Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
Har lite funderinga på en Z1000 men är red för att 125hk är för lite går ju dok från en Cbr1000rr !
Är där någon som har gått från sporthoj till en z1000 vad kände ni :confused:

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har lite funderinga på en Z1000 men är red för att 125hk är för lite går ju dok från en Cbr1000rr !
Är där någon som har gått från sporthoj till en z1000 vad kände ni :confused:

Jag gjorde precis tvärtom, bytte från Z1000 till en ZX6R kan säga för min del så tappa jag på vridet, men tog igen på vindskyddet. Du kan nog glömma den brutala kraften från en 1000cc Race och snabba accet men den var förbaskat rolig på kurviga vägar. :yoparty Kan nog säkert tänka mig ett byte igen längre fram.

StateOfTrance

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Kawasaki Z750
Hur är IXIL slip on? ÄR inte så många som har det verkar det som..på Z750 menar jag då.
De har ju ett underseat system..Är det bra passform på deras system?
Och finns det någon som säljer IXIL i sverige?

Som ni nu märker så börjar man redan att kolla ut en massa godis till hojen haha, man är skadad...Men roligt är det!

Här är en bild på deras underseat..
7271.jpg

Last edited:

StateOfTrance

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Kawasaki Z750
Haha okai och japp nu när du sa så, den ser väldigt klen ut! Får väll bli ett Akra eller nått.. Men det ska vara en kort dämpare, tycker det är snyggt.

P

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Haha okai och japp nu när du sa så, den ser väldigt klen ut! Får väll bli ett Akra eller nått.. Men det ska vara en kort dämpare, tycker det är snyggt.

Jag har LeoVince Factory Evo II
Sjukt nöjd o tycker det är riktigt snyggt, korta pipor SKALL det vara på dessa hojar. :tummenupp

Min räser:
z1000_ny.jpg

Last edited:

StateOfTrance

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
Kawasaki Z750
HP SPS är ju rätt snygga, korta rör som låter fint, iaf enligt mig.
Smaken är ju olika! :)

http://www.youtube.com/watch?v=W3mS0zOerr8

Jo det är ju rätt läckert! Är ju i stil med ett sånt jag vill ha. Vem säljer dessa då?

P

Jag har LeoVince Factory Evo II
Sjukt nöjd o tycker det är riktigt snyggt, korta pipor SKALL det vara på dessa hojar. :tummenupp

Min räser:
z1000_ny.jpg

z1000_hdr.jpg

z1000_wall_sport.jpg

Hehe ja dessa funkar ju helt klart med...:)

P

Du kan köpa Akra hos Stibix i Borås där har Du dessutom 20% rabatt. www.stibix.se

Jasså det var bra att veta..:) Har redan sätt att ni har rätt mycket som jag behöver köpa i personlig utrustning, typ allt..hehe

Får nog ta å sätta mig i torslanda traktorn å titta in hos er.

Putte

Last edited:

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Jasså det var bra att veta..:) Har redan sätt att ni har rätt mycket som jag behöver köpa i personlig utrustning, typ allt..hehe

Får nog ta å sätta mig i torslanda traktorn å titta in hos er.

Putte[/QUOTE]

Titta på deras hemsida idag, rätt OK priser på hojarna.
Köpte min Z750 där, kanon service:yoparty

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Lite funderingar

Morgon!

Går i tankar på att byta in min VTR mot en Z1000 -08a.

Men har lite funderingar som jag tänkte ni kanske kan hjälpa mig med:)

1: Devil (eller andra system för den delen) Helsystem finns med Katalysator eller utan. Vad är skillnaden förutom att det är billigare utan Kat:D
Vilken ska man ha på Z1000? Fördelar nackdelar?:va

2: ABS. To be or not to be...?
Min lokala handlare har två modeller kvar men bägge är utan ABS.
Vad tycker ni, är det ett "måste" att ha ABS eller att föredra, eller kan man köra helt utan?

Jag antar att om det hade funnits med så hade det varit det givna allternativet, men nu gör det inte det:)

Kommer inte på mer frågor såhär tidigt på morgonen :)

Off to work.

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Brutale 910
Jo det är ju rätt läckert! Är ju i stil med ett sånt jag vill ha. Vem säljer dessa då?

bikeshop.se är än så länge den enda återförsäljaren av HP i Sverige såvitt jag vet.
twinshack.com england har dom med. Funderar på att beställa därifrån själv.
Tror dock priset i slutändan hamnar ungefär likadant som det ligger i Sverige med frakt och allt.

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Till nästa säsong lär det nog bli en Z750 att jaga sporthojar me! Jag tänkte slänga upp frågan till experterna o fråga om det finns några synpunkter på hojen ur leksynpunkt? Tack på förhan o grattis alla till den snyggaste streetfightern :tummenupp

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Till nästa säsong lär det nog bli en Z750 att jaga sporthojar me! Jag tänkte slänga upp frågan till experterna o fråga om det finns några synpunkter på hojen ur leksynpunkt? Tack på förhan o grattis alla till den snyggaste streetfightern :tummenupp

Nu har jag bara kört en Z1000 i totalt 2-3 timmar, men det är bus/kul-faktor: HÖG!
Kan tänka mig att det är ganska så lika på Z750

PS. Ingen som har tips på min fråga på sidan innan? :(

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Nu har jag bara kört en Z1000 i totalt 2-3 timmar, men det är bus/kul-faktor: HÖG!

Tjenare!

