Kawasaki Z750/Z1000-tråden

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Tog lite bilder och även en kort film, men filmen blev dålig eftersom kameran är lite kass :(

Allt är på, ska nog ändra placeringen på ballasterna, sätta dem under tanken eller ngt, får se. Sen blir det nog till att slänga på fatbar framåt våren.

Fina bilder! :)
Dock så förstår jag inte vitsen med att köpa en "streetfighter", för att sedan plocka på den massa kåpor? ( hugger, bellypan, cuts, etc. )

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Jodu John, hugger är djävulskt snyggt men mest för att man slipper skiten överallt, bellypan har jag inte heller förstått och cuts samma sak, ser för det mesta förjävligt ut sammt att jag iaf vill kunna skjutsa.

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Jodu John, hugger är djävulskt snyggt men mest för att man slipper skiten överallt, bellypan har jag inte heller förstått och cuts samma sak, ser för det mesta förjävligt ut sammt att jag iaf vill kunna skjutsa.

John och Moto4all:

Kan börja med att säga att smaken är som baken. Visst streetfighter i all ära, men jag kommer inte skjutsa på min Z:a därför behöver jag ingen ful sadel, och skaffade cuts, som för övrigt är jävligt svår att ta bort när man väl ska skjutsa någon...Not!

Bellypan är även det en smaksak, visst kan jag till en viss dela hålla med om att den är en fighter osv osv. Men jag personligen tycker att den presenterar sig bättre med en magkåpa, därför skaffade jag det.

Det är väl ändå tur att alla har olika smak, annars hade alla åkt på likadana hojar. :huvet

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Vill börja med att säga hej till alla.
Är sedan i söndags stolt ägare till en orange Z1000 -04 och längtar som fan till våren.

Sitter och funderar på vad jag ska börja med att fixa (om något måste fixas) och då dök frågan om krashpuckar upp.
- Är det något ni har på era Z1000?

Skickar med en dålig mobilbild på mina skönheter :tungan

Bifogat

• Paul_3.jpg
    Paul_3.jpg
    63 KB · Visningar: 244

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
John och Moto4all:

Kan börja med att säga att smaken är som baken. Visst streetfighter i all ära, men jag kommer inte skjutsa på min Z:a därför behöver jag ingen ful sadel, och skaffade cuts, som för övrigt är jävligt svår att ta bort när man väl ska skjutsa någon...Not!

Bellypan är även det en smaksak, visst kan jag till en viss dela hålla med om att den är en fighter osv osv. Men jag personligen tycker att den presenterar sig bättre med en magkåpa, därför skaffade jag det.

Det är väl ändå tur att alla har olika smak, annars hade alla åkt på likadana hojar. :huvet
Visst det är sant att smaken är som baken, men börjar man inte lite i fel ända om man köper en streetfighter istället för att köpa en kåphoj i sånna fall? Eller det är kanske mer en ekonomisk fråga....?

moto4: jo jag vet att det är jävligt praktiskt med hugger, men fult som fan ...hehe

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Visst det är sant att smaken är som baken, men börjar man inte lite i fel ända om man köper en streetfighter istället för att köpa en kåphoj i sånna fall? Eller det är kanske mer en ekonomisk fråga....?

moto4: jo jag vet att det är jävligt praktiskt med hugger, men fult som fan ...hehe

Så dom som köper en kåphoj och plockar av kåpor för att få en fighter börjar i rätt ända. Är det du som är ordförande i klubben "rätt o fel" eller ?:smasha

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08

Om man börjar i fel ände vet jag inte. Jag köpte hojen av olika anledningar, dels så fastnade jag för den, dels så är försäkringen rätt ok, sen tycker jag att hojen är rätt snygg i standardutförande, men behöver en del godis för att falla mig i smaken. Vilket är det viktigaste i detta sammanhanget :D

Det är trots allt jag som ska köra den och trivas med den. Vilket jag gör. :fyllisar

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Så dom som köper en kåphoj och plockar av kåpor för att få en fighter börjar i rätt ända. Är det du som är ordförande i klubben "rätt o fel" eller ?:smasha
Ja, det är jag som är ordförande!

Kneel for me!:bow

Nä, men det är bara min uppfattning/fundering.
Det känns mer logiskt att köpa och plocka av grejerna, än att köpa och plocka på för att närma sig utseende på en kåphoj.

Själv så pysslar jag inte så mycket med det en del kallar "styling". Tycker dels att det är slöseri med pengar ( byter hoj vartannat år ) och slöseri av värdefull körtid. Jag kör hellre, än pillar på grejerna.
Det ni kallar styling, är att köpa prefabricerade delar och smacka på hojen, så att alla "stylade" hojar ser likadana ut ändå.
Men men, who am I to judge? Just my opinion...

Last edited:

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Det känns mer logiskt att köpa och plocka av grejerna, än att köpa och plocka på för att närma sig utseende på en kåphoj.

Jag kör hellre, än pillar på grejerna.
Det ni kallar styling, är att köpa prefabricerade delar och smacka på hojen, så att alla "stylade" hojar ser likadana ut ändå.

Det är rätt intressant det du skriver. Att det skulle vara logiskt att köpa och plocka av vet jag inte, men men.

Bara för att informera dig så är det vinter, dvs minusgrader och kallt, vilket gör att jag har gott om tid att pilla på min hoj.

Det vi kallar för "styling"? Hmm... Kul sätt att se på saker och ting. Med tanke på att 95% av alla prylar som säljs är tredjepartsprylar så är det väl ändå så att så fort någon köper något utöver originaltillbehör så är det styling och fel?

