Har varit inne på exakt samma funderingar som du! z1000 är inte särskilt spännande i låg och mellanregister, och det finns såklart vissa åtgärder man kan vidtaga ( ex. ommappning ), men byta motor har jag uteslutit.
Har mer och mer funderat på hojbyte till en hoj med större slaglängd i motorn, a´la V-twin eller liknande. Vill ha maxvrid någonstans mellan 4000-6000 varv.
Det som håller mig kvar på z1000 är dels att jag köpte den i höstas och bara kört ca 200 mil på den och dels att den är jävligt snygg. Så jag förstår dina funderingar kring motorbyte.
För mig blir nästa hoj iallafall 2-cylindrigt! Skulle vara kul att testa en MT-01 där den har 150nm på 3750 varv...
Kom på i all hast nu när man monterade pc3 att många kanske inte vet vad 02 eliminatorn är.
Detta är en bryggad koppling med mostånd som ersätter kopplingen till lambdasensorn och lurar ecu:n. tex om man byter helavgassystem eller rensar katten eller liknande som kan orsaka felkoder.
Behöver man 02 eliminatorn?
Ja enligt mitt tycke för om lambdasensorn får sitta ikopplad kommer ecu:n att försöka ändra pc3:ans mappning över 3000rpm för att den märker av att insprutningen inte följer orginalschemat, medans om man använder eliminatorn kan man njuta av fulla mappningen till pc3:an
NY INFO ANG 02 sensor eliminator.
Vad denna gör (i realiteten) är kanske inte vad man tror.
Den stoppar/hindrar varningslampan från att lysa, men den gör mer.
För att en ommappad Kawasaki Z1000 skall falla EU's homologiserings lagar på läppen är denna designad. Den blockerar faktiskt vissa signaler. Detta innebär att den, förutom släcker varningslampan i displayen, också blockerar full mappning. Hojen kommer att gå sämre (snålare).
Därför har Kawasaki beslutat att suga tillbaka produkten.
Det kommer att lanseras ett nytt alternativ.
02 controller. Denna kommer att tillåta full mappning och (endast) släcka varningslampan. Den kommer alltså inte att interagera med mappningen som 02 sensor eliminator gör. En mappad Z1000 kommer att fungera precis som förut. Man behöver inte mappa om hojen. Bara byta ut 02 sensor elimintor mot en 02 controller.
Denna information kommer från Power Commander och finns tillgänglig från alla PC distributörer (Agenturer, dvs MotoSpeed i Sverige )
Märkligt , Älskade min Orange Z750-08:a men efter besöket så hade man gjort sig av med den och införskaffat en Z1000 -08:a underbart Grön.
Som vanligt ett fruktansvärt professionellt bemötande och prissättningen gör det inte sämre.
Nu skall man bara förklara varför för Damen där hemma.
Är någon sugen på en Orange Z750 08:a med tillbehör så vet ni var den finns.
naaajs lustigt sammanträffande förresten, hade själv en orange 750 -06 (den äldre modellen) tidigare men bytte till en limegrön z1000 för ca ett år sen grönt ska de vaa
När man köper plastspoilers till hoj eller bil så brukar ju passformen va sådär, så även den här gången, så fram med vinkelslipen... fästena fick kapas och böjas om, men till slut va bukspoilern på plats, frågan är nu bara om man ska orka kapa upp den och plasta om den då det är en del spänningar i den när den är monterad... .
Märkligt , Älskade min Orange Z750-08:a men efter besöket så hade man gjort sig av med den och införskaffat en Z1000 -08:a underbart Grön.
Som vanligt ett fruktansvärt professionellt bemötande och prissättningen gör det inte sämre.
Nu skall man bara förklara varför för Damen där hemma.
Är någon sugen på en Orange Z750 08:a med tillbehör så vet ni var den finns.
Du tog den Gröna som stod i hallen antar jag
Men ska du slänga mer pengar på nya prylar till den nu då?
Yes, en av dem, fanns 2 gröna och en svart.
Beträffande skaffa prylar så har jag det rätt bra förspänt tack vare min arbetsgivare, så mycket beställdes redan igår kväll.
Ah sant, det glömde jag, du är ju mer eller mindre sponsrad
Men fan grattis iaf! Vi blir bara fler och fler med Z1K här i trakten
Det är riktigt skoj, Håller på och kolla bankörning i Mars / April.
Anderstorp / Mantorp, någon mer Z:a som är sugen ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|