Antar att din lokala handlare är Stibix?
Köpte även min hoj där och dom har grym service, dom var smarta nog att låna ut en z1000 till mig när jag hade min er6-n inne på service... BIG MISTAKE, jag var fast. :)

Så någon vecka efter så bytte jag in min Er6a emot en NY vit z1000.
Sjuk skön känsla att åka iväg på den, för min del blev det en utan ABS och jag har inte ångrat något, jag har "panikbromsat" två gånger, en för att testa så jag nitade både fram o bak o jag låste båda två (ca 100km/h), det som hände var att man bara fladdar fram lite typ ~~ så på vägen men jag var absolut inte nära o ramla utan hade full kontroll så jag är nöjd med vad den presterar.

Jag beställde även PCIII, filter o slipon via Stibix o det gick utan problem det åkte på efter 100 mila servicen.

Nacken är dock att man vill köpa mer o mer saker till den, man blir fattig hehe.

Så lägg de pengarna man får betala för en med ABS till slipon och annat istället, det tycker iaf jag!

brie

Medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Brutale 910
Håller med
Sen blir det ju ngra extra kilon med ABS med, dom klarar man sig utan! :tummenupp

Iaf tills man drar i backen =)

Twin-lover

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Honda VTR 1000 SP1 -00

Jag testade både 1000 å 750 innan jag köpte min. Jag satt bättre på 750:n.
Gillar leo's gp-pipor dom e råa å låter skit gött.:yoparty :yoparty

ABS är de nått man kan äta:confused: Nä skämt å sido de e nog bra men jag gillar de inte (min åsikt:tungan )

Men du kommer sakna twinnen de gör jag. VTR-motorn e ju underbar. För att inte tala om ljudet. Finns de bättre??? Funderar på att byta tillbaka till en VTR men en byggd som fighter. :yoparty :yoparty

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Tjenare!

Antar att din lokala handlare är Stibix?
Köpte även min hoj där och dom har grym service, dom var smarta nog att låna ut en z1000 till mig när jag hade min er6-n inne på service... BIG MISTAKE, jag var fast. :)

Så någon vecka efter så bytte jag in min Er6a emot en NY vit z1000.
Sjuk skön känsla att åka iväg på den, för min del blev det en utan ABS och jag har inte ångrat något, jag har "panikbromsat" två gånger, en för att testa så jag nitade både fram o bak o jag låste båda två (ca 100km/h), det som hände var att man bara fladdar fram lite typ ~~ så på vägen men jag var absolut inte nära o ramla utan hade full kontroll så jag är nöjd med vad den presterar.

Jag beställde även PCIII, filter o slipon via Stibix o det gick utan problem det åkte på efter 100 mila servicen.

Nacken är dock att man vill köpa mer o mer saker till den, man blir fattig hehe.

Så lägg de pengarna man får betala för en med ABS till slipon och annat istället, det tycker iaf jag!

Yes Boss! Det stämmer att det är Stibix!

Var där idag med en kompis och snackade med Björn om de två vita Z1000 som han har inne (en av dem ska kompisen köpa i dagarna)

Fick kanonpris på den + Devil Helsystem, PCIII, KN Luftfilter. Blev lovad att allt skulle vara färdigmonterat och klart när man får den. Lite stålar, samt min VTR i inbyte och jag blev riktigt nöjd.

Om allt går som planerat så kommer man äga en sprillans ny 08a med Helsystem och lite smått osv gott förmodligen på fredag eller senast måndag.

Apropå ABS så snackade jag med min chef idag och han körde med argumentet "Inga sporthojar har ABS, och har du kört din VTR utan ABS så spelar det inte så stor roll"

Men som sagt, för de 8k som det skiljer (om jag minns rätt) så får man Helsystem från Devil, vilket i mina öron låter eller iaf kommer låta (LÄS: Mullra!) bättre :tummenupp

Blir rätt spännande att se hur 2 exakt likadana Z1000 kommer presentera sig på vägarna nästa sommar:D Jag och polaren ska köra på samma helsystem, samma färg mm mm. Snacka om Terror Twins:fyllisar

Nog om det Jag känner att jag fick svar vad gäller ABS iaf.

Stort tack till stibix! :tummenupp

PS. Någon som har Devil Helsystem ala bilden? Som kanske kan dela med sig av lite info vad gäller ljudet/effekten etc?

Bifogat

• z1000 devil.jpg
    z1000 devil.jpg
    31.1 KB · Visningar: 121
Last edited:

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Jag testade både 1000 å 750 innan jag köpte min. Jag satt bättre på 750:n.
Gillar leo's gp-pipor dom e råa å låter skit gött.:yoparty :yoparty

ABS är de nått man kan äta:confused: Nä skämt å sido de e nog bra men jag gillar de inte (min åsikt:tungan )

Men du kommer sakna twinnen de gör jag. VTR-motorn e ju underbar. För att inte tala om ljudet. Finns de bättre??? Funderar på att byta tillbaka till en VTR men en byggd som fighter. :yoparty :yoparty

Mjoh, i mitt fall så skulle det kännas som att jag bytte ner mig från en 1000cc till 750, men jag vet inte.

Det kanske jag kommer göra, jag kände lite så när jag körde z1000, den gick liksom FÖR bra, för jämt, för smidigt etc. Den har inte riktigt den karaktären som en Twin har. Men jag känner att det är dags för mig att köra en Radfyra och leka av mig där lite innan det blir ngt annat, om det nu ens blir det.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...