DarkWingDuck
Guest
Nej nej,...
du behöver ingen ny mappning!
"Tydligen", så är det som så (enligt informationen jag fick), att 02 sensorn i vissa fall jobbar på att ändra dessa värden som PC'n har (din mapp.)
Om jag förstått det hela rätt, så är din hoj mappad med ett fast A/F värde. 02 sensorn läser av och vill kompensera för förhållanden (temp osv osv). det interagerar med din mappning på ett negativt sätt.
02 S.E. verkar alltså påverka ditt "fast läge". Det är väl det som pc'n inte vill, antar jag?
Det tekniska är jag inte insatt i, så se detta som ett info mail där du själv, nog, bör ringa motospeed för spot on info. Betänk själv, power commander plockar bort denna sensor ur programmet. Man kan förmoda att de gör det av en anledning. Förmodligen så hittar du inte info på pc's hemsida förrän 02 controllern är ute på marknaden. Det sägs dock att de finns, eller är på g. Din mapp är fortfarande lika bra, oroa dej inte över det. Som nämnt, varför inte ringa Stefan på Motospeed. Jag har kontakt med en EU firma som endast jobbar med att vässa Kawsaki modeller. De hävdar bestämt att 02 sensor eliminator tillför problem. Att dömma av samtalet med Stefan så är detta korrekt. Jag blev lika (??) som du, o du som nu gjort allt detta för att rulla runt på pärlan så fort det bara går. Klart att du undrar. Som jag förstod, så är det bara att du byter till 02 controller när den finns. Det kan dock vara av intresse att veta för de som skall, eller vill mappa sin hoj. Det är därför jag la det på forumet. Jag sitter lite i samma båt som du, kan man säga.
du behöver ingen ny mappning!
"Tydligen", så är det som så (enligt informationen jag fick), att 02 sensorn i vissa fall jobbar på att ändra dessa värden som PC'n har (din mapp.)
Om jag förstått det hela rätt, så är din hoj mappad med ett fast A/F värde. 02 sensorn läser av och vill kompensera för förhållanden (temp osv osv). det interagerar med din mappning på ett negativt sätt.
02 S.E. verkar alltså påverka ditt "fast läge". Det är väl det som pc'n inte vill, antar jag?
Det tekniska är jag inte insatt i, så se detta som ett info mail där du själv, nog, bör ringa motospeed för spot on info. Betänk själv, power commander plockar bort denna sensor ur programmet. Man kan förmoda att de gör det av en anledning. Förmodligen så hittar du inte info på pc's hemsida förrän 02 controllern är ute på marknaden. Det sägs dock att de finns, eller är på g. Din mapp är fortfarande lika bra, oroa dej inte över det. Som nämnt, varför inte ringa Stefan på Motospeed. Jag har kontakt med en EU firma som endast jobbar med att vässa Kawsaki modeller. De hävdar bestämt att 02 sensor eliminator tillför problem. Att dömma av samtalet med Stefan så är detta korrekt. Jag blev lika (??) som du, o du som nu gjort allt detta för att rulla runt på pärlan så fort det bara går. Klart att du undrar. Som jag förstod, så är det bara att du byter till 02 controller när den finns. Det kan dock vara av intresse att veta för de som skall, eller vill mappa sin hoj. Det är därför jag la det på forumet. Jag sitter lite i samma båt som du, kan man säga.
Den stoppar/hindrar varningslampan från att lysa, men den gör mer.
För att en ommappad Kawasaki Z1000 skall falla EU's homologiserings lagar på läppen är denna designad. Den blockerar faktiskt vissa signaler. Detta innebär att den, förutom släcker varningslampan i displayen, också blockerar full mappning. Hojen kommer att gå sämre (snålare).
Därför har Kawasaki beslutat att suga tillbaka produkten.
Det kommer att lanseras ett nytt alternativ.
02 controller. Denna kommer att tillåta full mappning och (endast) släcka varningslampan. Den kommer alltså inte att interagera med mappningen som 02 sensor eliminator gör. En mappad Z1000 kommer att fungera precis som förut. Man behöver inte mappa om hojen. Bara byta ut 02 sensor elimintor mot en 02 controller.
vad snackar du om? du menar alltså att en 02 eliminator tillåter inte full mappning, att den under 3000rpm ger nån annan karta? kan inte förstå hur den skulle det då det bara är ett motstånd e2eliminatorn består av och du säger att det ska räcka med att man byter e2eliminatorn till en e2 sensor för att få tillgången till fulla mappen om man mappat om? men om man som jag fått hojen mappad i bänk av dynojet då kommer väll inte mappen dom skapar stämma heller och inte då heller att byta till e2 controller ordna det då det är fel från början?
nu vart ja sne, ska man behöva få powercommander att nu ge en controllern å sen betala en för en ny mappning?
sammt vart har du hittat denna fakta, hittar inget på deras sida och måste ange serienr för att kunna skicka mejl å har ingen lust att leta reda på det nu
Last edited: