre enligt mig.

Sen förstår jag inte varför man utvecklar en motor och drar ner hk antalet på den, även om riktigt marginellt med så lite som 2hk känns det ändå som bakåtsträvan.

Vad gjorde dom om mer än insprutningen? drevning? allt?

Jag vet inte om du bara provkörde en nyare men dom som jag pratat med som haft den tidigare och nu har den nyare har alla sakt samma sak, kraftfullare motor. Kanske behöver nöta några mil för att möta skillnaden?

Men som sakt helt klart så gör pipor,k&n+pc3 mycket, ska själv drämma på k&n sammt pc3 när den är inkörd..inne på 80mil nu så halva körningen gjord:yoparty

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Är inte bara hastigheten som påverkas av helsystem etc det som känns tamt i din hoj är garanterat avsaknaden av mellanregister såsom alla andra z750 och z1000 också lider av.

Jag provkörde en z1000 som var helt orginal och den kändes tam och fjantig men när jag satte mig på den jag har nu med helsystem och slipon vart det en helt annan känsla och vad jag hört så krävs inte ens helsystem utan slipon, k&n filter och pc3 ska visst klara bullen galant.
Jag tror ni har missförstått eller tolkat mitt inlägg lite fel. Till att börja med måste jag säga att skillnad i låg och mellanregister är markant, om man jämför de äldre ( fram till -06 ) med de nyare ( från -07 ). Det är dock inte där skon klämmer! Fartresurserna och kraften finns!! Det jag saknar är känsla och körglädje! Det är detta jag menar med tam. Hojjen är platt och könslös....e ni me....? Den känns liksom bara.....löjlig, på nåt sätt. Som ett par Ecco promenadskor eller en husvagnssemester i Arvika...nåt i den stilen.

Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Beror inte detta till stor del på den som kör:va Och vilka vägar man kör på?

Såklart beror det på den som kör!! Jag gillar ju inte hojen, det e ju det jag säger!:D Vägarna är skitdetsamma.....det har alltid varit samma vägar och jag har haft roligare på dessa vägar med andra hojar...

EgoGirl

Gammal o grå....
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
suzuki gsx-r 750
Såklart beror det på den som kör!! Jag gillar ju inte hojen, det e ju det jag säger!:D Vägarna är skitdetsamma.....det har alltid varit samma vägar och jag har haft roligare på dessa vägar med andra hojar...

Enkel lösning, sälj hojen, köp något annat istället! :D Finns säkert någon annan som passar dig bättre, och att hitta en köpare till z1000 borde inte alls vara omöjligt på något sätt.

Kan bara tycka att det är synd att det inte var en mc som du passade med, då det troligen hade varit en mer ekonomisk affär att hitta rätt på en gång istället. Däremot så är du ju åtminstone en erfarenhet rikare, och det borde ju vara något positivt i alla fall.

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Enkel lösning, sälj hojen, köp något annat istället! :D Finns säkert någon annan som passar dig bättre, och att hitta en köpare till z1000 borde inte alls vara omöjligt på något sätt.

Kan bara tycka att det är synd att det inte var en mc som du passade med, då det troligen hade varit en mer ekonomisk affär att hitta rätt på en gång istället. Däremot så är du ju åtminstone en erfarenhet rikare, och det borde ju vara något positivt i alla fall.
Japp, det var den enkla lösningen som jag oxå kom fram till i mitt första inlägg!:D Är lite inne på en Buell just nu men...jag ska ge min z1000 några svängar till innan jag bestämmer mig.......:) Den är ju så jävla snygg...hehe

Spitfire66

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
tvåhjuling
Japp, det var den enkla lösningen som jag oxå kom fram till i mitt första inlägg!:D Är lite inne på en Buell just nu men...jag ska ge min z1000 några svängar till innan jag bestämmer mig.......:) Den är ju så jävla snygg...hehe

Ha kvar den i höst och låt vintern fungera som en paus att fundera på vad du verkligen vill ha för hoj.Väg för och nackdelar noga.Själv skulle jag nog inte byta din hoj mot en Buell,däremot en Ducati om det är twinnen och monsterstuket du är ute efter.Sitt du tryggt på din Z1000,den är ju som du säger:så jävla snygg!

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer

Slit bort en tändkabel så går den ojämnt och dåligt som en Buell! Och du kan fortfarande åka snygg hoj. Dock kommer den ju fortfarande att hålla mycket bättre än en Buell, men man kan ju inte få allt med så enkla medel.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...