Kawasaki Z750/Z1000-tråden

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Hur ar Z750an att kora pa bana, nagon som har erfarenhet? Rent komponentsmassigt etc. Vet att det inte ar nagon supersport hoj men generella asikter?!

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
Som jag nämnde, det bästa är om du själv kontaktar tillverkaren. Kolla med dem om de kan släppa en styck dämpare till dej. Ibland kan det fungera. Jag köpte reservdelar till min Tiforce. Vi plockade av den och tog bort allt som var fult och demolerat. Den blev som helt ny. Jag tog själv kontakt med dem och de var mkt till mötesgående. Tar man det på försäkring/ självrisk, så kan det bli dyrare. En ny dämpare hade iof, i mitt fall, kostat mer att köpa. Men när vi själva gjorde jobbet var det inga problem.

Jo det är bara skador på ena sidan, det är lite smårepor på kolfibret som sagt, och på den inringade delen, som är av metall. Mjoh får bli så i värsta fall.
Sen återstår frågan, kan man köpa loss EN pipa bara ? :confused:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
går i funderingarna på att köpa stompgrips till hojjen, är det något som behövs tycker ni?

jag har ju bara kört hojjen en gång så jag kommer inte ihåg hur det var :gnissla

NANO

NAKET ÄR SEXIGT
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Gsxr 1000 K7( förra hoj z1000-09,KTM 660-05)
Är det någon som har bytt orginal styret mot en fatbar? vad använde ni för styrfäste, själv köpte styrfäste till en fatbar styre men det passade inte. några tips!?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Är det någon som har bytt orginal styret mot en fatbar? vad använde ni för styrfäste, själv köpte styrfäste till en fatbar styre men det passade inte. några tips!?

Finns styrhållare med genomgående bult, se mitt garage, mina hållare kommer från Duells.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Hur ar Z750an att kora pa bana, nagon som har erfarenhet? Rent komponentsmassigt etc. Vet att det inte ar nagon supersport hoj men generella asikter?!

Hade en 07a, Beror helt på hur fort du tänkt åka. Avgasrör fotpinnar tar i marken tidigt. Klena stötdämpare/fjädrar. Men på gata funkar den ok, hade den som första hoj och de va en bra hoj att lära sig köra på. :tummenupp

R_Velocity

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2009
Hoj
08/R1 (fd.ZX10R 08 ägare)
De finns ju dem som kör bana osv med 750. Men varför inte ta en 1000?
De flesta som kört 750 och testar 1000 tycker 750 är slö. Köp en 1000, dreva om den och släng på Akra race system (+ pcIII och öppen luftburk). Byt till ZX10 dämpare och Öhlins gaffelfjädrar.

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Apropå ingenting; läste i Bikes-testtidning ( alla testade modeller 2008 )
att den enda hojen som slår z1000 från 0-100 är Kawas egna zzr1400. Man smiskar alltså bl.a B-king, r1, gixern, zx10, cbr1000 mfl.
detta är i orginalutförande förstås.
Lite kul e det ju...hehe

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Så är den äntligen hemma, levererad av säljaren, TACK !
Nu är det bara att vänta på våren.

Någon som är intresserad av en Z750-08:a Orange i Ny skick så vet jag en till salu, med mycket utrustning.:tummenupp

Bifogat

• GarageZ1000-2.JPG
    GarageZ1000-2.JPG
    213.5 KB · Visningar: 94

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
att den enda hojen som slår z1000 från 0-100 är Kawas egna zzr1400. Man smiskar alltså bl.a B-king, r1, gixern, zx10, cbr1000 mfl.
Lite kul e det ju...hehe

vilket nr? kan du månntro scanna å lägga upp den artikeln

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
Lite kul e det ju...hehe

Ja det är flera sekunder det är tal om förstår jag.. :tummenupp

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
vilket nr? kan du månntro scanna å lägga upp den artikeln

Inget nummer, den heter bara Bikes testspecial 2008. Om jag inte minns fel så kom den ut i december.
Alltså, det är heller inget reportage, utan en hel tidning. Hade det bara varit en eller två sidor hade jag scannat, men inte hela tidningen......

Ja det är flera sekunder det är tal om förstår jag..:tummenupp

Du är väl mest nyfiken på din egen retta kan jag tänka mig ;)
Den fick spö med otroooliga 22 hundradelar....hehe

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
En liten fråga till er som bytt den gigantiska regplåtshållaren på era z1000, hur har ni löst det med reflex? Eller har ni skitigt i den?

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
En liten fråga till er som bytt den gigantiska regplåtshållaren på era z1000, hur har ni löst det med reflex? Eller har ni skitigt i den?

På min gamla Z750 så hade jag ingen reflex, när farbror blå stannade mig så såg han inte det utan pratade enbart om att blinkersena satt för tätt.
Men inga Böter.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...