Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Njaeaea.....det finns mer att önska av den; ja.
Har inte riktigt bestämt mig än om jag behåller den eller inte.

Ok, du kanske har betydligt större erfarenhet av sporthojar än vad jag har, så det är klart. För egen del så är Z1000 en fantastisk hoj, men då har inte jag kört någon av de riktiga "tungviktarna" såsom R1, Gixxer 1k etc.

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
tce66:

Tack! det lät grymt kul! dessvärre skickas hojen upp till Stockholm..men jag tar gärna rundan om jag hittar ner någon gång! :)

Göte_Borg:

Kan ej sätta fingret på det riktigt, men den var otroligt lättkörd, & man blev genast "ett med hojen" sen att den är en av dom snyggaste streethojarna gör inte saken sämre!

varför inte street triple eller speed triple när du ändå är van vid triumph? Bättre i mitt tycke i det mesta.:tummenupp

PalmE

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Z1000 -03
Funderar på att byta slipon på min z1000-03. Vad kan man tänkas få för ett par Leovince SBK om man ska sälja dom? Dom är i bra skick och jag har db-killer till dom.

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Den grönsvarta fanns bara med ABS...vet inte om det är värt dom extra 5 lakanen....

Jag tycker ABS är värd varenda krona, specielt om du kör höst/vår när vägreppet är begränsad p.g.a lösgrus eller våta löv.
Räddar systemet dig från en omkullbromsning så har det betalt sig i både pengar och slippa onödiga skador med en förstörd MC säsong som följd.
Fler och fler nya hojar standardutrustas med ABS.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Är det någon här som har bilder på en svart Z1000 -08 med kolfiberburkar? Hade varit kul att se!

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Är det någon här som har bilder på en svart Z1000 -08 med kolfiberburkar? Hade varit kul att se!

Nej men har en bild på polarens (min ser EXAKT likadan ut) vita med devil-pipor :tummenupp

Tog en liten sväng igår, vilken jävla maskin asså! Då är det ändå mycket godis som inte ens har satts på!

Snacka om rebell! :yoparty

Bifogat

• Ridde Z1000 mindre.JPG
    Ridde Z1000 mindre.JPG
    125.4 KB · Visningar: 159

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Man "glider" bra på köttslamsor också.....

Det finns ju fina nya kevlar jeans man kan köpa för typ 2000kr.. är det något att ha? dom ser rätt fina ut annars..står att de tydligen ska tåla mer än skinnställ osv.. någon som vet något om det?:va

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det finns ju fina nya kevlar jeans man kan köpa för typ 2000kr.. är det något att ha? dom ser rätt fina ut annars..står att de tydligen ska tåla mer än skinnställ osv.. någon som vet något om det?:va

Vet att Duells kommer ha ett par olika i sortimentet, kommer in under hösten -08, ett par med skinn på insidan + kevlar, samt ett par rena jeans med kevlar förstärkning på utsatta ställen, kolla på deras hemsida och klicka på ÅF, tror dock INTE de blir riktigt så dyra som 2000 kr.

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Vet att Duells kommer ha ett par olika i sortimentet, kommer in under hösten -08, ett par med skinn på insidan + kevlar, samt ett par rena jeans med kevlar förstärkning på utsatta ställen, kolla på deras hemsida och klicka på ÅF, tror dock INTE de blir riktigt så dyra som 2000 kr.

Då är det juh perfekt att ha när man ska glida runt "för att vara snygg/cool" hehe.

Klart att det inte är smart att åka i jeans, men de gångerna jag åker i jeans (95% av tiden) så kör jag verkligen inte utöver min egna förmåga.

Men till nästa säsong ska jag nog införskaffa kevlarförsedda jeans, eller ett par finfina skinbrallor :p

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...