Och att sen påstå att alla "stylade" hojar ser likadana ut är bara flummigt :huvet

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Det är rätt intressant det du skriver. Att det skulle vara logiskt att köpa och plocka av vet jag inte, men men.

Bara för att informera dig så är det vinter, dvs minusgrader och kallt, vilket gör att jag har gott om tid att pilla på min hoj.

Det vi kallar för "styling"? Hmm... Kul sätt att se på saker och ting. Med tanke på att 95% av alla prylar som säljs är tredjepartsprylar så är det väl ändå så att så fort någon köper något utöver originaltillbehör så är det styling och fel?

Och att sen påstå att alla "stylade" hojar ser likadana ut är bara flummigt :huvet

Minusgrader o kallt i norrland=skoteråkning ;P

Säger inte att det är fel att byta ut sina backspeglar mot nåt annat......eller jo, det gör jag...hehe. Och det är fortrarande inte styling. Det är ett skapat konsumentbehov av tillverkarna som många köper. Fanns inte prylarna på marknaden så skulle ni heller inte ha behovet. Skulle du sätta dig och tillverka en egen hugger då kanske? Nej, troligtvis inte. DET däremot; det är styling, i mina ögon!
Flummigt kanske det är, men se bara vad du har gjort på din hoj och så jämför du med de andra här på forumet, vad de har gjort med sina; är det inte ganska samma prylar ni har klistrat på? Något handtag och lite färger som skiljer bara....eller?
Tebax till pilsnern o sedan bingen! Imorn; skoteråkning!

Kickstart

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
Kawasaki z1000 vit -08
Minusgrader o kallt i norrland=skoteråkning ;P

Säger inte att det är fel att byta ut sina backspeglar mot nåt annat......eller jo, det gör jag...hehe. Och det är fortrarande inte styling. Det är ett skapat konsumentbehov av tillverkarna som många köper. Fanns inte prylarna på marknaden så skulle ni heller inte ha behovet. Skulle du sätta dig och tillverka en egen hugger då kanske? Nej, troligtvis inte. DET däremot; det är styling, i mina ögon!
Flummigt kanske det är, men se bara vad du har gjort på din hoj och så jämför du med de andra här på forumet, vad de har gjort med sina; är det inte ganska samma prylar ni har klistrat på? Något handtag och lite färger som skiljer bara....eller?
Tebax till pilsnern o sedan bingen! Imorn; skoteråkning!

Haha, trofan det är styling att sätta på en hugger tex ifrån ett företag som pysslar med tredjepartsdelar? vad fan annars är styling. Måste var man för sig själv gå ut i garaget och snickra ihop en egen hugger för att det ska vara styling enligt dig? Det spelar väl ingen roll om det är likadana delar man skruvat på? isf så ska varenda stylad bil/hoj där ute vara unik då? annars är det inte styling enligt dig... haha. jaja I rest my case

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
1,5 plusgrader och första rundan med hojen. 5mil blev det. Måste säga att jag tycker den känns riktigt bra. Över förväntan. Kul när man köper "grisen i säcken" och inte alls har provat en Z eller ens provsuttit. Men jag är kanonnöjd. Nu kan våren komma så man kan köra lite utan att sen behöva halva kvällen för att tina upp.

Bifogat

• CIMG3317 [640x480].JPG
    CIMG3317 [640x480].JPG
    132 KB · Visningar: 155

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
1,5 plusgrader och första rundan med hojen. 5mil blev det. Måste säga att jag tycker den känns riktigt bra. Över förväntan. Kul när man köper "grisen i säcken" och inte alls har provat en Z eller ens provsuttit. Men jag är kanonnöjd. Nu kan våren komma så man kan köra lite utan att sen behöva halva kvällen för att tina upp.

Grattis!

KAPA RÖVEN!!! :7peta

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Kör Ermax, kolla mitt garage

Kör Ermax, kolla mitt garage:D ...Ifs har inga bilder på min undertail där, men har samma som tce66:tummenupp

Eller vid närmare eftertanke, gör inte det, för då kommer du ha en "stylad" hoj som ser ut som ALLA andras! :huvet
Om man får lita på JohnVanB's ord iaf:rolleyes:

aidem

Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Kör Ermax, kolla mitt garage:D ...Ifs har inga bilder på min undertail där, men har samma som tce66:tummenupp

Eller vid närmare eftertanke, gör inte det, för då kommer du ha en "stylad" hoj som ser ut som ALLA andras! :huvet
Om man får lita på JohnVanB's ord iaf:rolleyes:

HAHAHA Jo jag har kolla, funderat och smakat på den karamellen men jag tror jag det lutar åt Rizoma el Valtermoto skylthållare. Eller man kanske skulle bygga nåt eget:va :gnissla

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
HAHAHA Jo jag har kolla, funderat och smakat på den karamellen men jag tror jag det lutar åt Rizoma el Valtermoto skylthållare. Eller man kanske skulle bygga nåt eget:va :gnissla

Och du måste sätta på ett riktigt styre..........:D

aidem

Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Och du måste sätta på ett riktigt styre..........:D

Aha Va bra du tog upp det. För och nackdelar med fatbar?? Vilket jag förmodar att du menar. Varför skulle jag byta tycker du? Tyckte det var ok det som sitter där men som sagt bara hunnit köra 5mil med den. :gnissla
Kul att höra andras åsikt. :)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras